Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung U600 Zwart Review

F.West98 3 mei 2010, laatste update op 3 mei 2010, 649 views

Samsung U600 Zwart

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Mooi design
  • Snel
  • Prijs voor SMS & bellen

Minpunten

• Slecht geluid
  • Touchknoppen werken soms niet
  • Langzame camera

Ik heb deze mobiel gekocht omdat ik naar de middelbare school ging :)
Dat was in Augustus. Tot nu toe mooie en goede ervaringen gehad.

Ik ga het hebben over:
    5. Radio
    6. Bluetooth
    7. Stille stand
1. Verpakking
De verpakking is stevig, maar toch makkelijk te openen...:
De doos van de U600
1.1 Wat zit er in de doos
Natuurlijk de belangrijkste dingen en wat minder belangrijk:
  1. Mobiel
  2. Stroomsnoer
  3. USB-kabel
  4. SIM-kaart
  5. Batterij
  6. Handleiding
  7. Oordopjes (tevens radio-ontvanger)
  8. Kaart met §5 beltegoed (Hi)
  9. MicroSD-kaart
  10. CD met software voor bestandsoverdracht
1.1.3 USB-kabel
Hiermee kan je bestanden overzetten naar de mobiel. Ik heb hier weinig mee gedaan aangezien de software die is meegeleverd niet werkt met Vista x64... :(

1.1.4 SIM-kaart
Deze was bij mij van Hi. Er zat al §5 tegoed op :)

1.1.9 MicroSD-kaart
Deze moet je er wel zelf bij kopen. Ik had er eentje van 2GB.

2. 1e indruk
Die was wel goed. Alles deed het keurig.

2.1 1e keer starten
Dat is een normale start. Je moet wel eerst de accu opladen :) maar dan werkt hij goed. Direct toen ik de standaard pin moest invoeren voelde ik dat het toetsenbord goed en stevig was, en de touchknoppen ook goed te bedienen waren. Hierna kwam de

2.2 Setup voor instellingen
Dit is een simpele setup waarin je je land, tijdzone, pincode, enz. moest instellen. De rest kan je instellen bij Instellingen.

3. Gebruik
Het gebruik is wel erg goed, overzichtelijk en simpel. Sommige onderdelen werken toch onhadig of bevatten sommige functies niet. Wel jammer.

3.1 Bellen
Dit is natuurlijk het belangrijkste. Je hebt bij het nummer intypen verschillende thema's die niet allemaal even mooi zijn. Ik persoonlijk ga voor het standaard. Dit is een tekenschrift-achtige achtergrond met een foto linksboven met bijv. in Nederland een molen is. 's Nachts heeft het een donkere achtergornd, overdag gewoon belicht. Als je in Spanje bent zie je op de foto de Sagrada Familia (als ik het goed heb, maar iig dat gebouw wat nooit af is) En in andere landen heb ik er eigenlijk nooit op gelet. Maar genoeg offf-topic. Als je het nummer intypt krijg je een venster onderaan als het nummer ook in je telefoonboek staat, dus dat is handig. Als je dan (eindelijk) het nummer hebt ingetypt en gaat bellen heb je ook nog verschillende functies. Je moet de telefoon dan wel eerst unlocken. (via aan-/uitknop) Dan kan je dit gesprek in de wacht zetten (nooit gedaan) en je kan hem op voice zetten hoewel dat foeilelijk geluid is. Tijdens het bellen kan je via de 2 knoppen aan de zijkant (links) het volume regelen. Tegoed kan je checken met *101#

3.2 Sms'en
Je kan dit (als je dat niet hebt gewijzigd) oproepen door op je telefoon als je op het 'bureaublad' bent op de knop 'links' drukt. Als dat niet lukt kan je via Menu > Berichten > Nieuw Bericht > Bericht hetzelfde krijgen. Met enig gepruts (heel onlogisch, ik weet niet meer hoe ik dat in godsnaam heb gedaan) kan je T9 aanzetten wat aanzienlijk meer woorden bevat dan mijn oude telefoon. Als je op de * drukt kan je T9 ABC (hoofdletters), T9 Abc (eerste letter hoofdletter), T9 abc (kleine letters) en 123 (cijfers) krijgen. Standaard is het zo dat als je een punt hebt dat ie naar T9 Abc springt en dan na een spatie weer op T9 abc. Verder kan je van alles invoegen, zoals agenda-afspraken, geluiden, foto's, video's, smileys (erg lelijke) en nog heel wat.

