LG 65UH615V Zilver, Zwart - Reviews

Specificaties 65" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 50Hz - Bekijk alle specificaties

LG 65UH615V Zilver, Zwart Review

SMAR 4 december 2017, laatste update op 4 december 2017, 205 views Product gekocht

LG 65UH615V Zilver, Zwart

Een mooie 4K tv voor een lage prijs. Wel belangrijk om goed in te stellen, out of the box is het niet fantastisch. Software update is ook belangrijk gebleken.

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit
  • Stabiel
  • Vlakke achterkant
  • Ontwerp

Minpunten

• Out of the box instelling
  • Traag zonder update software
  • Mooier aan de muur

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Een budget 4k TV die zijn werk naar behoren doet.
Het uiterlijk is mooi en ziet er goed verzorgd uit. Ik heb de mijne voor 938 euro gekocht. En natuurlijk is het geen vergelijking met duurdere varianten met meer opties, maar wat betreft prijs/kwaliteit is deze tv beter dan de vergelijkbare Philips modellen (zelfde prijsklasse). Nee het is niet top of the line, maar daar is de prijs ook naar.

Standaard settings en beeld
Wel is het belangrijk dat de TV goed wordt ingesteld, out of the box stond ie bij mij erg licht waardoor het zwart niet zwart was. Na wat instellen was het beeld een stuk kleurrijker dan de Samsung UE65JU6000W welke ik vervang hiermee. Dit is ook een 4K tv.

Ghosting vond ik minimaal. Zoals eerder gezegd is het belangrijker om dit goed in te stellen. Hetzelfde geldt voor HDR, deze is ook op verschillende waardes in te stellen. Dat is ook een sterke kant van deze TV, er zijn veel instelmogelijkheden om het beeld goed te krijgen zoals je dat wenst. En het is ook belangrijk om je hierin te verdiepen om het juiste beeld te verkrijgen.
Ook waren de kleuren goed aan te passen en de fletse standaard setting is dan snel vergeten.

Uiterlijk en kast
De LG staat ook een stuk stabieler op de voetjes dan de Samsung welke ik had. Deze is door de instabiliteit ook gevallen van de kast. De LG staat een stuk steviger.
Wat fijn is van de TV is dat de achterkant vrij vlak is. Hij is daardoor erg mooi aan de wand te plaatsen. Nu staat ie nog op de kast, maar zal deze binnenkort tegen de wand gaan plaatsen.

Software
Ook zou ik aanraden om gelijk de software update uit te voeren waarmee de menu's een stuk sneller reageren. Dit is vrij traag, maar na de update werkt alles een stuk beter en merkte ik vooral verschil met stream snelheid van bijv. telefoon en PC.

Kortom prima TV gezien de prijs en afwerking. Ook de instelmogelijkheden zijn prima. De minpunten zijn snel te verhelpen d.m.v. de juiste settings en software update.

Heb jij ook een LG 65UH615V Zilver, Zwart?