Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Touch Blauw Review

werner1107 10 december 2017, 109 views Product gekregen

Kobo Touch Blauw

Eenvoudige eReader voor eenvoudig gebruik. Bij het lezen van dikke (>500 pagina's) boeken liep hij wel eens vast of bladerde niet goed meer. Soms had ik ook problemen na het opladen; dan reageerde hij niet meer en moest ik hem resetten. Levensduur was bij mij 2,5 jaar.

Pluspunten

• Eenvoudig boeken er op zetten
  • Eenvoudig te bedienen
  • Houd fijn vast
  • licht en compact
  • voldoende geheugen
  • Resetknop
  • Sk-kaart als intern geheugen i.p.v. geheugenchip

Minpunten

• Loopt vast bij dikke boeken
  • Bladerfunctie werkt niet altijd goed (bij dikke boeken)
  • Storingen na opladen
  • Geen ingebouwd leeslicht

Veelzijdigheid Score: 3
De Kobo Touch is een eenvoudige eReader die voor eenvoudig gebruikt prima functioneert. Ik lees graag dikke boeken, maar hier had de eReader toch wat moeite mee. Blijkbaar is dat toch te veel gevraagd. Soms werkte de bladerfunctie niet goed meer, reageerde het scherm heel traag of liep de eReader helemaal vast. Gelukkig kan de eReader vrij eenvoudig gereset worden, door een kleine resetknop op de achterkant. Met bijvoorbeeld een paperclip-punt kan deze ingedrukt worden, waarna de eReader bij mij meestal wel weer tot leven kwam. Uiteindelijk heeft hij na 2,5 jaar intensief gebruik de geest gegeven. Bij het openen van de behuizing bleek dat er standaard een 2GB SD-kaart in het apparaat zit (i.p.v. een geheugenchip op het moederbord), waar alle boeken op opgeslagen worden. Ook wanneer de eReader zelf kapot is en niet meer functioneert kun je de SD-kaart met daarop alle boeken dus uit het apparaat halen, zodat je alle boeken ook weer op een nieuwe eReader kunt overzetten!

Heb jij ook een Kobo Touch Blauw?