Apple iPhone X 256GB Grijs

€ 699,99
Specificaties 5,8" • 2436x1125 • 256GB - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone X 256GB Grijs Review

Tortelli 3 december 2017, laatste update op 3 december 2017, 331 views Product gekocht

Apple iPhone X 256GB Grijs

Mijn eerste iPhone, voldoet volledig aan mijn verwachtingen, de 2 nadelen waren al bekend voordat ik hem kocht.

Pluspunten

• Groot scherm, kleine behuizing
  • Accu is top
  • 256GB = veeeeeel opslagruimte
  • iCloud werkt erg goed
  • Look en formfactor van toestel
  • Redelijk geluid uit stereo luidsprekers

Minpunten

• IOS camera roll werkt onhandig
  • Toetsenbord (nummeriek is extra handeling)

Een eerste feedback van een jaren Android, heb de X nu krap een week. Als referentie; Nokia N97, Galaxy S2, Nexus 5, Galaxy S6 en nu de X 256GB in Silver.

Achtergrond
Sinds de iPad 3 uitkwam heb ik deze in mijn bezig (nu de Air 2), dus onbekend ben ik niet geweest met IOS. Erger me al lange tijd aan de trage security patches bij Android en wil een groot scherm in een compacte behuizing met een fatsoenlijke accuduur en bij voorkeur een OLED scherm. De iPhone X bied alles met als enige echt nadeel de forse prijs (al valt dat mee als je het toestel 3 jaar zou gebruiken).

Installatie
Installatie was een flink gepruts, geen import tools gebruikt maar gewoon vanaf 0 begonnen. Paar applicaties kosten me veel tijd, vooral de 2 way authenticatie is een flink gepruts om over te zetten (zowel Google als Microsoft voor 10-15 accounts). Rest was ik mee bekend en vormde geen probleem.

Toestel/formfactor
Toestel is qua formaat en formfactor ideaal en de voornaamste reden waarom ik voor de X gegaan ben (en b.v. niet de 8 plus). Mijn oude S6 heeft dezelfde buitenafmetingen maar de X heeft een scherm welke ~0,8” groter is. Look en feel van het toestel zijn absoluut top. Gebruik hem met een siliconen hoes (Kobalt blauw), geen screenprotector.
Beeldscherm is erg fraai.

FaceID / gemis home button
FaceID werkt probleemloos, aantal keren dat hij niet direct unlocked zijn op 1 hand te tellen geweest. De home knop mis je na 5 minuten al niet meer, het werk heel natuurlijk.

Snelheid & camera
Toestel is mega snel, camera heb ik nog te weinig gebruikt om goed te beoordelen.

Accu
Accuduur is opvallend goed; na een werkdag en de telefoon behoorlijk intensief gebruikt te hebben zit hij nog op 80%. Mijn oude S6 zou waarschijnlijk niet op 40% zitten.

Wifi & 4G
Heb het idee dat de wifi minder snel is (minder bereik) heeft tozv mijn oude S6 of iPad. Haal in huis vaak een 100-200Mbit, waar mijn iPad gewoon mijn max internetsnelheid haalt (400Mbit). Eea in combinatie met pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)
4G snelheid lijkt goed te zijn, geen echt goed vergelijking materiaal verder.

Photo app
IOS camera roll logica ontgaat me nog altijd. Waarom kan hij Whatsapp foto’s niet in een aparte folder plaatsen, zonder dat dit op de camera roll gezet wordt?. Opslaan van WA foto’s maar uitgezet…. Android gaat hier veel handiger mee om. Kunt gewoon een album maken die compleet losstaat van de zelf gemaakte foto’s.

Toetsenbord
Waarom zitten er boven de normale toetsen geen nummerieke letters?. Je moet altijd switchen als je b.v. wachtwoorden intyp, best onhandig en iets wat bij Android gewoon prima functioneert.

Kunt niet om de erg hoge prijs heen natuurlijk. Ik ben altijd erg zuinig op mijn telefoons en heb in al die jaren er nog nooit een kapot gemaakt en heb meerdere telefoons >2 jaar gehad (zowel S2 als S6 heb ik ~2,5 jaar gebruikt en waren nog in goeie staat). Kortom ik verwacht 3 jaar met de X te doen,afschrijving per jaar is dan acceptabel. Belangrijkste met dit soort hardware is imo dat je het niet moet kopen als je dit financieel niet kunt (of er iets voor moet laten), iets wat niet alle consumenten begrijpen volgens mij.

Heb jij ook een Apple iPhone X 256GB Grijs?

Vraag & Aanbod