3.3 Internetten
Dit werkt via de standaard meegleverde browser heeeel langzaam. Zo traag als een slak. Over iets van 10kb doet ie een minuut. Je kan daarom ook beter Opera Mini downloaden. Die wordt bij Java/Games geplaatst. Die doet over die 10kb iets van 2 sec. Je kan in de meegelverde browser ook heel weinig instellen. Dan wil ik bijv. tweakers.mobi startpage maken, dat kan niet. :( En in de meegelverde kan ik tweakers.NET niet goed openen, maar in opera mini lukt dat met ong. een laadtijd van 5x op mijn computer (10 sec.) Je kan een dag internetten voor 95ct met *133# en een hele maand/halve maand (hangt af van wanneer in de maand) voor §9.95/§4.95 met *132#.

3.4 Navigatie
Gewoon de navigatie door alle menu's werkt heel simpel. Via de richtingknoppen en de touchknoppen kan je alles bedienen.

3.5 Camera
Deze is op deze mobiel erg goed. 3.2 Megapixel! Erg scherp. Alleen een beetje langzaam. Als je dus een foto maakt moet je zo'n 5 sec uittrekkken daarvoor. Verder heb je daarna wel erg goede kwaliteit foto's, dus is het de moeite waard.

4. Overig
Dit zijn de onderdelen die gewoon minder belangrijk zijn. Zoals games, bluetooth enzo. Het meeste hiervan zit verborgen onder Menu > Extra's

4.1 Spelletjes
Dit zit bij ... > Java/Games (...= Menu > Extra's) Er zitten een paar meegeleverd. Na een tijdje moet je sommige gaan kopen om verder te spelen (val) Hier komt ook Opera Mini bij te staan als je die hebt.

4.2 Alarm
Gewoon een wekker. Kan je instellen met veel beltonen en je eigen nummers (op MicroSD of eigen geheugen) en met trillen enzo. Te vinden op Menu > Alarm

4.3 Stopwatch
je hebt deze onder ... > Stopwatch en ... > Timer. De Stopwatch is echt optellen, op de milliseconden precies. Jee hebt 4 timers, waarmee je dus bijv. een renwedstrijd met zn vieren kan doen. De Timer is een tijd instellen en als die afgelopen is gaat er iets af (tone of trillen)

4.4 MP3-speler
Te vinden onder Menu > MP3-speler. Je kan hiermee een beperkt aantal fileformaten afspelen. MP3 werkt gelukkig wel...

4.5 Radio
Te vinden onder ... > FM-radio. Om af te spelen moet je wel je oordopjes hebben aangesloten die (raar) werken als antenne. Je kan dan het FM-kanaal selcteren of hem laten zoeken naar alles.

4.6 Bluetooth
Dit is bluetooth zoals je het kent. Je kan verbinden met headsets en dan muziek daarmee afspelen, je kan informatie uitwisselen tussen andere mobiele telefoons en wat je met PC's kan doen ben ik nog niet helemaal uit.

4.7 Stille Stand
In te schakelen door # 'te bellen' Je moet als je hem ingetoetst hem inhouden tot er komt: Stille Stand ingeschakeld. Om de stille stand uit te schakelen doe je hetzelfde.

Dat was alles dus. Ik hoop dat dit een goede indruk over het apparaat voor je heeft gemaakt.

Heb jij ook een Samsung U600 Zwart?

Leuke review, maar ik heb toch wat tips:

- Maak zelf eens wat foto's, dat vrolijkt de boel op.
- Kijk nog eens goed naar wat termen die je gebruikt, sommige zijn niet helemaal correct of onduidelijk. (Bijv. fileformaten. Dat moet 'bestandsformaten' zijn.)
- Probeer het alleen over de telefoon te hebben, aangeven dat er vijf euro op je simkaart geleverd werd telt niet echt mee.

Succes ;)

[Reactie gewijzigd door citomaster op 4 mei 2010 00:06]

dat heb ik bij de meeste reviews ook, maar bij deze vergat ik dat ;)
Mooie review. Vooral voor een brugklasser ;)

U600, in zijn tijd een erg mooie toestel. En 1 van de weinige samsung toestellen die ook lang meegaan.

Me broer heeft hem ongeveer al 3 jaar. Werkt nog steeds zonder problemen.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 4 mei 2010 08:26]

Ik ken 4 mensen die hem gehad hebben en dan de nadruk op 'gehad'.

Allen vonden het een mooie mobiel in het begin echter dat gevoel verging na verloop van tijd. Alle vier de mobieltjes kregen problemen (variŽrend van een schuifmechanisme dat kapot ging tot een kapot LCD).
Van twee weet ik dat ze ter reparatie opgestuurd werden en dat ze na de reparatie de problemen al snel terug kwamen.

Nu kunnen dit net allemaal pech-gevallen zijn en werkt die van jou gewoon goed. In elk geval veel plezier met je mobiel. ;) Leuke review, 3 sterren :)
Bij mij ging het scherm kapot na 2 maanden en daarna ging het onderste gedeelte los.

Ik heb hem toen vervangen voor een Samsung star
hij idd een beetje onstevig, je kan het volgens mij een beetje buigen het gedeelte met toetsen...