QCY Q29 Pro (Zwart) - Reviews

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

QCY Q29 Pro (Zwart) Review

Techrvw 4 december 2017, laatste update op 22 januari 2018, 6.517 views Product gekocht

QCY Q29 Pro (Zwart)

Geluid en bel kwaliteit zijn enorm goed, de QCY Q29 Pro zijn iets groter dan verwacht, maar het geluid is zeer goed. De batterij gaat ongeveer 2-3 uur mee en met de charging case kan je 30 uur stand-by halen.

Pluspunten

• Geluid Kwaliteit
  • Bel Kwaliteit
  • Design
  • Battery Life (Case)
  • Battery Life (Earbuds)

Minpunten

• Pas vorm
  • Battery Case Design

Naar muziek luisteren met een wired headphone is zo 2017! In 2018 gaan we allemaal over naar draadloos en QCY maakt hiervoor hele goede producten. Maar zijn ze ook goed genoeg om de strijd aan te kunnen met de Apple AirPods?

Apple introduceerde de AirPods in 2017 en waren meteen een hit, als je een iPhone hebt. Als je een Android bezit, zijn er gelukkig vele andere opties. Zo heb je bijvoorbeeld de HBQ-i7 als je voor een clone wilt gaan. Ze zien er precies hetzelfde uit, alleen werken ze op Android. Vandaag gaan we kijken naar de QCY Q29 Pro. Ze zien er anders uit, maar het geluid is bijzonder goed!

Introduction & Specifications

Zelf heb ik nu 4 sets draadloze oordopjes in mijn bezit. Zoals ook de HBQ-i7 die ik eerder gereviewd heb. Die waren goed, maar de QCY Q29 Pro zijn veel beter. Zelf vind ik het erg fijn om geen draden meer om me heen te hebben. Zo heb ik de Bose QC35 al, maar nu met de EarBuds vind ik het toch fijner. Ze zijn bijna niet te zien voor andere mensen. Met de Bose QC35 heb je natuurlijk een enorm ding op je hoofd zitten. Soms wordt je wel raar aangekeken als je de draadloze oordopjes in hebt, maar dat maakt me niks uit. Het geluid is top en ik heb geen draden! Ik ga in ieder geval niet meer terug naar bedraden oordopjes.

Algemeen
  • Merk: QCY
  • Model: Q29 Pro
  • Type: In-Ear
  • Functies: Telefoon beantwoorden, Bluetooth, Microfoon, Meerdere connecties, Noise Cancelling, Song Skipping, Voice Control, Voice Prompt
  • Taal: English
Afmetingen & Gewicht
  • Product gewicht: 0.0100 kg
  • Verpakking gewicht: 0.1200 kg
  • Product afmeting(L x W x H): 2.03 x 2.38 x 2.43 cm / 0.8 x 0.94 x 0.96 inches
  • Verpakking afmeting(L x W x H): 13.60 x 6.80 x 3.50 cm / 5.35 x 2.68 x 1.38 inches
Verpakking Inhoud
  • Verpakking Inhoud: 1 x QCY Q29 Pro Kopteleoon, 1 x Oplaadtstation, 1x Micro USB kabel

Unboxing

De verpakking van de QCY Q29 Pro is heel simpel. Het doet me een beetje denken aan de Xiaomi producten, die hebben over het algemeen ook hele simpele doosjes. Ik hou er wel van, simpele en makkelijke verpakkingen. Betekent voor mij dat ze meer aandacht aan het product, dan aan de doos besteden. Zoals verwacht zit er niks geks in de doos. We hebben natuurlijk de oplaadt kabel, een Micro-USB kabel, the QCY Q29 Pro zelf en de Charging case. Zo zit er ook nog een extra papiertje in met instructies hoe je ze moet koppelen in Twin mode, erg handig! Er zitten extra oorstukjes bij, zodat je ze passend kan maken of makkelijker kan verkopen. En natuulijk een volledige gebruiksaanwijzing met alle features, die je ook hieronder kan lezen.

Hardware & Design

Het design is iets anders dan ik gewend ben en ik moest er even aan wennen. Ze zijn iets groter dan de HBQ-i7 of andere setjes die ik heb. Geen probleem natuurlijk, maar het liefst heb je ze zo klein mogelijk. De QCY Q29 Pro zien er goed uit en het geluid is echt geweldig, maar ze hadden wel een tikje kleiner gemogen van mij.

