Adata 2.5" SATAII Solid State Drive S592 32GB Review

Anubis801 11 februari 2010, 557 views

Adata 2.5" SATAII Solid State Drive S592 32GB

Pluspunten

• Zeer snelle schijf.
  • Volledig geruisloos.

Minpunten

• Werkt niet goed met oudere back-up software.
  • Kennis van partitiessoftware zoals fdisk vereist.

Deze schijf is is een lust voor het oor.
Geen last van geratel en een aanzienlijk snelheid verbetering van alle applicaties.
Helaas liep de installatie van deze schijf niet helemaal vlekkeloos.
Een Norton ghost (2003) image terugzetten op deze SSD wil maar niet lukken.
Alles begint goed maar blijft op 9% hangen.
Ook de installatie van het OS (WinXP) liep niet zonder slag of stoot.
PC liep steeds vast bij hardware detectie tijdens boot vanaf Win_XP CD rom.
Volgens de handleiding dienen alle partities op de schijf eerst volledig verwijderd te worden en het partitioneren moet tijden de installatie van het OS gebeuren.
Na het verwijderen van alle partities liep de installatie inderdaad goed. Bij meerdere partities kan dit een probleem opleveren. Niet helemaal plug en play zou ik zeggen.

Conclusie:
Zeer goede prestaties.
Installatie gemak is matig.
Af te raden indien gebruik wordt gemaakt van bovenstaande back-up software.
Prijs / kwaliteit vind ik redelijk.

Heb jij ook een Adata 2.5" SATAII Solid State Drive S592 32GB?

PC liep steeds vast bij hardware detectie tijdens boot vanaf Win_XP CD rom.
zeker dat je in BIOS SATA mode op IDE hebt staan?
Zeer snelle schijf is hoe snel dan?

Ik neem aan dat deze SSD net zoals alle andere SSD's met 1 partitie wordt geleverd.
Dus kennis van fdisk lijkt mij geen pre.
Kennis van fdisk is niet vereist, wel een pre.
@Stits:.
Yup 100% zeker IDE modus. Overige Sata modes komen niet eens de BIOS POST door.

@Speedie76 & bas r:.
Het is sneller dan mijn raptor WD 150GB 10.000 rpm schijf!
De schijf wordt inderdaad met een partitie geleverd, maar zoals in mijn review staat moet je deze eerst verwijderen volgens de gebruikershandleiding voordat je Windows-XP gaat installeren, anders loopt de installatie vast. Installeren op de bestaande FAT32 partitie werkte niet. Kennis van fdisk is geen vereiste maar je hebt wl iets nodig om de partities volledig te kunnen verwijderen. Mijn toverstaaf werkte niet vandaar fdisk :+

[Reactie gewijzigd door Anubis801 op 1 maart 2010 14:40]