LG OLED55C7V Zwart - Reviews

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

Nils N 14 december 2017, 1.307 views Product gekocht

LG OLED55C7V Zwart

Na bijna 10 jaar met plezier naar plasma te hebben gekeken de overstap gemaakt naar een OLED.

Pluspunten

• Zeer goede beeldkwaliteit
  • Lage inputlag met gamen
  • Geluid
  • Mooi strak design, minimale bezel
  • menu en web OS werkt prima
  • youtube en Netflix werken goed via Wifi
  • perfecte kijkhoeken

Minpunten

• te korte voedingsstekker en waarom niet een platte stekker als er toch geen randaarde aan zit, nu past hij niet door de buis in de muur. tevens zit hij vast op een printplaat met een speciale stekker waardoor hij niet eenvoudig te vervangen is door ene langere.
  • upschalen (Digitaal en HD) beelden kan beter
  • UTP aansluiting aan de achterzijde TV, dit is niet practisch met een ultra platte beugel van Vogel
  • SPDIF op achterzijde TV, in combinatie met wandmontage zeer onhandig

Ik wilde geen LED i.v.m. de kijkhoek die minder is dan bij OLED.
Verder voor OLED gekozen vanwege het mooie beeld, lage input lag, goede kijkhoek, (stuk lagere energieverbruik dan mijn plasma) en omdat ik gewoon een slagje groter wilde.

het uitpakken en ophangen toch maar even met zijn 2en gedaan want dit kon maar net in combinatie met een Vogel Thin 205, helaas zijn er wel een aantal aansluitingen die mijns inziens echt niet aan de achterkant hadden mogen zitten zoals UTP en SPDIF, nu moet ik weer ergens haakse connectoren zien aan te schaffen.

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?

SPDIF waar gebruik je die nog voor?

Optisch is eigenlijk al verouderd, en vaak kan geluid gewoon via de HDMI kabel naar je receiver.
alle apparaten (Xbox, Mediaspeler, KPN Setup box, Chromecast) lopen via HDMI naar mijn AV Receiver en vanaf versterker gaat 1 HDMI naar TV.

Echter alleen de Netfix app op de TV ondersteund 4K en mijn Chromecast niet, als ik dus Netflix kijk doe ik dat via app in de TV, ik zal dan toch op 1 of andere manier mijn geluid willen doorzetten naar mijn AV receiver? of weet je een andere oplossing?
Het geluid komt toch ook terug via die hdmi die naar je tv gaat? via arc, audio return channel, dacht ik.
heb een Marantz sr8001 en deze heeft HDMI 1.3, HDMI ARC werkt vanaf HDMI 1.4 :|
Tijd voor een nieuwe AV receiver dus ;). Dan kun je je setup gewoon zo houden, en loopt al het geluid via HDMI.
het geluid moet en zal over HDMI ARC gaan hier op tweakers :P. Heb de tv ook sinds anderhalve maand en ben er erg blij mee. Veel plezier met de tv gewenst!
ben er zeker al blij mee, ook gezien de prijs van 1580 euro die ik er op een black friday actie voor heb moeten betalen bij Apollo
Optisch heeft zeker voordelen tegenover HDMI. Optisch is er al ruim 20 jaar. Weinig aan veranderd. Maar als je kijkt naar HDMI:

Verouderd in paar jaar qua versies en dan moet je vaak weer andere apparatuur kopen of werken met converters.
Bij HDMI heb je vaak te maken met on screen display. Je televisie geregeld aanstaan voor optimale bediening is geen uitzondering, maar soms ook voor simpele handelingen zoals bron selectie of radio selecteren moet je weer je tv raadplegen ( naar mijn eigen ervaring met meerdere receivers.)

Ik ben meer audio gericht (i.p.v. films) en dan heb je niet te maken met 5.1 of 7.1 geluid. Vaak vind ik dit gesimuleerde echo geluid. Geef mij maar ouderwetse 2.0 of 2.1 stereo geluid. Tevens heb je minder kabels in je huis rondslingeren. Tv hoeft niet altijd aan te staan.

Mijn ervaring is dat een goede stereo versterker dubbel en dwars zijn geld waard is qua gebruikers gemak en tevens langer meegaat. Maar met moderne netwerk technieken (streamingservices) die nu geļmplementeerd worden kan je daar ook niet helemaal meer zeker van zijn. Vaak functioneert mijn tv als doorgeefluik naar de stereo als het op HDMI aankomt. Ik heb niet veel HDMI apparaten in huis, alleen Chromecast en Mede8er. Tevens heb ik gewoon DTS geluid. Ligt soms ook aan merk tv die dit wel of niet kan doorgeven. Panasonic heeft met huidige televisies DTS niet ingebouwd. Waarschijnlijk licentie verhaal.

Vraag jezelf ook eens af waarom er een 2 deling is in audio. Dus audio 2.0/2.1 of cinema 5.1 of meer.
Het hangt dus af van de gebruikersgroep. Waarom denk je dat 2.0 nog steeds verkocht wordt? Er is hier ook veel vraag naar en bij high end audiozaken vind je vaak alleen maar stereo opstellingen. Deze willen niet meewerken aan alle gesimuleerde 5.1 of meer geluid. Het geluid moet puur en schoon zijn.

Het probleem is dat met de komst van mp3 en "gratis" downloaden ongeveer 25 jaar geleden dat men vergeten is wat kwaliteit is. Men is niet bereid om veel geld uit te geven aan audio.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 1 januari 2018 23:29]

Weet je zo uit je hoofd hoe kort/lang de stekker is ?!
Heb precies zulk gezeik zoals jij gehad met mijn huidige tv en ik wil niet weer worstelen met een te korte stroom stekker.
Hij kan precies achter de tv liggen met deze beugel, heb vervolgens een verlengsnoer gekocht, de platte stekker eraf geknipt, dit door de 50 mm buis in de muur gevoerd en vervolgens weer een stekker aan het verlengsnoer gezet
Hey Nils,

En hoe lang was/is het origineel ?
Dan moet ik gokken, denk zo'n 1,5 meter, zeker niet meer
Poeh dat is krap aan inderdaad!
Zat er bij jou een losse Ferriet ontstoringsfilter bij?!
Nee zit er niet bij. Nadeel is ook dat het een grote platte stekker die niet door een buis 50mm past. Terwijl er helemaal geen randaarde is aangesloten dus waarom geen platte stekker...

En aan de kant van de tv zit hij met een specie stekker op de printplaat geklikt dus even snel een andere voedingskabel erop kan ook niet