Het materiaal van de QCY Q29 Pro is plastic. Zelf vind ik dat geen probleem bij deze oordopjes. Het voelt daardoor comfortable en het weegt bijna niks. Dat hebben ze bij QCY goed gedaan en goed uitgevoerd bij de Q29 Pro. Eigenlijk hebben ze het allemaal goed gedaan in het design, behalve de grootte.
De Charging Case
De charging case is echt super handig en helpt zo veel. Bij de HBQ-i7 moet je ze apart met een kabeltje opladen wat totaal niet user friendly is. Er zijn wel cases beschikbaar voor de HBQ-i7, maar hier zit het al bij. QCY levert deze er standaard bij. Het werkt super goed. Ze passen er maar op 1 manier in dus een Dummy Proof design. Het ziet eruit als een premium case, maar toch hoopte ik dat het klepje net iets verder open gaat als dat het nu doet. Voor me gevoel gaat hij maar voor de helft open en als je dikkere vingers heb, kan dit wat lastiger gaan.
Passen ze?
Ja, ze passen zeker, maar ze zitten niet heel comfortable. Ze zijn iets groter en ze gaan ook iets dieper in je oor dan andere modellen. Voor mij is dat geen probleem, maar ik kan me voorstellen dat mensen daar last van kunnen krijgen.

Zoals je kunt zien, zijn ze iets groter als ze in je oor zitten, ze steken een beetje uit. Voor mij niet storend, maar als je kleine oren hebt zal de QCY Q29 Pro waarschijnlijk niet passen.

Hoe connect je ze in Twin Mode?

Op de foto kunnen de instructies lastig te zien zijn. Ik zal alle opties bespreken hieronder:

Methode 1 werkte niet voor mij, ik zal mijn eigen methode ook toelichten.
Methode 1:
Het eerste wat je moet doen is het stickertje van beide earbuds eraf halen. Daarna moet je ze even in de charging case stoppen om ze te activeren.
Daarna kunnen ze eruit gehaald worden en via de knop op de QCY Q29 Pro kun je ze aanzetten door de knop 1 2 seconden ingedrukt te houden.
Klik nu dubbel op de knop om de losse earbuds in Pairing Mode te krijgen. Nu moet er gewacht worden tot het auto pairing process klaar is.
Houdt de knop van de rechter earbuds nu 5 seconden ingedrukt. Hierdoor wordt de QCY Q29 Pro zichtbaar bij je Bluetooth devices op je smartphone.
In de settings kan je dus connectie maken met "QCY Q29 Pro".
Methode 2:
Eerst halen we de stickers van de earbuds en plaatsen we ze in de charging case. Hierdoor worden ze geactiveerd.
Haal ze vervolgens uit de case en zet ze beide aan door de knop 1 2 seconden ingedrukt te houden. Ze zouden nu een welkomsbericht moeten geven en vertellen dat ze "connected" zijn met elkaar.
Houdt de knop ongeveer 5 seconden ingedrukt tot ze beide uit zijn.
Als ze zuit zijn, houdt je de knop 10 seconden ingedrukt. Beide lichtjes zullen nu wit/rood gaan knipperen.
In de instellingen van je Bluetooth op je smartphone zou je nu "QCY Q29 Pro" moeten vinden en kan je er mee connecten.

Functies

Eerste Foto: Antwoord of weiger een telefoon gesprek
Je kan een telefoon gesprek weigeren door de knop 1 seconden in te drukken.
Als je het gesprek wel wilt beantwoorden, kun je de knop 1 maal indrukken. Druk nogmaals op de knop om het gesprek te beeindigen.

Tweede Foto: Wissel tussen apparaat of Mute
Als je een gesprek aanneemt op de QCY Q29 Pro maar wilt wisselen naar je telefoon, houdt je de knop voor 1 seconde ingedrukt.
Als je het gesprek op Mute wilt zetten, druk je 2 maal op de knop. Om het weer uit te zetten, druk je wederom 2 maal op de knop.

Derde Foto: Play/Pauze en Volgende nummer
Als je muziek luistert, kun je altijd de muziek pauzeren of activeren door 1 maal op de knop te klikken.
Wil je naar het volgende nummer? Druk 2 maal op de knop.

Vierde Foto: Meerdere gesprekken en Voice Control
Als je een nieuw telefoontje krijgt terwijl je al aan het bellen bent, kun je 1 maal op de knop drukken. Hierdoor accepteer je het tweede inkomende gesprek en gaat de eerste automatisch op Hold.
Als je het tweede gesprek wilt weigeren, houdt je de knop 1 seconde ingedrukt.
Als je wilt wisselen tussen je actieve en je hold gesprek, druk je 2 maal op de knop.

Wil je Voice Control gebruiken? Houdt de knop voor 1 seconde ingedrukt en een Google Assistant achtige assistant komt je helpen.

Vijfde Foto: Charging case
Als je de QCY Q29 Pro wilt opladen, plaats je ze met de connector op de pinnetjes in de charging case. De lampjes in de case worden rood als ze aan het opladen zijn en gaan uit als het opladen voltooid is.

