1 review

ZTE Nubia Z17 Zwart

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB - Bekijk alle specificaties

ZTE Nubia Z17 Zwart Review

q-enf0rcer.1 14 december 2017, laatste update op 14 december 2017, 1.010 views Product gekocht

ZTE Nubia Z17 Zwart

Een prachtig toestel voor een zacht prijsje. Helaas moet het toestel wel worden geïmporteerd, omdat het toestel nog niet beschikbaar is op de Europese markt. Vanwege de goede specificaties en het mooie design is dit het naar mijn mening echter wel meer dan waard.

Pluspunten

• Stevige metalen body
  • Randloze zijkanten
  • Zeer snel(Snapdragon 835 icm FHD display)
  • Dual camera op de achterkant
  • Waterdicht
  • Goedkoop

Minpunten

• Nubia UI 5 bevat ongewenste apps
  • Play Store kan moeilijk te installeren zijn

Ik heb dit toestel voor 305 euro gekocht via geekbuying.com nadat ik via kimovil.com had ontdekt dat dit toestel wordt gezien als het meest "kosten effectieve" toestel beschikbaar in het hogere segment. Omdat ik de laatste tijd veel Lineage 2 Revolution speel, was ik toe aan een verbetering ten opzichte van mijn Xiaomi Redmi 4X.

Ervaring software

Het toestel beschikt over Nubia UI 5, dit is een schil over Android 7.1. Er zitten wel wat leuke features in deze schil, bijvoorbeeld de mogelijkheid om een app in split screen meerdere keren te openen. Of om twee verschillende apps te gelijk te draaien. Het is zelfs mogelijk om via verschillende accounts dezelfde apps dubbel te draaien.

Mijn ervaring tot nu toe is erg positief, online valt er veel te lezen dat dit toestel beschikt over bloatware. Hier heb ik tot nu toe geen last van gehad, wellicht omdat het toestel een custom rom bevat die is geïnstalleerd door de winkel waar ik het toestel heb gekocht. Er zitten inderdaad wel wat voorgeïnstalleerde apps op, maar nadat ik Nova Launcher had geïnstalleerd zijn die niet meer zichtbaar. Een tweede zorg die veel online te vinden valt is dat het installeren van de Play Store lastig is, dit is vandaag de dag echter geen probleem meer omdat veel van de bekende webshops dit voor je installeren. Dat is ook het geval bij geekbuying, daardoor heb ik geen moeilijke stappen moeten nemen om gebruik te kunnen maken van de Google services zoals de Play Store.

Ervaring hardware

De hardware van dit toestel is fantastisch voor een toestel in dit prijssegment. Ik zal hier niet in de specs duiken, maar het toestel is in vele opzichten vergelijkbaar met toestellen zoals de Samsung Galaxy S8 en iPhone 8. Dit terwijl dat deze concurrenten gemakkelijk het dubbele kunnen kosten.

In Antutu scoort de Nubia Z17 ongeveer 170.000 punten. Daarmee hoort het in de top 10 smartphones van dit moment.

Alle belangrijke frequenties zijn aanwezig op het toestel, hierdoor kun je van elk netwerk gebruik maken in Nederland zonder je zorgen te hoeven maken dat 3G/4G niet werkt. Dat heeft voor mij de keuze voor dit toestel ten opzichte van de Xiaomi Mi 6 makkelijker gemaakt.

Een opvallend gebrek in de hardware is dat er support is voor Quick Charge 4.0 van Qualcomm, maar dat er geen lader wordt meegeleverd. Dit schijnt te komen doordat er tijdens de release van dit toestel nog geen Quick Charge 4.0 laders op de markt beschikbaar waren. Inmiddels zijn die echter wel beschikbaar, zij het heel moeilijk vindbaar.

Een leuke extra is dat dit toestel waterdicht is, je zou het toestel dus ook bijvoorbeeld tijdens het douchen of in bad kunnen gebruiken. Tot 1 meter diep zou het goed moeten gaan, al is het uiteraard niet verstandig dit te testen. Je weet tenslotte maar nooit.

Een prima toestel, je krijgt heel veel goede hardware voor een schappelijke prijs. Daar staat wel tegenover dat Nubia UI 5 een schil is die als vervelend kan worden ervaren, en daarnaast moet je goed oppassen waar je dit toestel koopt om te voorkomen dat je een versie krijgt zonder Play Store. Dat laatste is overigens geen probleem als je het zelf leuk vindt om custom roms te installeren.

Heb jij ook een ZTE Nubia Z17 Zwart?

Ik zou ook willen weten of je invoerkosten hebt betaald!

Ik wilde zo graag de Lite variant maar deze ondersteunt niet alle 4G frequenties helaas...
heb je ook nog invoerkosten gehad omdat je deze bestelde bij geekbuying?
Dat zou ik ook graag willen weten. Dank voor de review :)