NEO Coolcam Power plug - Reviews

Specificaties 1x Schakelaar (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

NEO Coolcam Power plug Review

PurpleBlue 30 november 2017, 399 views Product gekocht

NEO Coolcam Power plug

Leuke schakelaar voor diverse toepassingen een erg nette prijs (prijzen variŽren).

Pluspunten

• goed alternatief voor Fibaro wallplug
  • klein en compact
  • inzicht stroomverbuik

Minpunten

• Geen "associations" zoals bij Fibaro
  • kunnen gaan zoemen

Ik zocht naar een alternatief voor de Fibaro Wall plug, om lampen te schakelen in de kamer. De Fibaro vond ik te prijzig om een lampje aan/uit te schakelen, dus op zoek naar een goedkoper alternatief.

Op AliExpress kwam ik deze tegen. Er was een sale gaande, dus heb ik er 2 besteld als test. Eenmaal binnen direct zonder problemen kunnen koppelen aan mijn domotica systeem.
Beide plugs werden direct herkend, en waren daarna te gebruiken.
Werking
1 gaf een hoge zoemtoon, de ander werkte perfect.
na een kleine week begaf de goedwerkende het. Dat beloofde niet veel goeds voor mij.
Na een mailtje aan verkoper werden er 2 nieuwe toegestuurd! (zeer netjes van verkoper!)

Deze 2 heb ik na een jaar nog in werking, dus ga ik er vanuit dat het maandagmorgen modellen waren ;-)

Van de zomer nog een paar besteld, welke ook prima werken. 1 daarvan was wat zwaar belast, (2300W) en die zoemt nu ook, maar verder hebben we er geen problemen mee.
Mogelijkheden
Je kunt natuurlijk schakelen met de Wall Plug, maar hij kan ook stroomverbruik meten/loggen. Dit is een handige toevoeging wanneer je vanuit je domotica systeem bijvoorbeeld wilt schakelen bij een X wattage om een bepaalde tijd.
(Wij krijgen een pushnotificatie als de plug van de pc na 11uur 's avonds tussen de 20 en 40W is (standby / uit))
associeren
Wat helaas niet werkt bij deze Wall Plug is het "associeren" van meerdere Wall Plugs. Bij de Fibaro kun je items aan elkaar koppelen, zodat ze zonder tussenkomst van de controller een ander item kunnen schakelen.
Dit is handig als je 1 item in/uit schakelt dat hij de gekoppelde direct mee schakelt.
Resume
;
Het is een leuke schakelaar voor een erg nette prijs (prijzen variŽren).
De bouwkwaliteit is goed voor de prijs, al vraag ik mij af hoe streng de keuringen zijn wat betreft elektronica die erin zit.
Verwacht geen A kwaliteit, en houd er rekening mee dat ze kunnen zoemen, of spontaan defect raken.

Heb jij ook een NEO Coolcam Power plug?