Geluidskwaliteit

Ik ben zeer verbaasd over het geluid van de QCY Q29 Pro. De bass is enorm goed en het lijkt alsof je via een volwardige koptelefoon luistert. Ik heb de QCY Q29 Pro getest met de Top 50 van Spotify. Het was enorm prettig om zo een kwaliteit muziek uit de oortjes te horen. Vooral de bass is echt super voor draadloze oortjes.

Als je meer van de podcasts bent, kan je prima uit de voeten met de QCY Q29 Pro. De stemmen zijn duidelijk en helder en er is geen ruis te horen. Verder kunnen ze redelijk hard, hard genoeg om er nog van te genieten zonder dat je schade aan je oren overhoudt.

Bel Kwaliteit

Natuurlijk is muziek de nummer 1 reden voor het kopen van oordopjes. Maar gelukkig kan je met de QCY Q29 Pro meer. Zo heb ik bedraade oortjes gehad welke super slechte kwaliteit hadden tijdens het bellen. Dit heb ik natuurlijk ook getest met de QCY Q29 Pro en ik was wederom verbaasd. Helder geluid, duidelijke stemmen en de andere partij had niet door dat ik met mijn oortjes belde. Het was alsof ik direct in mijn telefoon sprak. Er was geen ruis of andere storende omgegevings geluiden te horen.

Tijdens dat gesprek stond ik langs de snelweg op een treinstation. Toch is alles helder overgekomen en zijn er geen storende geluiden of andere zaken gehoord door de andere partijn. Enorm tevreden over de geweldige geluidskwaliteit tijdens het bellen.

Batterij Duur

De batterij duur bij draadloze oordopjes of koptelefoons hebben voor problemen gezorgd bij oudere modellen. Ze waren gewoon net niet goed genoeg. Tegenwoordig, of voor mij, is het nu voldoende. Natuurlijk kan het beter, maar 2 tot 3 uur luisteren is voor mij meer dan voldoende. Daarnaast krijg je er nu een charging case bij die je batterij weer vollaadt terwijl je aan het werk of wachten bent. De QCY Q29 Pro kan dan ook gemakkelijk 2 uur spelen zonder uit te vallen. Tijdens mijn test heb ik 2 uur kunnen luisteren voor ik ze in de charging case plaatsen. Ze hadden toen volgens mijn Android telefoon nog 1 van de 5 bolletjes over. Meer dan voldoende voor mij. Toch is dat ook het puntje wat ik graag nog verder verbeterd zie worden.

Voor mij is 2 uur voldoende. Mijn dagelijkse ritje naar het werk kost me 45 minuten en met file ben ik daar 1,5 maximaal voor onderweg. Dit is zelfs onder de tijd van mijn test. Als ik op mijn werk ben plaats ik ze in de case en zijn ze weer volledig opgeladen als ik naar huis ga. Als ik thuis ben leg ik de case aan de lader en kan ik er weer tegenaan!

De QCY Q29 Pro is een enorm goede set draadloze oordopjes. Het geluid is erg goed, de batterij duur is prima (voor mij) alleen de pasvorm is niet optimaal. De charging case voelt goed aan, maar kan verbeterd worden als de klep verder open gaat. Hij connect altijd meteen de eerste keer als ik het probeer. Als ik een draadloze set oortjes kan aanraden, zijn het deze.

Je kan ook de volledige review lezen op mijn website: https://techrvw.com

Heb jij ook een QCY Q29 Pro (Zwart)?

Mooie review, 1 vraag! werken ze ook met iphones?
Ja, volgens mij moet het werken. Ik heb het niet geprobeerd
Ik kon niet echt zien op welke manier ik een vraag kon stellen. dus even zo.
Is het mogelijk een gesprek te voeren op beide oordopjes tegelijk of is het altijd 1 vd twee?
Telefoongesprekken worden normaal gespreken via een oortje gedaan. Tot nu toe heb ik dat bij alle draadloze oortjes gehad.
Ik heb de enkele versie hiervan. Werkt prima, goed geluid maar ze zitten idd niet echt comfortabel. Beetje jammer.
Ja dat vind ik het enige nadeel. Verder is de QCY echt top!
@Roboafca hoe is de lag met video's kijken? Merkbaar verschil tussen stemmen en mondbewegingen? En hoe is de batterijduur na een paar maanden?

[Reactie gewijzigd door wouterg00 op 21 februari 2018 21:21]

Is het ook mogelijk om n dop te gebruiken (en mee te nemen)? Heb nml nooit 2 doppen in tijdens het fietsen.
hier ben ik ook benieuwd naar.
Als ik de reviews zo lees lijkt het erop dat het kan. Anders is er nog de Q26, die wordt sowieso per stuk verkocht namelijk :).
I too have these earbuds. And as you stated they work pretty well. The sound quality is astonishing for these kind of 'knock-offs'. I have a thing i'm running into though...

