1 review

Acer Swift 3 SF314-52-51C6

Niet beschikbaar
Specificaties 14" • 1920x1080 • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Acer Swift 3 SF314-52-51C6 Review

Orcat 3 december 2017, 1.323 views Product gekocht

Acer Swift 3 SF314-52-51C6

Een mooi afgewerkte laptop voor een schappelijke prijs. Je moet echter wel leven met enkele serieuze mankementen die ik persoonlijk niet acceptabel vond en dus de laptop na ongeveer 3 weken heb terug gestuurd.

Pluspunten

• Fraai design
  • Goede prestaties door moderne specs.
  • Goede prijs/kwaliteit met de deal die ik had (760,- euro)
  • Degelijke aluminium behuizing
  • Vingerprintscanner
  • kan anderhalve werkdag doorgaan op de accu.

Minpunten

• Defecte Speakers
  • Inconsistente vingerprintscannner
  • Crasht zo nu en dan
  • vibreert bij het opladen

Wanneer je naar de specificaties kijkt, zie je een zeer capabele laptop met een strak design en een grote accu. Dit is in de praktijk voor het grootste gedeelte dan ook zeker waar.
Je krijgt een zeer capabele laptop met een zeer strak design en een lekker grote accu. Ook zit het snor met de snelheid van de vlotte Kaby Lake i5 processor, 8GB DDR4 geheugen en SSD. Het scherm is afgezien van het feit dat hij glanzend is prima en is geschikt voor het bewerken van foto's zo af en toe. Ook is de accuduur prima waarbij ik persoonlijk een werkdag kon volhouden en s'avonds nog meerdere uren accu capaciteit overhad.

Je zou aan de hand van wat je zojuist hebt gelezen kuunnen denken dat de twee sterren die ik heb gegeven ongegrond zijn gezien hoe enthousiast ik ben geweest tot nu toe.
Hoewel de laptop zeker weten een mooi apparaat is waarbij Acer veel goed heeft gedaan. zijn er toch mankementen die onacceptabel zijn in de prijsgroep waar deze laptop binnenvalt. Hierdoor kan ik de laptop tot mijn spijt aan niemand aanraden.

Het begint bij mijn eerste keer van in gebruik nemen van de laptop. Terwijl ik software aan het installeren was die ik doorgaans prefereer boven de standaard software, denk browser en dergelijke, had ik plotseling een Blue Screen Of Death of BSOD (de laptop crashte). Dit is ongeveer een week later nogmaals gebeurt.
De stabiliteit lijkt dus niet optimaal van dit apparaat.

Dan nu het tweede probleem.
Een probleem waar ik overigens vooral veel moeite mee heb vanwege de prijsgroep waar deze laptop binnen valt.
De laptop speakers hebben namelijk in vlagen met onduidelijke regelmaat een ernstig gekraak bij het afspelen van geluid (dit betreft ook de Windows geluiden). Dit is voor een laptop die doorgaans voor €900,- de toonbank overgaat onacceptabel in mijn ogen.
Ik heb onderhand al ontdekt dat dit niet aan mijn exemplaar ligt doordat een kennis rond dezelfde tijd hem ook had gekocht en precies hetzelfde probleem heeft.

Een derde punt waarvan ik echter niet zeker weet of het wel echt een mankement is, is dat de laptop lijkt te vibreren tijdens het opladen. Mogelijk komt dit door een combinatie van de aluminium behuizing en de relatief dunne behuizing.
Ook dit verschijnsel is bekend bij het andere exemplaar.

Een laatste punt betreft de vingerafdrukscanner die regelmatig wanneer je uit de slaapstand (specifiek de slaapstand) komt niet werkt. Dit kan redelijk storend zijn als je snel probeert in te loggen maar het sneller geweest was als je gewoon je wachtwoord had ingetypt.

Al met al, is de basis van de laptop zeer goed en heeft Acer een erg goede laptop in handen mits ze de problemen kunnen verhelpen. Maar zolang deze problemen er blijven ben ik niet bereid te accepteren dat voor het bedrag dat ik ervoor heb betaald een laptop krijg met zorgwekkende problemen. Ik wil voor de duidelijkheid dan ook nogmaals melden dat een kennis die dezelfde laptop had gekocht precies dezelfde problemen heeft ondervonden (afgezien van de BSOD) en het dus niet een geval van een slecht exemplaar geweest kan zijn.

Ik kan dit product in de huidige situatie dus niet aanraden!

PS:
Na eens op Google gezocht te hebben of meer mensen dit probleem hadden heb ik de volgende forum post gevonden waarbij ook filmpjes zijn geleverd die precies het luidspreker problem vertonen waar ik last van heb.

Hier de filmpjes die in de forum post staan:
[Video: https://drive.google.com/file/d/1Eai1LJb5PdEBvTyMOewu_XKEFv6VUITG/view]

[Video: https://drive.google.com/file/d/14qitFJ8oT9vaLBPAEVeoKn__06DCqun8/view]

Heb jij ook een Acer Swift 3 SF314-52-51C6?