Acer Chromebook 15 CB515-1H-C1VS - Reviews

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 32GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

Acer Chromebook 15 CB515-1H-C1VS Review

Rayban89 3 december 2017, 460 views Product gekocht

Acer Chromebook 15 CB515-1H-C1VS

Prima laptop voor een top prijsje. Vooral de bouwkwaliteit is hier echt buitengewoon goed voor deze prijsklasse.

Pluspunten

• Hoogwaardige uitstraling en bouwmaterialen
  • Zeer fijn IPS paneel, 1920x1080
  • Lange batterijduur die de 10 uur makkelijk behaald
  • Zeer fijn geluid
  • 2x USB-C, opladen via links of rechts mogelijk
  • Top prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Geen touchscreen
  • Geen verlicht toetsenbord
  • Geen hdmi uitgang of ethernet poort, alles via usb-c
  • Beperkt multitasken dankzij matige processor

Nooit gedacht dat ik een chromebook zou kopen. Ik ben onlangs gestart bij een nieuwe baan, hiervoor zocht ik een leuke laptop waarmee ik kon browsen, tekstverwerken en mailtjes kon beantwoorden. In mijn zoektocht kwam ik terecht bij Chrome OS, een licht en snel besturingssysteem dat daardoor goedkope hardware kan aanbieden. Ik had het beeld van een chromebook die volledig plastic was met een tablet achtige processor die een vooral probeerde een volwaardige windows laptop na te bootsen voor een mindere prijs.

Toen kreeg ik deze acer op het oog, die zich onderscheidt van dit alles door middel van hoogwaardige bouwkwaliteit tegen een lage prijs.

Deze chromebook presteert tot nu toe fantastisch. De bouwkwaliteit is echt buitengewoon goed voor een laptop in deze prijsklasse. Het is een aluminium body met plastic stukken, maar een hele hoogwaardige finish. Als je er in een oogopslag naar zou kijken lijkt het net een macbook.

Deze hoogwaardige kwaliteit vind je ook terug in het beeldscherm, het betreft een ips paneel met mooie contrastwaardes en goede kijkhoeken. Ik heb voor de 15,6inch uitvoering gekozen omdat ik niet graag met een 13inch of nog kleiner werk.

De batterijduur is natuurlijk fantastisch en benaderd die van een ipad. Hij gaat uren mee. Met browsen alleen tik je makkelijk de 10 uur aan, en is een gehele werkdag zonder op te laden mogelijk.

Deze laptop bevat 32gb flash opslag, maar is makkelijk uit te breiden dankzij de micro-sd kaart slot. Hier kun je dan grotere mediabestanden opslaan, zodat de interne schijf lekker vrij blijft voor je operating system en apps.

Deze nieuwe lijn chromebooks ondersteund ook de playstore en is daardoor ook een soort android laptop. Sommige apps kun je zelfs offline gebruiken als je dat aangeeft. Dan nemen ze echter wel meer schijfruimte in beslag.

Over het toetsenbord ben ik wel te spreken, ik tik dit stukje op de laptop en dat gaat best aardig. De toetsen hebben weinig keytravel, maar wel voldoende feedback voor mijn gevoel. Over het algemeen genomen tikt het wel aardig, ben je echter een mechanisch toetsenbord gewend dat zal dit zeker als een minpunt ervaren worden.

Qua geluid is de laptop fantastisch, voor een laptop geeft hij prima volume en kijkt een filmpje best lekker weg, er is echter weinig bas, maar nogmaals voor een laptop overtreft deze echt mijn verwachtingen.

De karige processor is natuurlijk niet fantastisch snel, maar in combinatie met het simpele chrome OS en het interne flash geheugen draait het als een zonnetje. verwacht hier geen wonderen, maar het voldoet voor wat je ermee moet doen online. Hij speelt moeiteloos 4k footage af op youtube en multitasken lukt aardig. Wil je echter geen compromissen sluiten dan moet je voor de duurdere versie gaan die wel een touchscreen heeft en ook een betere processor, maar wel al snel 100 euro duurder is, voor mij viel het duurdere model buiten de prijsklasse die ik ervoor overhad. Voor dat geld wil ik eigenlijk gewoon een volwaardige windows laptop.

Dan is er nog de kwestie van aansluitingen. Er is dus een micro-sd poort zodat je het geheugen kan uitbreiden, je zou ook gebruik kunnen maken van een usb-stick of externe harddisk voor je opslag, want deze laptop ondersteund usb 3.0 voor snelle bestandsoverdrachten. Er zijn voldoende usb poorten aanwezig. Aan beide zijdes bevinden zich een USB 3.0 en een USB-C aansluiting, de laptop kan dus via beide zijdes worden opgeladen via usb-c en je kunt natuurlijk een hubje aansluiten mocht je van hdmi of ethernet poorten gebruik willen maken. Dit maakt de laptop wel echt toekomstbestendig en zorgt ervoor dat hij bij mij zeker wel een aantal jaar mee kan!

Heb jij ook een Acer Chromebook 15 CB515-1H-C1VS?