Whenever i have my buds connected to my phone.. i sometimes lose connection. Just for a brief moment. It looks like the pairing between both these buds does not always work well, which resolves in to minor connection loss to either one of the earbuds.

Also, when i place my hand over my phone, i lose connection. Completely.. Are these some things you recognize? If so, i am curious as to if you have found a solution for this problem.

Other than that, these things are great.
Hey Carl,

Ik zag in je andere reacties dat je ook Nederlands bent, deze review is in het Engels omdat ik het direct kopieer van mijn eigen website af. Dat scheelt me een hele lap tekst vertalen.

Het geluid is inderdaad enorm goed! Beter geluid heb ik tot nog toe alleen gehad bij de Bose QC35.

Ik moet zeggen dat ik het probleem zelf nog niet heb gehad. Welke telefoon gebruik je in combinatie met de QCY Q29? Het lijkt erop dat je Bluetooth signaal niet bijzonder sterk is als hij de verbinding verbreekt als je je hand op je telefoon legt.
Dank voor je reactie. Dan gaan we in het Nederlands verder..

Ja v.w.b. de BT.. Dat is gek want ik heb ook zo'n HBQ i7 en daar heb ik deze problemen helemaal niet mee. Ook met andere BT apparaten (Sony MDR-10BT, MK ZeTime) nergens last van. Het gaat om een Samsung Galaxy S7 . Os: Android 7.0.
Dat is inderdaad erg vreemd. Dan zou het met alle moeten zijn als het aan de BT ligt.
Het is ook niet dat je een onbekend Chinees merkt hebt, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik zal het nog eens even verder testen met mijn paar en toestel, kijken of ik hetzelfde ervaar.
Ik heb het even getest. Ik ervaar die problemen niet.
De QCY werkt daarin zeer goed bij mij. Wel heb ik 2x een disconnect gehad bij een ander paar (TWS10), maar de connectie van de QCY heeft bij mij geen problemen.
Op basis van deze review de doppen aangeschaft en moet zeggen dat ik positief verrast ben door deze relatief goedkope bluetooth doppen.
Bereik in combi met m'n Nexus 5x is prima te noemen. Heel sporadisch verliest m'n linker oordop een halve seconde verbinding, maar niet als echt storend nog beschouwd na de eerste uurtjes in gebruik (en wat wil je voor dat geld O-))

Qua draagcomfort voor mij prima, al blijven in ear doppen bij mij altijd prima zitten. Heb wel de eartips van m'n Sony bedrade oordoppen erop gedaan, wat het comfort nog wat heeft vergroot. Helaas met chargen moeten de eartips eraf om de connectie mogelijk te maken.

Al met al zeer content hiermee!!

Dank voor je review Roboafca, was ik het niet tegengekomen en pairing niet gelukt zonder je methode 2 _/-\o_ _/-\o_

[Reactie gewijzigd door B.V op 17 maart 2018 21:03]

Inmiddels deze doppen aangeschaft en best wel tevreden.over de geluidskwaliteit en comfort van deze doppen. Alles is goed afgewerkt en ziet er goed uit. Af en toe valt het linker dopje heel even weg, maar als je gewoon rustig stil zit werkt alles gewoon dikke prima, ook voor langere periodes.

Wel is het zo dat wanneer ik de headset functionaliteit gebruik dat ik alleen maar het rechteroortje kan gebruiken. Ook valt de geluidskwaliteit ver terug. @Roboafca herken je dit ook? Weet jij of er een workaround voor aanwezig is? In Windows heb ik geprobeerd het stereo apparaat te kiezen, maar helaas werkt de microfoon dan niet meer :(.
Na zo'n heldere uitgebreide (video)review durf ik wel een bestelling te plaatsen. Bedankt!!!
Bedankt voor de review. Mede hierdoor ook deze dopjes gekocht. Muziek afspelen gaat goed, is in stereo. Echter, telefoneren gaat alleen mono. Ik heb geprobeerd via methode 2 te connecten, maar ik krijg maar 1 dopje in beeld van mijn telefoon. Of allebei natuurlijk, maar ik kan er maar 1 verbinden. Ik zie:
QCY Q29 L
en
QCY Q29 R

En degene die ik dan pak, die wordt gebruikt voor telefoon. Gekke is dus, dat muziek wel in stereo gaat. Iemand die een tip heeft?
Ik heb tot nu toe bij al mijn draadloze oortjes maar n kant geluid gehad tijdens het bellen.
Het lijkt erop alsof het dus in de oortjes zelf zo geregeld is dat het maar via n kant kan gaan. (helaas)
Aha, oke. Bedankt voor je snelle antwoord btw :)
Wel jammer!
Ja aan de ene kant is het zeker jammer, als het stereo zou kunnen zou dat beter zijn natuurlijk.
Echter ben ik er nu wel aan gewend om, als ik de oordopjes in heb, dat het maar via n kant komt.