Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart Review

Chiyeko 15 december 2017, 82 views Product gekocht

Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart

Een pracht van een kast die ik een tijd op oog had en ik wil hem zo graag kunnen aanbevelen, maar kan dat eigenlijk gewoon niet doen door de zwaar beperkte airflow.

Pluspunten

• Top design
  • TG is erg mooit en bedekt de hele zijkant
  • Solidie bouw
  • cable management

Minpunten

• Airflow is bar slecht

O waarom waarom bent gij toch zo mooi en toch zo slecht voor mij? Dat is de vraag die deze phanteks case bij mij oproept, wouw hem al tijden hebben voor mijn nieuwe build en toen kwam ook nog eens de TG versie uit en tja ik was verkocht.

Ik ga er geen heel lang verhaal kan maken, je kan mijn build in de bijlage zien en ja dat zijn 2 360mm rads in de case zonder modifications (past echt maar net net net met wat extra liefde) en deze mogen een Ryzen 1800X en een GTX 1070 cool houden terwel een 6 tal industrial fans van noctua het blaas werk doen. Dat zou toch geen probleem moeten zijn? En om eerlijk te zijn is het dat ook niet, het blijft allemaal onder 60C zitten, maar alleen als de fans hard hun werk gaan doen en laat dat nou net niet de bedoeling zijn.

De probleem is de airflow en hoe zwaar deze word beperkt bij de front intake and top exhaust, er is simpel weg amper ruimte voor de lucht om zich een weg te banen om de koeling te regelen. Bij zwaarder gebruik ben ik genoodzaakt de front and top panelen te verwijderen wil ik de boel stil houden en daarvoor geef je geen vermogen uit aan je water koeling. (Rads zin hardware labs black ice, pump is EK).

Dus wat we hebben is een pragtige case, die als je normaal bezig bent makelijk laat inbouwen, cable managen etc etc en er echt prachtig uitziet, maar gewoon te beroerd koelt om aan te kunnen raden zeker gezien de niet milde prijs. (De prijs had hij zeker mogen hebben van mij mits de koeling op orde was).

Heb jij ook een Phanteks Enthoo Evolv ATX Tempered Glass Edition Zwart?

Bedankt voor de review en de foto, de RADs en case heb ik beide momenteel op het oog.

Wat de temperatuur zeker helpt is om de front panel iets meer naar voren te krijgen door de schroeven 'op te hogen' d.m.v. ringen toe te voegen.
Heeft het denk je zin om de top radiator fans om te draaien, zodat het intake fans worden, om te helpen met temperatuur?
Denk dat de top omdraaien de airflow niet veel beter maakt gezien ze dan eigenlijk elkaar tegenwerken deels.

Als je er wel voor gaat hou er rekening mee om te top rad erin te krijgen moet je wat schroeven uit de case halen zadat je deze net wat terug kan duwen. Zo krijg je de top rad er net in (zit echt strak) en dan als hij erin zit kan je de schroeven weer terug plaatsen. Was een beetje een puzel, maar is mogelijk maar je moet echt geen rad hebben die ook maar 1-2mm dikker is want vergeet het maar.

Ken de truuk voor het voor panneel, maar dan nog is het weinig en vind het gewoon een waardeloos stukje design dit. Zit nog steeds te denken voor een nieuwe case of om iemand te vinden die een honeycomb structuur in de front en top pannel can frezen.
Bedankt voor je reactie en advies.

Mocht je een patroon willen snijden uit de front/cover paneel, ik heb hier toevallig een duits bedrijf gevonden die dat doet. Zelf heb ik geen ervaring met ze, maar ik kwam ze tegen bij het researchen naar deze case. Ze hebben een aantal patronen die mij aanspreken; waaronder de honeycomb structuur.

Mocht je ze benaderen, dan hoor ik graag van je hoe dat gelopen is :)