Imation Flash Drive Atom 8GB Zilver Review

Munters 10 februari 2010, 892 views

Imation Flash Drive Atom 8GB Zilver

Pluspunten

• Klein

Minpunten

• Schroefverbinding laat spontaan los
  • Kunststof verbrokkeld

Heerlijk klein, dat ook de reden was om te kiezen voor deze stick.
(Moet aan de sleutelbos hangen).

Twee problemen: je bevestigt deze key met bijgeleverd koordje aan de sleutelbosring. Halverwege zit een metalen schroefverbinding zodat je eenvoudig de key van de sleutelbos kunt halen.
Helaas laat deze verbinding iedere twee dagen spontaan los. Gewoon door "wrikken" wanneer de sleutelbos in de broekzak zit. Je bent deze usb key dan zo verloren.
Opgelost door deze key rechtstreeks met een extra ringetje aan de sleutelbos te bevestigen, hetgeen gebruik wel lastiger maakt, want de complete sleutelbos hangt bij gebruik dan aan (en dichtbij) de computer.

Erger is dat deze key van kunststof is. Binnen het jaar (8 maanden!) is de beschermende "kap" rond de connectors verbogen, verpulverd (!) en afgebroken.

Wellicht dat bij het meedragen van de stick in tas of jaszak deze stick wel heel blijft, maar dan is het nut van het kleine formaat mij niet duidelijk.

Conclusie: lekker laten liggen deze troep.

Heb jij ook een Imation Flash Drive Atom 8GB Zilver?

Hoe zijn de (schrijf)prestaties bij jou? Ik had deze stick ook, maar met max 7MB schrijven was ik niet al tevreden. Daarnaast bleek de dat connector van plastic was. Dit wist ik niet van tevoren, product was een impulsaankoop van me. Heb 'm dan ook deze week weer teruggebracht.

Ben nu aan 't kijken voor een OCZ Rally2 of Sandisk Cruzer Contour.
Ik heb deze USB stick ook, heel toevallig ook 8 maanden (daar heeft die USB stick blijkbaar iets mee?) en ook ik heb dat al het kunstof weg is gegaan. Nu kan ik hem nog maar amper in míjn computer stoppen. Maarja ik ga contact opnemen met Imation, vragen of het normaal is dat dat gebeurt.
Net als een aantal van je vorige reviews lijkt dit meer op een rant dan op een review. Plaats dan op z'n minst wat foto's van het afgebroken gedeelte, en vertel wat meer over de specificaties ;)
Sandisk Cruzer vind ik een top disk.
Wasmachine + Droger combinatie 2x overleefd zonder kleerscheuren, hij is er alleen maar schoner van geworden.

Ik ben zelf *NIX gebruiker en het enige vervelende is dat er een xtra partitie opstaat die vanzelf opstart als je hem in een windows bak stopt. Het is iets van beveiliging ofzo. Geen idee of het stop gezet kan worden, word altijd helemaal zenuwachtig van windows dus daar besteed ik geen tijd meer aan.

Top sticky!
Ik heb zelf ook een cruzer 8Gb aan mijn sleutelbos hangen, dat is de eerste stick die het langer dan een jaar uithoud.. ;-)

@ bglnelissen -> linkje

daar staat hoe je de U3 software (die aparte partitie kan verwijderen, met je helaas wel op een win of osx bak doen :+