Samsung Syncmaster 970P Wit Review

Infected 12 december 2005, 576 views

Samsung Syncmaster 970P Wit

Pluspunten

• Goede allround
  • Geen ghosting
  • Natuurgetrouwe kleuren

Minpunten

• Software is niet geweldig

Dit scherm wordt gebruikt voor m'n werk. Ik ben werkzaam als programmeur van 3D applicaties en daarnaast doe ik ook wat grafisch werk. Ik had dus een all-round scherm nodig. Na wat onderzoek leek dit de beste optie.

Hiervoor had ik een uiterst slecht en bol scherm van LG. Niet alleen was 't een oud scherm, maar door een inbraak zaten er ook dikke krassen op. Geen referentie materiaal.

Dit scherm vind ik werkelijk heerlijk om mee te werken! Contrast is zoals 't bedoeld is en de kleuren zijn natuurgetrouw. Ook de scherpte is prima in orde. Zwart is zwart.

Ghosting is wel aanwezig, maar nauwelijks hinderlijk.

Wat wel erg tegenvalt is de software die in eerste instantie m'n view verpeste. Na een beetje klikken was dat over en kon ik de kleuren naar mijn smaak aanpassen. Misschien dat je dat beter met je videokaart drivers kan doen. Werkt namelijk ook prima.

Al met al een zeer aan te raden scherm!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 970P Wit?

Is er ook een soort "favorietenlijst" voor de kleurinstellingen? Bijvoorbeeld: spel, dvd, tekstverwerken etc.?
Ja, de presets zijn:
- Text