Specificaties 2,4" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6760 slide Zwart Review

boellie 6 februari 2010, 1.032 views

Nokia 6760 slide Zwart

Pluspunten

• Zeer compleet
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Goed toetsenbord

Minpunten

• Navigatie in qwerty modus niet op ideale plek.

Featureset:

Losse prijs verkoop ligt rond de 220 euro. In mijn ogen heb je voor deze prijs een volledig toestel. Je beschikt over goeie email en IM functionaliteiten. Nokia levert namelijk een volledige versie van WL Messenger mee en ook Nokia mail waarmee je gemakkelijk je telefoon instelt voor Gmail, Yahoo of Live Mail. Daarnaast beschikt de telefoon standaard over de nieuwe applicatie van Nokia, OVI contacts, vergelijkbaar met Blackberry Messenger en goed geïntegreerd in de telefoon. Leuk is dat het programma gebaseerd is op het XMPP, hierdoor kan je al snel veel vrienden, die niet gebruik van een Nokia maken, bereiken.

Ook beschikt het toestel over A-GPS, deze werkt zeer goed en heeft een snelle fix zoals we van Nokia gewent zijn.

Bereik:

Voorheen een Samsung Omnia gehad, had daar op me werk altijd slecht ontvangt mee. Ik kon wel goed bellen gsm ontvangt was goed maar 3G lukte meestal niet. Ook met mijn Nokia N96 had ik maar half 3G ontvangst. Het pand mag dan ook niet ideaal wezen maar met dit toestel heb ik vol 3G ontvangst. Dus wat mij betreft is de ontvangst zeer goed.

Accuduur:

Zeer goed. Toestel staat nu zo ingesteld dat hij om de vier uur van twee accounts de email automatisch ophaalt. Met deze instelling aan en normaal gebruik zo'n 4 dagen accu , iets intensiever gebruik 3 dagen.
Voor een smartphone is dat zeer goed, ook niet zo gek, want voor zo'n klein toestel heeft de telefoon beschikking over een 1500mah accu.

Gebruiksgemak:

Toestel is zeer fijn in gebruik. Doordat het toetsenbord in verhouding met ander qwerty toestenborden vrij klein is zijn alle toetsen goed te bereiken. Klein minpunt is dat de navigatie niet naast het toetsenbord zit maar naast het beeldscherm, hierdoor komt er meer druk aan één kan van het slider mechanisme en moet je af en toe wat ongelukkig bewegen met je hand.

Toestel ligt heel lekker in de hand doordat hij zo klein is en in verhouding vrij zwaar. Door de rubber finish glijd he toestel niet uit je hand.

Design:

Ik vind hem mooi. Klein, rubber finisch is gaaf en geeft een stoere uitstraling, chromen randje maakt het toestel weer wat netter.

Bouwkwaliteit:

Materiaal voelt zeer sterk en robuust aan. De slider voelt iets minder robuust aan, verder geen problemen mee gehad.

Stabiliteit:

Toestel is nu ongeveer 3 weken in gebruik, toestel is geen één keer vastgelopen. Af en toe bij bepaalde onderdelen blijft het menu een beetje hangen.

Heb jij ook een Nokia 6760 slide Zwart?

mooie revieuw, mss nog wat foto's toevoegen?
ben er wel benieuwd naar.
Werkt de nieuwe "Gratis" versie van maps hier ook op?

[Reactie gewijzigd door Bulleteater op 19 maart 2010 20:17]