Specificaties 5GHz WiFi-ac + router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

D-Link WiFi Gigabit Router DIR-859 AC1750 High Power Review

FlowDesign 13 december 2017, laatste update op 13 december 2017, 105 views

D-Link WiFi Gigabit Router DIR-859 AC1750 High Power (Product gekocht)

In het kort een prima router met goed bereik, hoge doorvoersnelheid en voldoende instellingen/opties.

Pluspunten

• WiFi-ontvangst
  • Doorvoersnelheid

Minpunten

• Interface niet slecht maar kan beter
  • WAN-poort niet te gebruiken voor Access Point modus

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5

Ik had heb deze D-Link DIR859 (69) vergeleken met een Netgear R6220 (61) en met een TP-Link Archer C1200 (49). De D-Link DIR859 (69) had duidelijk betere ontvangst dan de Netgear en ongeveer gelijke ontvangst als de TP-Link.

De Netgear R6220 liet ondanks een mindere ontvangst op 5 GHz toch een iets betere doorvoersnelheid noteren dan de TP-Link. De DIR-859 liet echter zien dat er toch een klein verschil zit tussen AC1200 en AC1750 en liet dat ook zien met een hogere doorvoersnelheid.

TP-Link Speedtest: +/- 70 Mbps
Netgear R6220 Speedtest: +/- 75 Mbps
D-Link DIR859 Speedtest: +/- 84 Mbps
(Dit gaat wel richting de max van mijn KPN glasvezel internetverbinding).

Qua features en instellingen scoort de Netgear m.i. het beste door de gebruiksvriendelijke interface en door de WAN-poort te kunnen gebruiken voor Access Point modus.
Daarna de TP-Link en dan de D-Link.
Afgezien van de Access Point modus zijn alle drie de routers nagenoeg gelijkwaardig.
De D-Link heeft wel de minst gebruiksvriendelijke interface van de drie, maar niet vervelend of onmogelijk. Alles wat je in wilt stellen lukt gewoon. Alleen gaat het bij de andere twee net iets makkelijker.

De TP-Link is echt een koopje, echter ging deze bij mij na een half jaar gebruik wat kuren vertonen. Op sommige dagen kon ik geen verbinding meer maken via de WiFi en was de enige oplossing opnieuw opstarten. Onder garantie heb ik m'n geld teruggekregen van de verkoper. Daarna heb ik de Netgear en de D-Link uitgeprobeerd, waarna ik besloten heb dat ik de D-Link behoud vanwege de betere WiFi prestaties t.o.v. de Netgear.

Heb jij ook een D-Link WiFi Gigabit Router DIR-859 AC1750 High Power?