Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

Deejac 10 december 2017, 379 views Product gekocht

LG OLED55C7V Zwart

Zeer mooie en snelle TV. Heb getwijfeld over de aanschaf vanwege WebOs, maar dat is volledig weg. Het werkt super, snel en gebruiksvriendelijk. Neem even de tijd om alles netjes uit te proberen (settings, apps) en je wordt beloond!

Pluspunten

• Beeld
  • WebOs
  • Afstandsbediening
  • ARC-CEC
  • Connecties
  • Echt een stap vooruit

Minpunten

• Snoer aan de korte kant en vast gemonteerd.

Ook ARC, geluid via de HDMI (HDMI 2 poort) naar de receiver, werkt top. Zelf heb ik een Sony DN860 receiver en dit werkt fantastisch samen. Commando's worden netjes van de LG remote doorgestuurd naar de receiver. Daardoor nog maar een afstandsbediening nodig. Wel een tip om ook Dolby via ARC te krijgen, je dient in het instellingen menu, bij audio output, digitale audio op automatisch te zetten. Dit stond in mijn geval by default uit. Ik had hierdoor in eerste instantie geen surround.
Nu gaat de receiver netjes aan en uit met de TV en geeft geluid zoals bedoeld. Ik kan ook iedereen aanraden om een goede geluid set bij een dergelijke tv te installeren, dit hoort er gewoon bij en maakt het af. (Ik heb de ingebouwde speakers niet eens aan gehad)

Verder is de afstandsbediening, als pointer, erg handig. Als snel een je hieraan en gaat even vlug Netflix, YouTube of Amazon kijken binnen no-time. Vandaag even op de PS4 een game gespeeld, en vooral donkere scènes zijn erg mooi! (Spel: Horizon)

Verder is een behoorlijke bandbreedte nodig om Netflix in 4k te streamen. Geen probleem, maar ik merkte meer stabiliteit bij bekabeling. De WiFi van mijn router is ook ondermaats, ter plekke van de TV.

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?