Samsung Galaxy S8 Zwart Review

basss37 21 december 2017, 160 views

Samsung Galaxy S8 Zwart (Product gekocht)

nagenoeg perfect, maar de 2 fouten die er in zitten zijn gewoon super dom en waren onnodig geweest. GEEN AANRADER

Pluspunten

• prachtig design
  • voelt super goed aan (gewicht en stevigheid)
  • iris scanner doet het bij mij perfect
  • mooi 2k display
  • touch voelt super, ook de 3d touch homebutton
  • volume is super geod voor zon kleine speaker
  • dun en edge, oh en waar zijn de bezels?
  • super camera!!!

Minpunten

• komt standaard met een virus genaamd BIXBY
  • een hardware knop om een virus te activeren en waar je mee bezig was te verpesten
  • mijn cam focust soms niet, dan moet ik een tik op de zijkant geven om te laten focussen
  • hoesjes verpesten bijna altijd het design
  • volume knoppen en bixby knop zitten te dicht bij elkaar
  • hoe meot ik de vingerafdrukscanner gebruiken? mission impossible...
  • door gallerij scrollen wil niet, hij lagged terug naar boven
  • kan het virus niet uitzetten, bixby is sowel virus als adware...

super goed en waardeloos in 1

ik heb de S8 nu ongeveer een half jaar
en ik vind het een top toestel.

als je naar de basis van een telefoon kijkt doet hij alles uitstekend. ik heb nooit problemen gehad tijdens het bellen of typen. het toetsenbord is iets waar je aan moet wennen maar is zeker niet slecht. en als je echt niet van het toetsenbord houd hebben ze ook een hardware toetsenbord die je er op kan leggen.

Het meest opmerkelijke van dit toestel is natuurlijk het design.
hier zitten zowel voor als nadelen aan. het oogt allemaal natuurlijk prachtig en licht geweldig in de hand, maar het toestel heeft een beeld verhouding van 18,5-9 in plaats van de standaard 16-9. dit betekend dat je met sommige apps en video's een deel van je scherm zwart hebt (balkjes). gelukkig heeft dit display een goede zwart waarde en zijn alle voorkanten zwart (wat wel raar is als je een wit of blauw toestel wilt) , hierdoor zijn de zwarte balkjes amper te merken.

als je veel music video's kijkt van VEVO kanalen komt deze verhouding trouwens wel goed uit. kijk op een normaal toestel maar eens goed naar die video's, die video's zijn gemaakt met de bijna perfecte verhouding.

gelukkig kan je met (bijna) elke app en elke YouTube video op een (digitaal) knopje drukken om de app/video bij te snijden tot passend, te laten krimpen/stretchen tot passend en op 16-9 te spelen/kijken. de 2e is nogal nutteloos omdat alles vervormd word maar het bijsnijden is soms wel handig.

gelukkig optimaliseren veel app makers hun producten voor deze nieuwe beeld verhouding. spellen zoals bijvoorbeeld 8-ball pool en YouTube worden standaard op 18,5-9 weergegeven zonder iets er af te snijden of te stretchen.

helaas is het door deze schermverhouding soms wel moeilijk om de bovenkant van je scherm te bereiken.

De camera van dit toestel is adembenemend.

met de standaard/auto stand kan je tot 8x zoomen en heb je een goede resolutie.
je kan zowel foto's en video's maken op 18,5-9 en 16-9 schermverhouding. dit is wel handig als je bijvoorbeeld foto's naar vrienden stuurt die geen s8 hebben, dan hebben zij niet 2 lange zwarte balken aan de zijkant.
ook met screenshots heb je dit, het ziet er voor de ander toch net wat anders uit.

zelf vind ik het jammer dat de hoogste resolutie / aantal MP voor foto's een hele andere verhouding heeft (3-4).

Nadelen aan deze camera...

ik heb zo nu en dan dat de camera niet vanzelf focust als ik hem opstart.
dit kan ik dan alleen verhelpen door op de zijkant van het toestel te slaan.
ik weet niet waardoor dit komt maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen op een toestel van deze prijs klasse.

domme fouten van Samsung

Samsung heeft besloten, omdat onder het scherm niet wou, de fingerprintscanner maar naast de camera te plaatsen.
hierdoor is het voor mensen met een normaal formaat hand onmogelijk om deze te gebruiken in de meeste situaties. hij zit te hoog en te ver naar links. het enige wat ze nog erger hadden kunnen doen is hem recht boven de camera plaatsen.
als je de fingerprintscanner gebruikt word je camera gegarandeerd vies.
Samsung wist zelfs al zover van hun fout dat er soms een melding komt met "camera is vies, maak de lens schoon".

ook hebben ze iets toegevoegd wat 100% nutteloos is...
een assistent is bedoeld om het leven makkelijker te maken en je mobiel effectiever te kunnen gebruiken met meer plezier...

