1 review

Voltcraft Multimeter VC-11 CAT III 250 V - Reviews

Voltcraft Multimeter VC-11 CAT III 250 V Review

traibergen 12 december 2017, 219 views Product gekocht

Voltcraft Multimeter VC-11 CAT III 250 V

De prijs van 10 euro is een groot pluspunt. Wel is de multimeter erg klein en is de draaischijf te stroef. Als je af en toe iets wilt meten zou het een handige multimeter kunnen zijn maar als je hem regelmatig nodig hebt zou ik een iets duurdere kopen.

Pluspunten

• Meegeleverde batterijen
  • Lage prijs

Minpunten

• Klein
  • draaischijf is te stroef
  • lastige gebruiksaanwijzing

Unboxing
De multimeter komt in een nette verpakking met voorop een plaatje van de multimeter en op de verschillende zijkanten en de achterkant de specificaties in het Nederlands, Frans, Engels en Duits. Bij het openen zit de multimeter netjes ingeklemt tussen het doosje en het instructieboekje. Hij was wel wat kleiner dan verwacht.
Het instructieboekje is niet heel duidelijk. Veel tekst in allerlei verschillende talen waardoor het lastig is iets op te zoeken. In de multimeter zelf zitten al batterijen. Dit vind ik een groot pluspunt.
Het gebruik
De multimeter werkt zoals je zou verwachten en alles wat je zou willen meten is te meten. De draaischijf waarmee je tussen de verschillende standen schakelt draait alleen iets te stroef.

Heb jij ook een Voltcraft Multimeter VC-11 CAT III 250 V?

Ik heb ook zo'n klein ding voor erbij, en een nadeel van deze goedkope krengen is het gebrek om AC stroom te meten, en DC stroom is extreem laag. Onbruikbaar om stroom mee te meten

[Reactie gewijzigd door Pinin op 12 december 2017 17:07]

Hoe bedoel je?
Want volgens de handleiding kan deze multimeter gewoon wisselspanning meten.
Klopt, wel wisselSPANNING maar geen stroom. Maar goed dat is ook wel een soort van logisch voor dit geld, voor simpele spanningmetingen en weerstand is het wel eens handig.
Dan had ik het niet helemaal goed begrepen. Bedankt voor je verduidelijking.