Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Gamdias Zeus P1 RGB Review

Consigliere 28 november 2017, 112 views

Gamdias Zeus P1 RGB

Pluspunten

• Gave strakke muis
  • PIxart 3336 Sensor met Huano switches
  • Double level RGB en rete veel om in te stellen

Minpunten

• Hij is groot dus minder geschikt voor mensen met kleinere handen
  • Voelt licht aan waardoor het kan zijn dat hij wat onstabiel aanvoelt wat zeker niet zo is

De eerste drie letters GAM staat voor spelletjes in beweging, en DIAS is het Latijnse woord voor God. Daarom is GAMDIAS allemaal samen, de god van gaming. GAMDIAS is een gaming merk gebaseerd op de oude Griekse mythologie, gekoppeld aan een visueel aangenaam werk van schoonheid, geobsedeerd met het nastreven van het symbool van gaming. Thema’s rond de oude Griekse mythologie, zijn alle GAMDIAS-producten vernoemd naar Griekse goden. Elk product bezit een unieke gepatenteerde functie die de eigenschappen van elke godheid onderscheidt. GAMDIAS vertegenwoordigt rechtvaardigheid, waardoor gamers zich in het universum van Mount Olympus kunnen verdiepen. GAMDIAS is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van alle hardcore gamers, terwijl het ook een platform biedt, “Olympics” voor gamers om tips en tips te wisselen. ZEUS, de koning van de goden en de goden van de berg Olympus, leiden de leiding die de essentie van GAMDIAS definieert met hun handtekeningwapens en toewijding aan de gaming randapparatuur, macht, autoriteit en gaming suprematie.

ZEUS De koning van de Griekse goden. De koning van de Griekse goden, zoon van Cronus en Rhea, god van de hemel en donder, breidt ZEUS uit over zijn heerschappij. Zodra de mensheid zich ontwikkelde in technologie, was ZEUS onder de indruk van hun vooruitgang, met name gamers. Hij werd erg geÔntrigeerd door de viering van eSports zoveel dat hij HEPHAESTUS commandeerde om cadeaus te ontwerpen en creŽren voor de beste gameratleten over de hele wereld. Deze geschenken waren bedoeld om mensen te helpen bij hun vooruitgang in gaming technologie en beschouwd als zo krachtig en belangrijk als hulpmiddelen die worden aangeboden aan helden zoals Perseus, Theseus, Heracles, enz. HEPHAESTUS maakte de ZEUS Gaming Mouse, ter ere van ZEUS, waardoor het de meest krachtige muis ter wereld is.

Gamdias ZEUS P1 RGB

http://www.allerleidesign.nl/ricardo/zeus/20170903_131706-1024x499.jpgDe Zeus P1 RBG het parade paardje van Gamdias van dit moment. Voorzien van buitengewone dubbel level RBG verlichting. Een 12000 Dpi Optische sensor, 8 smart Keys en meer. Na een aantal toetsenborden getest te hebben van Gamdias is het nu de beurt om de P1 RGB van hun te testen. Het toetsenbord kon een kopie zijn kwa ontwerp alleen heb ik van deze muis nog geen dubbel ganger gevonden…

Uitpakken:
Bij het bekijken van de verpakking zien we het logo een vette full colour foto aan weerzijde en je word plat gespamt met DPI en RGB. Double level zelfs. Geen idee nog wat het inhoud maar dat zullen we later deze review nog wel bespreken. De muis zit verpakt in een eenvoudige Kartonnen doos met erin een karton als vorm en een plastic cover. Meer is het niet, je zou toch denken dat de nr. 1 muis van Gamdias geleverd word met een hoop extra’s of een fancy box. Maar helaas gewoon een simpel doosje met de nodige tekst. Eigenlijk ook niet zo erg het gaat namelijk om de muis die erin zit.

Als ik de muis eens bekijk zie ik Rubberen side grips, 2 duimknoppen en een dpi regelaar. Na het aansluiten zien we dat er 2 randen RGB verlichting in zitten het logo Ademt RGB en het scroll wheel licht mee op door de bovenste RGB rand. Bij vele muizen heb ik het idee als ik mijn hand erop leg van waar is de muis gebleven. Bij de P1 kan ik net met het puntje van mijn middelvinger over de rechtermuis knop. Deze Palmgrip muis is echt groot! Ideaal voor mij… misschien wat minder voor mensen met een kleinere hand.

Techniek:
Om als eerste eens in de muis te kijken en te vinden wat erin zit alvorens naar de kleurtjes en software te gaan.

Zoals ik al verteld heb. Beschikt de P1 van Gamdias over een 12000dpi sensor. 8 programmeerbare knoppen ( de links en rechtermuisknop meegerekend. ) en een Polling rating van 1000hz. hij weegt 125gram met zijn precieze pixel rating dat wat vaag overkomt, is het toch wel een gevoelige muis. De sensor die ze in de Gamdias P1 hebben gebruikt is de PIXART PMW3336DM-TZQU sensor en Huano rood switches. De Dual Level RGB is niets anders dan de 2 banden RGB die om de muis heen lopen. Zoals verteld zijn die in te stellen via de downloadbare software. Met de 1,80m kabellengte heb je een muis die je eens kunt verplaatsen.
Software:
De Zeus P1 RGB word geleverd zonder CD maar je kunt via www.gamdias.com de HERA software downloaden die zodra je een ander product van Gamdias aansluit het herkent en je meteen alles aan kan passen. ( Mits er lampjes op zitten ) Zoals te zien onderin is alleen de P1 zichtbaar omdat ik geen andere producten van Gamdias heb aangesloten zitten.
Key Assignment:
Na het downloaden van de Hera software van Gamdias kun je elk apparaat dat gekoppeld is aan de pc bekijken en aanpassen in 1 software pakket. Je hoeft dus niet voor elk apparaat een nieuw stukje software te downloaden

Macro Management:
Mouse Control:
Van Cursor snelheid tot en met de polling rate is aan te passen

Mouse luminance:
Geen uitleg nodig lijkt mij. Lampjes / lichtjes / effecten Verzin het en je kunt het aanpassen !

Assign Sound&Timer:
Zelf snap ik niet waarom je dit wilt hebben? Maar het zit erop.

Sound File Edit:
Timer Settings:
Update / Support:
De Hera software houd voor elk Gamdias apparaat bij welke versie je hebt geinstalleerd maar ook welke hera versie er geinstalleerd is. Je hoeft dus nooit naar de website om naar updates te zoeken. Mocht je onverhoopt tegen problemen aanlopen. Dan heb je een knop Online support.

Conclusie:
De Gamdias Zeus P1 RGB is een grote strakke muis met 12k Dpi waarmee je met totale precisie over je beeld heen kunt navigeren. met de Dubbel level RGB verlichting en de Software is de P1 helemaal naar jou smaak aan te passen. Door de 8 aanpasbare knoppen is deze muis helemaal naar jou eigen smaak in te stellen en heb je ook zonder dat je hem gebruikt mooie versiering op je bureau. Voor een kleine 50 euro ( wat ik weinig geld vind voor een muis ) heb je een vette muis in handen met een 3336DM sensor!!

Links:
Gamdias – http://www.gamdias.com/pr...ice/zeus-p1-optical-en-gb

Gamdias – Hera Software

Gamdias – Promo

Heb jij ook een Gamdias Zeus P1 RGB?