Delux M618BU Review

smallblock 30 november 2017, 96 views Product gekocht

Delux M618BU

Voor middelgrote handen is dit een heel aardige muis. Het is niet de allerhoogste kwaliteit maar kan er zeker mee door voor de prijs die ik er voor heb betaald. De prijs die hier in de pricewatch ter vinden is, is veel te hoog voor het gebodene.

Pluspunten

• Voelt prettig aan met een goede hellingshoek
  • Schakelaars zijn precies goed
  • Goedkoop

Minpunten

• back/forward erg dicht bij je duim
  • Geen gevlochten ommanteling van het snoer

Ik was nogal geschokt toen ik de prijs in de pricewatch tegenkwam. Ik heb er namelijk geen 83 eu maar slechts 13 euro voor hoeven te betalen. Dat is in mijn ogen een veel realistischer bedrag voor een eenvoudige no nonsense muis als deze.

De bouwkwaliteit is eigenlijk niks mis mee. Het aanraak gedeelte is van een rubberachtige coating voorzien en hier en daar geribbeld voor een betere grip.Alleen het snoertje is aan de dunne kant en niet omvlochten

De ergonomie is duidelijk beter in orde dan veel andere verticale muizen van Chinese herkomst. Het materiaal voelt prettig aan, de hellingshoek is steiler en de polssteun voegt daadwerkelijk een stukje comfort toe. Die steun kan verwijderd worden indien gewenst.
De schakelaars klikken duidelijk en licht. Dat is nog een aangename verrassing. Wel zitten de back en forward knoppen nogal dicht op je duim. Zolang je niet een al te dikke duim hebt, is dat geen probleem. Anders zal je gauw per ongeluk de knoppen indrukken. Sowieso is deze muis niet geschikt voor grote kolenschoppen. Je vingertoppen zullen dan ver voorbij de muisknoppen uitkomen en dan is de ergonomie voor de pols misschien nog wel goed, voor de vingers is dat een drama.

Met de knop bovenop kan de gevoeligheid snel tussen 600, 1000 en 1600 DPI ingesteld worden. De nauwkeurigheid lijkt in orde en de sensor heeft geen probleen met een glad houten tafelblad. Ik betwijfel of de muis erg geschikt is voor gaming vanwege de andere stand van de hand. Daar zal ik 'm ook niet voor gebruiken. Voor alle andere zaken moet het na een korte gewenning geen problemen opleveren.

Met een beetje zoekwerk is er op de website van de fabrikant nog een driver beschikbaar in Engels, Duits en Chinees. Daarmee zijn o.a. de knoppen mee te programmeren. Met een 3rd party freeware programma is dat ook te bereiken.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze muis maar 83 euro zou ik er nooit voor over hebben.

Heb jij ook een Delux M618BU?

Ik heb deze muis ook en gebruik de muis op mijn werk. Ben er best tevreden mee, de muis ligt prima in de hand. Het enige waar ik mee zit is dat ik bij een inactiviteit van een paar minuten de muis weer uit en aan moet zetten om de verbinding met de pc te herstellen. Maar zie dat jij de bedrade versie hebt. Veel plezier ervan!