Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart - Reviews

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart Review

Chiyeko 5 december 2017, 1.295 views Product gekocht

Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart

Na 3 jaar lang een One Plus One te hebben gebruikt was deze Nokia de vervanger, zelfde prijs klasse, maar natuurlijk geen high end specs, maar daar merk ik als lichte gebruiker weinig van en dat lijkt mij ook de markt voor dit toestel.

Pluspunten

• Het is een Nokia en voelt aan als een
  • Snele updates
  • Al around goed

Minpunten

• Micro USB dus geen super snelle USB C charging.
  • Volume en aan uit knop zitten te dicht op elkaar en voelen gelijk aan.
  • USB poort is wat lastig in te pluggen

Om te beginnen ik ben een simpelle gebruiker, games speel ik op de PC en verder maak ik geen fotos dus ook de camera laat mij linksom of rechtsom echt koud.

Mijn dagelijks gebruik is een mix van video media (Youtube/Netflix) en Muziek afspelen via Deezer. Muziek gaat of via een bluetooth speaker of via een Sennheiser momentum on ears. Naast de media is het wat browsen en de communicatie kanelen in de gaten houden (Gmail, Whatsapp en Discord). Geen van dit allen is een zware last voor een telefoon in deze klasse en hij heeft er dan ook duidelijk geen moeitje mee.

Batterij duur is weer een verademing vergelken met de OPO waarvan de batterij toch echt wel op was komt deze met gemak de dag door. Verder gebruik hij zeer weinig in standby, 24 uur later met een paar keer een snelle blik erop en slechts 8% batterij verbruikt. Zelfs met het scherm aan om door de muziek te scrollen op werk is het allemaal geen probleem.

Twee nadelen vind ik de plaatsing van de aan/uit knop en volume knop, bijden voelen gelijk en staan erg dicht op elkaar waardoor je blind nog wel eens de verkeerde te pakken hebt. Verder is het wat lastig de USB kabel erin te pluggen, alles is flush en glad zonder iets wat een beetje guidance geeft.

Over het geheel genomen denk ik dat je voor je geld heel wat waar krijgt. Natuurlijk heb je geen high end smartphone, maar laten we eerlijk zijn heel veel mensen gebruiken nooit de power van een high end telefoon en zullen met een telefoon zoals de Nokia 6 prima uit te voeten komen.

Heb jij ook een Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart?