Specificaties 5.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Samsung HT-BD1250 Review

Sorcerer8472 2 juni 2010, 1.355 views

Samsung HT-BD1250

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk, goed beeld, anynet-connectie met Samsungs

Minpunten

• Geluidskwaliteit centerspeaker

Geluidskwaliteit Score: 2
Deze review hou ik kort, maar ik wilde hem toch schrijven om toekomstige kopers te waarschuwen voor het volgende: de centerspeaker van dit systeem heeft een erg slecht geluid. Als je er gericht op googlet dan vind je dat ook terug in userreviews op Engelstalige websites, dus het is echt een (ontwerp)fout... Ik wil het product verder absoluut niet afkraken, want verder is het een prima set voor een goede prijs, maar als je potentiŽle koper bent is het wel goed om dit te weten.

Als je gesteld bent op goede geluidskwaliteit (maar geen audiofiel bent) dan zul je best tevreden zijn over de front/rear speakers en de subwoofer, die zijn namelijk gewoon prima voor het geld. Niet perfect, maar wel een (voor de prijs) goed en rijk geluid (wat jammergenoeg niet heel precies in te stellen is).

Echter, de centerspeaker is van erg(!) lage kwaliteit. Het geluid uit deze speaker (meestal alleen stemgeluiden) klinkt weggemoffeld en blikkerig waardoor stemmen zelfs minder goed te verstaan zijn. Er zijn wekkerradio's die beter klinken (ja, zo erg is het). Als je (stem)geluid enigszins belangrijk vindt, of sowieso al vaak moeite hebt met het goed verstaan van stemmen, dan kun je 2 dingen doen:
1) een andere set kopen
2) je centerspeaker vervangen door een losse andere

En nogmaals: de rest van de set is erg goed, prima kwaliteit en erg fijne blurayspeler, maar de centerspeaker is echt zwaar onder de maat. Zou je eerder verwachten op een budget dvd home cinemasetje van § 100 of minder... Ga dus eerst even in de winkel luisteren als je dit wilt testen.

Zorg dat je het met een 5.1-bron kunt testen waarbij gesproken wordt (via de centerspeaker dus). Dan hoor je het effect dat ik bedoel zelfs in een drukke winkel... Op elk volume is het te horen.

Maargoed, verder is de set dus wel okee. De blurayspeler die erbij wordt geleverd komt bijvoorbeeld bij veel reviews als erg goed uit de bus.

Heb jij ook een Samsung HT-BD1250?

Mooie review.

Goed om te weten dat de center speaker van lage kwaliteit is.
Kan ik mijn oude center speaker houden. :P

Wel even een vraagje: Kun je deze speakers ook op hangen?
Zo niet dan valt deze af. Want ik moet ze echt ophangen omdat de bedrading in het plafond zit.

Alvast bedankt.
Sorry, zie nu je vraag pas :X

Dat kan inderdaad:

Je zou even in de winkel kunnen kijken naar in hoeverre je het een handig systeem vindt. De speakertjes zijn in ieder geval niet heel zwaar.

Heb verder een korte update gedaan om de kwaliteit van de speakers beter te omschrijven.