nou Samsung... als dat je missie was met Bixby heb je het zo hard als maar kan verpest.

het virus genaamd Bixby werkt niet, je kan het niet verwijderen EN HEEFT EEN HARDWARE KNOP... welke ook nog NET onder de volume knop is gemonteerd.

hierdoor druk je makkelijk op de knop als je je toestel oppakt, je je volume lager wilt zetten en als je screenshots maakt. omdat je daar ook de volume lager knop voor nodig hebt...

er zijn enkele apps in de play store die je de knop laten remappen, maar ook dan zie je Bixby toch nog weer voorbij flashen...

je kan het op geen enkele mogelijke manier verwijderen... naar een hele hoop gedoe in de settings heb ik het voor elkaar gekregen dat Bixby niet meer werkt en dat hij alleen maar vraagt om te updaten als ik de knop aanraak, wat er nog steeds voor zorgt dat ik snelle games verlies als die knop word aangeraakt.

wanner Bixby wel zoals normaal aan staat praat hij door je alarm heen (enige wat ik er handig aan vind...) om goede morgen en de tijd te zeggen.
zelfs onder je volume settings komt het virus / adware Bixby terug.
in de Samsung appstore heeft Bixby momenteel een gemiddelde rating van 0.75 sterren... en wat doet Samsung? "heey laten we de app en de knop die iedereen haat ook op de s9 plaatsen".... omdat Samsung zo "goed" naar hun klanten luistert neem ik volgende keer een ander merk zoals Sony of Apple, deze hebben in ieder geval ook een goede plaatsing van de fingerprint scanner (Sony heeft hem in de vergrendel knop _/-\o_ ).

ook heb ik een groot probleem met het scrollen door foto's.
als ik een klein stukje omlaag wil scrollen schiet hij gelijk weer terug of nog veder omhoog, het zelfde werkt met omhoog scrollen, maar dan schiet hij weer omlaag...
als je op YouTube intikt "s8 gallery scroll" vind je hier gegarandeerd een video van.

over fouten gesproken, zover ik me kan herinneren zat er geeneens een rekenmachine app op. de enige rekenmachine die ik me kan herinneren is de edge rekenmachine, maar die is nog lang niet zo goed als de ouderwetse rekenmachine die op alle andere toestellen zit.

[h1]Mijn conclusie[/h1]

De Samsung S8 is prachtig kwa uiterlijk, games en video's, maar heeft 3 fouten waar ik persoonlijk niet mee kan leven.
het zijn 2 fouten die ze eigenlijk met opzet hebben gemaakt en waarbij ze totaal niet naar hun klanten luisteren en 1 fout die gewoon echt niet mag voorkomen op een toestel van deze klasse. wat nog mooier is, 3e partij apps werken wel..
de mediaplayer is ook ruk, als je 's avonds in bed muziek wil luisteren, download een andere app... bij deze mediaplayer draait de edge-lighting de hele tijd...

of in het heel kort... GA VOOR SONY...
volgende keer neem ik een ander merk, vooral ook omdat ze Bixby ook weer gaan meenemen naar de s9.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 Zwart?

Bedankt voor je review, best dapper om toe te geven dat je misschien liever een ander toestel had gehad zonder het finaal af te branden.
Kleine update...
Bixpy kan je uitschakelen met een app...

Al veranderd dit mijn mening niet.
beste mensen... ik wil even klaar komen...

oke dat is de slechte openingszin voor het opbiechten ooit... maar for the sake of it.. ik laat m lekker staan.

UPDATE....

Er is een app waarmee je Bixby kan uitschakelen die wel goed werkt. deze heet BXActions.
hiermee kan je je Bixby knop remappen, maar ik zet hem gewoon lekker als uitbereiding van m'n volume down knop.

daarnaast heb ik gister avond een software update gehad, waardoor ik EINDELIJK na een half jaar normaal kan scrollen.

De fingerprint scanner is helaas nog steeds onbruikbaar maar goed...

al met al ga ik volgende keer nog steeds voor Sony, omdat zij niet van zulke fouten in hun high end toestellen laten voorkomen en hun producten wel testen voor ze die uitbrengen... Samsung, sneller is NIET altijd beter...

als je heel graag een s8 wilt, hoewel ik hem niet ga aanraden, kan ik hem ook niet echt afraden.
als jij er mee kan leven dat Samsung zo slecht naar klanten luistert en hun producten niet eerst volledig afmaakt, kan je de S8 gewoon kopen.

het toestel werkt perfect, en ik ben kwa prestaties en looks nog steeds blij dat ik hem heb. als zou dit wel mijn laatste Samsung zijn.

Als jij een vraag hebt over de S8, stel die gerust.