Popcorn Hour C-200 Review

usac171Newbie 8 februari 2010, 2.378 views

Popcorn Hour C-200

Pluspunten

• RF remote
  • Beeld kwaliteit is gewoon goed
  • Wordt niet warm ook niet in stand-by
  • Downloaden is super gemakkelijk (Je moet het 1 keer uitvogelen)
  • Technisch ziet het er intern keurig uit.

Minpunten

• Moet wel hard denken:
  • Het frontje van de Blue-Ray speler komt niet overeen met de Popcorn
  • Maak een klein beetje geluid. Er is dus iets wat altijd draait.

Tja waar zal ik beginnen. Ten eerste ik had in het verleden een Kiss player DP-558 gekocht omdat die zo goed zou worden ondersteund. Nou dat was achteraf een grote miskoop in vergelijking met de Popcorn. Moest constant opstaan om te resetten en de firmware was keer op keer slecht van kwaliteit. De hardware ging ook een paar keer stuk. Ik heb een tijdje wat reviews op internet gelezen en gepraat met collega's. Werk in de IT en dus weten die best wel waar ze het over hebben.

Wel gelijk bij de leverancier een Blue-Ray speler en 2,5" hd van 500 GB laten inbouwen. Na een paar dagen was hij al binnen in vonkel nieuwe staat. Keurig kan niet anders zeggen. Gelijk aangesloten en een beetje met de interface zitten spelen want je krijgt er inderdaad weinig info bij. Maar op internet is er meer te vinden. De speler sist een beetje maar omdat hij bij mij achter een glazen deurtje staat en de bij geleverde afstandbediening RF is. Die daar probleemloos doorheen gaat hoor ik dat niet. De Kiss speler werd ook in standby modus heet. Deze heeft daar totaal geen last van.

De eerste blue-ray er in en kijken naar de kwaliteit. Helemaal goed natuurlijk. Maar naar mate je de basis configuratie door hebt ga je verder graven in de echte kwaliteit van zo'n apparaat. Het downloaden (Newsgroups of Torrent) en afspelen van films kan niet anders zeggen maar dat is gewoon
fantastisch zo eenvoudig en de kwaliteit geweldig.

Ik ben best kritisch met dit soort zaken. Maar ik ben super tevreden hiermee. Die Kiss speler weet nog niet wat ik daarmee ga doen: Of met een hamer vervormen (heerlijk gevoel) of gewoon weggooien. Maar zeker niet bewaren ik wil dat ding nooit meer zien.

• Philips 52PFL9703

Heb jij ook een Popcorn Hour C-200?

Reviews door de redactie

Ik heb zelf dit leuke ding ook maar ik mis toch wel wat punten die best uniek zijn.
- Display... Ik lees daar niks over. Grappige is je kan hem zonder tv aan te hebben ook gewoon bedienen via het display (muziekje opzetten etc.)
- Display.. is dimbaar en uit te schakelen.
- Snelheden van netwerk? Bedraad of bekabeld? Ikzelf ervaar best mooie snelheden (bedraad rond de 11MB/s (100Mbit vast ingesteld nu) anders iets hoger rond de 15MB/s a 16MB/s)
- Services die je kan benaderen via internet? (je kan diverse services zelf installeren en je kan services die er al opstaan gebruiken (Saya TV bijvoorbeeld en Apple movie trailers.)
- Als je er een usb stick / hdd eraan koppelt wat gebeurt er dan? Word vaak direct herkend en foto's laat hij in diavoorstelling zien en je kan vrij snel doorbladeren films speelt hij ook keurig af.
- Opstarttijden? Vanuit stroomloos is dit pakweg 20 sec bij mij en in standby is dit 1 sec.
- Geluid... Ja wat zit erin wat geluid kan maken de hdd en of de optische drive. Ikhoor ze niet eigenlijk..
- Formaat... is wel iets fors en aan de ene kant wel mooi maar ook wel jammer... Blijft wel heerlijk cool.
- Nieuwsgroepen... ikzelf zit nu tegen een maximale downloadsnelheid van 3MB/s aan en dit terwijl ik met een laptop gewoon ruim de 6MB/s haal. Dit is wel een puntje neem ik aan? Voor torrents geld zoiets ook. Dit heb ik niet uitgetest maar heb dit wel al in het forum gelezen.
- Bookmarks.. lees ik niks over.. Je kan (men meld max 10) bookmarks maken tijdens een film en zo terug springen. Kan handige functie zijn (ikzelf zit volgens mij meer dan 10 nu) .
- De standaard RF afstandbediening vind ikzelf ook erg goed werken. Leuk detail is dat deze goed verlicht is en ik deze lekker in de hand vind liggen...
- Weinig info..Je krijgt inderdaad weinig informatie erbij al had ik er een cd bij met een complete handleiding die ik ook inmiddels afgedrukt heb ergens. Deze is op hun site te vinden. Maar ik kan je hier wel goed gelijk in geven. Waarom staat dat niet bij de minpunten?
- Wat zat er allemaalin de doos? Bij mij zat er ook een best wel erg luxe HDMI kabel bij en een voedingskabel en batterijen voor de afstandbediening. De doos waarin dit alles kwam was wel erg groot. Ikzelf dacht oh my ... dat gaat niet passen... Maar toen ik de doos had uitgepakt ja hij is wat groot maar dacht van is dat alles?
- Technisch ziet het er intern keurig uit.. Hier lees ik niks over en dit staat we bij de positieve punten? Ik heb mijn Popcorn ook open gehad en er ook aan gesleuteld en toen ik hem open deed was ik verbaasd hoe keurig dit eruit zag.
- Het frontje van de optische drive ben ik geheel met je eens. Ik hoop stiekum ook dat er een frontje komt dat je de huidige kan vervangen... Maar aangezien er zoveel verschillende drive al verkocht worden is deze kans te klein... Klepje was beter geweest.
En dan maar als laatste de vraag...
- Waar zijn de mooie foto's?

De tekst zelf vind ik goed maar er missen een hoop punten. Jammer.

[Reactie gewijzigd door Cave_Boy op 8 februari 2010 18:10]

De combinatie van jullie twee reviews is al een stuk informatiever :)

Wel ben ik nog benieuwd hoe de ervaring is qua ondersteuning van bestandsformaten. Wordt mkv ondersteund? Werkt dit ook altijd goed? Draaien grafisch zware scenes in Full HD zonder haperen (de bekende vogelscene uit Planet Earth bijvoorbeeld). Ook via het netwerk?
Paar foto's zijn ook altijd mooi (ja, ik weet het, op de site van de fabrikant staan ook foto's, maar een paar real-life foto's zijn doorgaans een stuk informatiever).
Lijkt me een fantastisch apparaat.
Ga hem binnenkort ook kopen, nog even wachten tot de prijs zakt onder de 250.

Ik wil je Kiss speler wel hebben hoor.
Ik ben een vervend Kiss liefhebber. Ik had zelf de DP-500.
De mijne is jammer genoeg doorgebrand.
Hoe gaat het bekijken van foto's ?