Tweakers zegt: 6,5

Motorola Moto Z 32GB Zwart

Specificaties 5,5" • 2560x1440 (Quad HD) • 32GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto Z 32GB Zwart Review

Rickert8en 4 december 2017, 243 views Product gekocht

Motorola Moto Z 32GB Zwart

Erg veel voor erg weinig: ik heb dit toestel gekocht, omdat het in Nederland simpelweg de smartphone is met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Pluspunten

• Fantastisch scherm
  • Uitstekende prestaties
  • Goede front-camera
  • Mooi, dun design
  • Stock Android
  • Lage prijs

Minpunten

• Slechte camera achterkant
  • Relatief slechte accuduur

Accu
Op papier lijkt de accu erg klein te zijn, maar met gemiddeld gebruik kom je zeker de dag door. Bovendien is de accu in een razendsnelle 1 uur en 15 minuten weer opgeladen. Desalniettemin moet ik erkennen dat de meeste smartphones in deze prijscategorie wel een betere accu leveren.

Scherm
Het scherm is gewoonweg fantastisch. Al bij een helderheid van 15 procent spatten de kleuren van het scherm en dankzij de qhd- resolutie ziet alles op het scherm er gewoon wat mooier en spetterender uit. Het feit dat het een amoled-scherm is zorgt ervoor dat Motorola een always on screen heeft kunnen inbouwen. Dit betekent dat als je met je hand boven het scherm zweeft, je de tijd en je belangrijkste notificaties te zien krijgt.

Prestaties
Het toestel draait bij gewoon gebruik, maar ook bij zwaardere games ontzettend soepel en ook multitasken is geen enkel probleem dankzij de 4gb aan ram geheugen. Het enige nadeel is dat de processor al vrij snel warm wordt, wat er bij mij voor zorgt dat als ik de telefoon in mijn handen hou, mijn handen beginnen te zweten.

Software
Het toestel is op het moment van schrijven te updaten tot Android Nougat 7.1.1, maar dit is wel stock android, dus verwacht niet te veel functies. Wel heeft dit als voordeel dat er niet te veel vooraf geïnstalleerde apps zijn, wat het geheugen ten goede komt. Verder heeft Motorola nog wat handige functies toegevoegd, maar verder valt wel te merken dat Motorola niet veel aandacht heeft besteed aan de software, wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind, omdat ik wel hou van stock android.

Camera
De camera aan de voorkant is erg degelijk. Overdag zijn selfies detailrijk en ook bij weinig licht zien selfies er niet slecht uit, zeker niet voor een telefoon uit deze prijsklasse. De camera aan de achterkant levert ook goede foto's en dankzij optical image stabilization zijn trillerige video's verleden tijd. In het donker zijn de prestaties echter een stuk minder; er ontstaat veel ruis, maar nogmaals: voor een telefoon in deze prijscategorie is het nog steeds niet slecht.

Design
Het design is naar mijn mening oog strelend. Je merkt echt dat je met de dunste smartphone op de markt te maken.
Verder voelt de combinatie van glas en metaal op de achterkant heel apart aan, maar biedt het wel meer grip dan alleen glad. De camera steekt wel opmerkelijk ver uit, maar met de meegeleverde Moto mod style Shell van zwart nylon wordt die helemaal in het design weggewerkt.

Heb jij ook een Motorola Moto Z 32GB Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla