Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

€ 214,-
Specificaties Modulerende Aan/uit thermostaat + app - Bekijk alle specificaties

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver) Review

Las2016 29 november 2017, laatste update op 29 november 2017, 2.264 views Product gekocht

Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)

Mooi product, dat na aanpassing de verwachting heeft overstegen!

Pluspunten

• kwaliteit
  • gebruikersgemak
  • integratie mogelijkheden met andere producten
  • Ondersteuning warm water/ zonneboiler

Minpunten

• euhm geen idee

Kwaliteit Score: 5
Heb reeds 4 jaar een modulerende Viessmann Vitodens 100 ketel met een draadloze Honeywell thermostaat. Wilde de verwarming graag ook vanuit een app kunnen bedienen en heb daarom de Nest V3 aangeschaft. Een installateur heeft me hierbij geholpen met aansluiten. Toen kwam ik erachter de de Honeywell thermostaat slechts met aan/uit werkte, omdat de X21-connectie in mijn ketel ontbrak die moduleren mogelijk maakt (deze is bij de installatie 4 jaar geleden door de vorige installateur blijkbaar niet geplaatst).

Heb de X21-kabelboom in Engeland besteld en dit zelf in de ketel geplaatst. Kon niet missen met de handleiding van Viessmann. Daarna de Nest Heatlink van aan/ uit naar Opentherm omgezet (2 kabeltjes verplaatsen en klaar). Na het omzetten in de settings op de thermostaat werkt de Nest niet alleen modulerend, maar kan ik ineens ook de temperatuur van mijn zonneboiler (300 liter water voor kraan & douchen) beheren. De temperatuur hiervan zat gemiddeld tussen de 50 en 57 graden. Heb dit nu standaard op 60 graden ingesteld ivm Legionella.

Dus mijn verwachting is overstegen, daar meteen een ander "probleem" (de lage watertemperatuur in de boiler) is opgelost.

Heb 1x gebeld met Google met vragen en kreeg direct goede informatie van een vriendelijke medewerker. Top!

Zou dit product 100% aanraden (Zeker in combinatie met andere Nest producten en Hue is voor mij de meerwaarde gestegen).

Heb jij ook een Nest Learning Thermostat V3 (Zilver)?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Vraagje: Hoe beheer jij de temperatuur van de zonneboiler? Is de temperatuur geen gevolg van de zonne-instraling en je warm water verbruik?
Hoi, De zonneboiler is "doorgelust" aan de CV ketel. Indien de temperatuur dan te laag is, zorgt de CV dat de boiler constant op temperatuur is. Middels sensors in het boilervat wordt de temperatuur naar de ketel gecommuniceerd.

Met de oude thermostaat van Honeywell kon ik de temperatuur van het boilervat niet bedienen. Sinds de koppeling met de nest kan ik dus wel de temperatuur via de ketel aansturen. Hoe dat exact gaat, geen idee, maar het werkt :).

[Reactie gewijzigd door Las2016 op 29 maart 2018 09:53]

Als er 's avonds 3x gedoucht is en je vat is leeg wil je toch niet dat je CV het vat weer gaat opwarmen? Dat mag de zon dan toch de volgende dag doen.
Bij mij gaat het hete water uit de zonneboiler door de ketel en kan, indien nodig, naverwarmd worden. In de zomer wordt er niets naverwarmd, sterker nog, het mengventiel na de CV verlaagd de temperatuur van 80-->60° Maar in de winter staat de ketel te stoken. En als in de winter de zon een keer schijnt, zie ik al redelijk snel de temperatuur een paar graden oplopen, scheelt me wee naverwarmen.
Hoi,
Wil zelf de viessmann 100 aanschaffen. Kun je misschien een foto maken van de aansluitingen?
Zou me zeer helpen.
Hey, ik zie dat ik op mijn telefoon de foto's niet meer heb. Zal ze vanavond even maken. Het gaat in principe maar om 2 kabels die aangesloten moeten worden in de ketel. Belangrijk; je MOET de X-21 kabelboom hebben. (daar ik die niet had, heb Ik die via Ebay voor 19,- ongeveer in Engeland besteld, maar je krijgt er dan meteen 2 :). Als je de kabelboom aansluit, hoef je maar 2 kabels naar de nest te maken; die kabels zorgen meteen voor de Opentherm connectie.

Onderstaande foto toont de kabelboom aan die je nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door Las2016 op 29 maart 2018 09:51]

Top.
Ga dat bij mijn installateur neerleggen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Kun je de foto(s) naar macmeggelen at Gmail.com mailen?
Hoi, ga ik straks regelen! succes met de installatie