Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 SLI chipset - Bekijk alle specificaties

Asus A8N-SLI Review

pms 19 april 2005, 262 views

Asus A8N-SLI

Pluspunten

• Kan mijn 3000+ prima overklokken, standaard loopt deze op 1800MHz maar loopt stabiel op 2600 MHz daarboven ook maar enigszins instabiel. Moet er ook nog bij vermelden dat met de nieuwste Beta BIOS 1007.003 er nog hogere voltages voor de CPU beschikbaar zijn (1.65 geloof ik zelfs). Dus mogelijk dat nog hogere snelheden tot de mogelijkheden behoort.

Minpunten

• Tja eigenlijk maar 1 extreem groot nadeel, die ongetwijveld door veel mensen met mij hebben...De chipset fan is waardeloos, die maakt zo'n kabaal daar wordt je niet goed van. Ik heb er een Fanmate van zalman op gezet en dat scheelt een stuk. Vond dit probleem hierdoor ook niet zwaar wegen omdat het op te lossen is.

Layout Score: 4
Fantastisch moederbord, de doos barst uit zijn voegen door alle bijgeleverde extra's. Veel SATA kabels, mogelijkheid om externe SATA apparaten met behulp van bijgeleverd slotplaatje aan te sluiten. De Mogelijkheid om zes USB 2.0 apparaten intern op het moederbord aan te sluiten (3 aansluitingen) is natuurlijk voor mij ideaal aangezien mijn behuizing op de voorkant 6 USB aansluitingen herbergt.
Moederbord is goed opgebouwd al zijn er hier en daar wat verbeteringen te maken wat betreft plaatsing van onderdelen maar dat moet natuurlijk ook mogelijk zijn.
De ondersteuning wat betreft BIOS is erg goed, regelmatig verschijnen BIOSsen met nuttige extra's. Kan niet bepalen of de nieuwe BIOSsen problemen oplossen omdat ik niets ben tegengekomen wat niet werkt.
Bijkomend voordeel is natuurlijk van deze moederborden dat straks de dual core Athlon 64 geplaatst kan worden :) kijk daar nu al naar uit ...

Heb jij ook een Asus A8N-SLI?