Acer Aspire 5740G-434G64Mn Review

sjaool 7 april 2010, laatste update op 30 september 2010, 2.806 views

Acer Aspire 5740G-434G64Mn

Pluspunten

• snel
  • degelijke bouw
  • wordt niet warm tijdens het internetten
  • groot multitouch touchpad

Minpunten

• accu-duur
  • vingerafdrukkenmagneet

De laptop werkt zeer fijn, pas geleden nog een bluetooth-module ingebouwd en die werkt ook zonder problemen.
Wat ook nog een voordeel is, is dat deze laptop totaal niet warm wordt onder het internetten of een filmpje kijken.

Accu-duur zou wat beter kunnen maar dat is op te lossen door een grotere accu te bestellen op eBay.

Verder is de bouw degelijk te noemen, geen kraakje o.i.d. aan de behuizing te ontdekken.
Nadeel is wel de vingerafdrukmagneet maar die zie je gelukkig niet als je met de laptop werkt. ;)

Ik heb hem nu 2 maanden en het is nog steeds een goed bestede 629,- geweest. :D

Heb jij ook een Acer Aspire 5740G-434G64Mn?

Met een beetje twijfel deze laptop gekocht (asus moeilijk leverbaar) omdat Acer niet al te best aangeschreven staat, maar moet vooralsnog constateren dat de laptop goed in elkaar zit en perfect draait ! :) Nu hopen dat het zo blijft !
Een kennis van me heeft ook al ruim een jaar een acer en is er zeer tevreden over. Jammer dat het merk zo slecht bekend staat.
Benchmarks heb ik zo niet maar ik kan je wel de Windows Prestatie Index geven. ;)
  • Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 430 @ 2.27GHz 6,7
  • Geheugen (RAM) 4,00 GB 5,9
  • Grafisch ATI Mobility Radeon HD 5470 5,1
  • Grafische weergave voor spellen 2234 MB totale hoeveelheid grafisch geheugen 6,2
  • Primaire harde schijf 5,8
Wow, MW2, spelen gaat prima en anders staan er ook nog wel filmpjes op Youtube van een aantal games.

Op Notebookcheck staan een test van de HD5470 videokaart met een lijstje met games en hun fps.

[Reactie gewijzigd door sjaool op 10 april 2010 16:22]

Hoe is de geluidsproductie bij minimale belasting (internetten, word, excel e.d.)? Is ie dan nagenoeg stil?
@Fritsj: Wat dacht je van het synchroniseren met je mobiel en een draadloze bluetooth muis kunnen gebruiken. ;)

@luukfw: geluidsproductie is zeer laag tijdens minimale belasting ook is de warmteontwikkeling zeer laag. Vergeleken met mijn oude Dell laptop zou je kunnen zeggen dat hij helemaal niet warm wordt. ;)

Hier staat een unboxing video met nog meer informatie in de reacties.

[Reactie gewijzigd door sjaool op 9 mei 2010 09:04]

Weet iemand of de 12-cell battery erg uitsteekt?..

Ik heb namelijk zelf deze laptop en ben er erg tevreden mee, helaas is de battery-life niet langer dan 2 uur. (wist ik natuurlijk van te voren wel) batterij is niet erg groot.

ik wil dus een 12 cell battery van ebay bestellen maar als deze erg ver uitsteekt is het natuurlijk hinderlijk. nadeel is dat de batterij aan de voorkant zit, wanneer deze aan de achterkant zit mag hij van mij rustig een stuk uitsteken.
De verkoper heet expert_electronicals op eBay, ik hoop dat je hier nog wat aan hebt.

P.S. ik heb de link in de review aangepast.

[Reactie gewijzigd door sjaool op 30 september 2010 01:29]

De tekst die hier stond verhuist naar de review. ;)

[Reactie gewijzigd door sjaool op 7 april 2010 16:47]

Wow 630€ voor een i5 laptop is inderdaad een goede koop. Is er ook nog mee te gamen of niet? Misshien kun je iets van benchmarks in je review zetten ofso. ;)
@sjaool,
Wat heb je precies aan een bluetooth module?
De 12-cell battery steekt niet aan de achterkant uit.
Hij zorgt er wel voor dat de laptop aan de achterkant iets hoger komt te staan.
De bult op de accu zit namelijk onderop en niet aan de achterkant.

Op schoot zit dit niet zo comfortabel als de originele accu maar het zorgt er wel voor dat de intake van de CPU wel meer lucht krijgt omdat de laptop dan een ruimte heeft tussen je schoot en de onderkant van de laptop.