Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart Review

vavoem 20 december 2017, laatste update op 20 december 2017, 306 views Product gekocht

Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart

Ik heb de stick al enige jaren (feb 2013). Helaas word hij naar verloop van tijd gammel. Ik durf er nu geen belangrijke data meer op te zetten. Vervanging zal een ander meganisme gebruiken dan deze. Zodra ik een nieuwe heb gaat deze voor ISO transport.

Pluspunten

• Snel met lees en schrijf (toen ik hem kocht)
  • Geen dop
  • USB 3

Minpunten

• schuif meganisme is niet betrouwbaar op den duur
  • Kwetsbaar door schuiven print i.p.v. dop

Jaren lang heb ik deze stick dagelijks in mijn broekzak gehad met voor mij belangrijke data. Hij is snel en je raakt de dop niet kwijt. Helaas had hij al snel last dat als je hem in een wat krappere usb port (nieuw of combi USB/e-sata) wil stoppen dat hij terug springt in de behuizing dit heeft hij inmiddels bij steeds meer usb slots. je moet moeite doen om hem er in te steken. Ook word hij wat gammel in zijn geheel en moet ik soms er aan rommelen om contact te maken als het dan goed is, is het goed maar het geeft geen lekker gevoel als er belangrijke data op staat.

Voor mij is de tijd aangebroken om hem te vervangen maar er komt geen vergelijkbare stick voor terug ik ga dus op zoek naar een ander type stick 1 waarbij je niet de electronica verplaatst maar 1 met een verplaatsbare dop of achterop kunt klikken.

Ik kan hem dan ook niet adviseren voor veelvuldig en intensief gebruik. Nog een nadeel van de vorm. Hij is mooi gerond en glad en wil nog wel eens ontsnappen uit je broekzak. Ik stop hem nu in een hoekje of diep weg maar als je hem er net aan in hebt zitten en je zit op de bank of een stoel op verjaardag of zo kijk niet raar op als hij er naast ligt ;) .

Ik schrijf hem nog niet helemaal af ik ga hem in zetten voor ISO transport die staan toch altijd nog wel ergens dus mocht hij de geest echt geven dan is het niet erg.

Heb jij ook een Sandisk Extreme USB 3.0 Flash Drive 64GB Zwart?