WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart

Specificaties 4TB 3.5" HDD met USB 3.2(G1) - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart Review

sowen 15 december 2017, 1.724 views Product gekocht

WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart

Te vaak problemen met andere merken HDD gehad, maar over de afgelopen 15 jaar nog nooit probleem met WD HDDs. Omdat je vaak bij goedkopere externe schijven niet weet wat voor merk HDD er in zit, kies ik dan ook altijd voor een externe schijf van WD zelf.

Pluspunten

• betrouwbare WD-schijven
  • prima prestaties
  • prijs/kwaliteit verhouding
  • stevige behuizing

Minpunten

• externe stroomadapter (ipv via USB)

Mobiliteit Score: 3
Diverse andere merken harde schijf gekocht (Seagate, Toshiba, Hitachi), te vaak problemen mee gehad, maar over de afgelopen 15 jaar nog nooit probleem met WD hardeschijven gehad, dus koop ik nu uitsluitend WD. Omdat je vaak bij goedkopere externe schijven vooraf niet weet wat voor merk schijf er in zit, kies ik dan ook altijd voor een externe schijf van WD zelf.

Ik heb een 3 jaar oude WD Elements 2TB USB3.0 en die functioneert nog vlekkeloos als netwerk opslag.

Mijn oudste 2 WD Elements 2TB USB2.0 schijven (die ik voor backup gebruik) zijn ruim 5 jaar oud, ze doen het nog prima (CrystalDiskInfo bevestigd 0 problemen). Een 3e WD Elements 2TB USB2.0, ook 5 jaar oud, functioneerde tot voor kort ook uitstekend, maar die heb ik helaas +/- 1m laten vallen :-( ... Inmiddels vervangen door een nieuwe WD Elements 4TB USB3.0 schijf.

Heel tevreden met de prestaties en prijs/kwaliteit verhouding van deze schijf.

Heb jij ook een WD Elements Desktop Storage 4TB Zwart?

Ik zoek betrouwbare opslag. (Echt betrouwbaar: dan zal je dure RAID-oplossingen moeten nemen.)
Wellicht ook een WD Elements.
Daarom een vraagje: heeft die 4TB van jouw nog steeds geen waarden in SMART?
Volgens SMART zijn al mijn WD Elements schijven nog gezond. Eén van de schijven heb ik in mijn DS118 NAS gezet, en die is ook volgens SMART gezond. Ik ga binnenkort een 2-schijf Synology NAS kopen, en daarin ga ik 2 WD reds zetten - geen Seagate voor mij aub!