Specificaties Videokaartkoeling (passief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Arctic Accelero S1 Rev. 2 Review

jaspara 6 februari 2010, laatste update op 17 januari 2011, 421 views

Arctic Accelero S1 Rev. 2

Pluspunten

• Zeer goede koelprestaties

Minpunten

• Groot

Koelvermogen Score: 5
Reden tot aankoop

Mijn stock videokaartkoeler maakte al lange tijd een irriterend zoemgeluid, zeker wanneer hij op full load presteerde. Ook was de temperatuur volgens ATI Catalyst op idle 39 celcius. Daarom heb ik besloten om deze koeler te kopen, hij stond namelijk ook erg hoog in de pricewatch.
plaatje van de Accelero S1 Rev.2

Koelvermogen

Hier ben ik zeer over te spreken, het is namelijk (schrik niet) met de helft afgenomen, hij is nu idle op 20 celcius, weer volgens Catalyst. Bij full load volgens de custom clock test van ATI Catalyst was de temperatuur 31 celcius, dit was eerst 43 celcius. Dit is 28% verschil!
31/43 * 100% = 72%
100% - 72% = 28%

Geluidsproductie

Hier is weinig over te zeggen, omdat de S1 een passieve koeler is. Wel heb ik er een Turbo Module op gezet. De temps van het koelvermogen zijn dan ook van een S1 + Turbo Module. De Turbo module maakt zeer weinig geluid, en is maar rond de 10,-. Als je deze koeling koopt, raad ik je aan er een Turbo Module bij te kopen.
Om toch een beetje aan te geven hoeveel geluid de koeler maakt: Je hoort hem niet boven de fans van mijn Antec 300 heen komen wanneer ik ze op het zachts heb draaien. Volgens wikipedia en de site van arctic cooling is het vergelijkbaar met een zeer stille kamer. Zeer stil dus!
plaatje van de Turbo Module + S1.

Installatiegemak

Dit vond ik nogal veel werk. Eerst begon ik met het eraf halen van mijn stock koeler, hierna heb ik mijn GPU eens flink afgestoft en het koelprut van de chips afgehaald. Daarna moest ik volgens de handleiding heatsinks op de power regulators en de geheugen chips plaatsen, maar helaas plakte de het koelprut van arctic cooling niet echt. Ik heb toen het koelprut wat ik nog overhad van de stock koeler op de power regulators en de geheugen chips geplakt en daarop de heatsinks geplaatst. Het koelprut hadden ze wel wat beter mogen doen.
Hierna heb ik de heatsink op de GPU geplaatst, dit was wel redelijk makkelijk. Toen daarop de turbo module geplaatst, en klaar!

Compatibaliteit

Door zijn Huge omvang heb je minimaal een extra slot naast je videokaart nodig. Bij mij was dit geen probleem, want ik heb verder geen andere slots in gebruik, maar als je een klein moederbord hebt zoals ik, moet je hier wel op letten!

Modbaarheid

Het plaatsen van de Turbo Module was zeer makkelijk. Hieronder staan de stappen beschreven:
1. Men neme de Turbo Module
2. Men klikt de Turbo Module op de Accelero S1 of S2
3. Men sluit de Turbo Module aan op de voeding
4. Men gaat gamen ;)

In totaal heb ik rond de 30 aan mijn GPU koeling uitgegeven. Dit vond ik zeer weinig voor de koelprestaties. Ik ben er dan ook erg blij mee! :)

Heb jij ook een Arctic Accelero S1 Rev. 2?

Je afbeeldingen zijn wel erg groot en dan gaat het vooral om de breedte. Je ziet eigenlijk maar een klein deel van de afbeeldingen. Maar ook de hoogte is eerste foto's eigenlijk niet in zjin geheel goed te zien. Je kan dit oplossen door een verkleining van de afbeeldingen te maken en ergens uploaden. Mocht je meer uitleg hierover willen of ook andere tips voor het uitbreiden van je productreview kan je in Handleiding "User Productreview" (draft) topic lezen. :)
OK sorry, ik heb ze net even aangepast. Ik heb nu geen eigen plaatjes, ook mijn excuses hiervoor.
en is het mogelijk om met deze koeler hem overgeclockt te hebben omdat het meestal riskant is met een passieve koeling
Hoi!
Ja dat is zeker mogelijk! Ik heb er echter niet lang gebruik van gemaakt, voor mij leverde het te weinig op wat betreft perstaties, en ik kreeg last van artifacts, waardoor ik niet meer lekker kon gamen ;)