Specificaties Tower, 4 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Lancool Dragon Lord PC-K62 Review

DennisBengel 10 februari 2010, laatste update op 13 maart 2011, 5.101 views

Lancool Dragon Lord PC-K62

Pluspunten

• Toolles design
  • Sterke constructie
  • Mooie window
  • Meegeleverde fans
  • Dust filters
  • Zwart interieur
  • Cable management holes
  • Gat voor het (de)monteren backplate CPU

Minpunten

• De kappen willen soms niet helemaal terug klikken
  • Gewicht

Lancool dragon lord pc-k62

Algemeen
De dragonlord is een zwarte stoere kast, Lancool leverd als zusterbedrijf van Lian-Li supergoede kwaliteit.
De kast ziet er erg mooi uit en heeft als bonus ook nog eens een zwart interieur, wat ik persoonlijk erg mooi vind bij kasten met een side- window.

Inbouwmogelijkheden
Persoonlijk vind ik dit toch wel een van de (vele)pluspunten van deze kast. Alhoewel het soms even uitvogelen was hoe het toolles design nou precies werkte vond ik het toch erg geslaagd. Alles zit muurvast.
De kast beschikt over genoeg ruimte. Er past zelfs een Ati 5870 videokaart in :D (foto)
Voor je videokaart is een ook een goed werkend toolles systeem bedacht. Zo ook voor de optische drives,voeding en harde schijven. De kast is ook voorzien van kabel management. Erg handig om je kabels mooi mee weg te werken.

Geluidproductie
Ik ben mijn vorige computer gewend en die maakte een kabaal herrie, daar word je bang van.
Deze kast is als een godsgeschenk voor mij. Heerlijk stil, zelfs met de meegeleverde fans.
De kast bevat:
* 120mm fan
* 140mm fan x3

De voeding ligt op een rubberen laag, wat vibratie tegen gaat.

Exterieur en interieur
Persoonlijk vind ik de kast een heel mooi uiterlijk hebben. Mooi strak en niet te veel toeters en bellen.
De side- window maakt het mooi af. Er is ook een versie te krijgen zonder side- window.
De panelen zijn makkelijk te verwijderen. Alleen bij het weer vastklikken van de kappen kwam ik erachter dat er een heel klein randje open blijft waar je nog het blauwe licht van de fan leds door ziet. Dat is dan wel weer jammer.

Het interieur ik mooi zwart wat niet bij veel kasten voor komt, en ziet er heel straks uit in combinatie met m'n hardware :D. Hier valt verder weinig over te vertellen.

Het is een mooie kast. De bouw kwaliteit is top.
De enige minpunten zijn het gewicht, en dat de kappen soms niet helemaal goed vastklikken.
Voor deze kast krijg je 'A lot of bang for your buck' !

* Heb je tips of zie je (typ) fouten. Meld dat dan S.v.p :)

Heb jij ook een Lancool Dragon Lord PC-K62?

Leuk ook de foto's maar je mag nog wel wat doen aan je cablemanagement :)
"In deze kast passen zelfs de allergrootste videokaarten wat ik zelf belangrijk vind."

Even je conclusie veranderen, want dit klopt niet.

En de airflow van deze kast is niet goed hoor. :) Tis gewoon "gemiddeld'. Elk andere kast met een fan optie voor de sidewindow heeft betere airflow, maar dat is ook logisch. Mijn onderdelen zijn heter dan in mijn oude antec 300 met 3 fans.
Grote voordeel van deze kast is dat het weinig stof verzameld, in tegenstelling tot bijv. de antec 900 en 1200, dat was voor mij doorslaggevend. Kben wel een overclocker maar niet een die mijn systeem tot het uiterste probeert te drijven.
Mooie review! Die heeft precies de informatie die ik nodig had van deze kast! Trouwens ook super dat er een HD5870 in past, want de kast ziet er niet heel erg groot uit. Heel erg bedankt! Ik ben op zoek naar een nieuwe case, dus een perfecte timing!
Ik zal even wat dingen aanpassen, kabel management komt later wel :P nog geen zin in gehad
Mooi review, heb hem ook. Alle kaarten passen erin behalve de ''HD 5970''
Mooie review, maar toch een paar vraagjes. ;)

Past er een HD6950 in deze kast?
Zoals jopitan al vroeg, hoe zit het met de HDD's?
Hoe is de cable manegement in deze kast? (misschien moet ik dat niet aan jou vragen, gezien jouw cables ;) )
Ja past erin als het goed is, hij is kleiner dan de 5870 die ik erin heb zitten. En fotos ff geupdate , kabel management was een mess inderdaad :P
De "Kappen" worden doorgaans panelen genoemd ;)
kabaal herrie, is dubbelop. Het is óf kabaal óf herrie. Verder goeie review erg usefull. Toch zou ik nog graag willen weten hoe het zit met de plekken waar de harddrives komen te zitten, wat voor mogelijkheden daarin zitten. Verder is het jammer dat er een randje overblijft bovenin de kast.

Verder niet van belang hoor, maar wat voor beeldscherm heb je daar staan? :)
passen hier 2x5850 in ? En is dit een van de beste keuzes voor deze prijs?