Specificaties Docking station (Samsung-compatible) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station Review

RyloTestpanel 11 december 2017, 191 views Testpanel

Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station

Met DeX verander je je S8 toetstel in een desktop omgeving.

Pluspunten

• Leuk idee

Minpunten

• Voelt goedkoop aan

DeX is een leuk concept, echter vond ik de gebruikte materialen de hoge prijs niet rechtvaardigen.

Met DeX verander je je S8 toetstel in een desktop omgeving.

In de praktijk gebruikte ik het amper. De productiviteit op mijn S8 Note was voldoende en ik had niet nog de behoefte om DeX thuis te gebruiken.

Echter werkt het in gebruik goed. Het komt zonder kabels of toebehoren dus je moet er zelf voor zorgen dat je een goede scherm, toetsenbord, muis en de benodigde kabels beschikbaar hebt.

De telefoon laad echter niet snel op in DeX modus, dit is een groot gemis. De kans is groot dat wanneer je het wel als 'mobile-desktop' wilt gebruiken de telefoon niet volledig is opgeladen als je eenmaal klaar bent. Vervolgens zou je de telefoon dan nogmaals aan de fast charger moeten aansluiten.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station?