Specificaties Behuizing, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata II Zwart Review

kevin23 16 januari 2008, laatste update op 31 oktober 2009, 2.894 views

Antec LifeStyle Sonata II Zwart

Pluspunten

• Enorm stil
  • Mooi vormgegeven
  • Cdrom + FD gemonteerd in rails en de HD in sleuf en opgehangen in rubbers! (dat scheelt al enorm veel geluid!)
  • 450 Watt vermogen
  • 1 ventilator in de voeding springt alleen bij als nodig de ander draait ook hoe meer warmte hoe harder

Minpunten

• Rubberen voetjes laten los.
  • De tunnel voor de cpu zit beven je pci-slots. Voordeel hiervan is dat je een extra ventilator in de tunnen kan monteren om koele lucht van buiten je kast naar je video kaart kan leiden. Nadeel hiervan is meteen ook dat je de tunnel moet verwijderen om een kaartje toe te voegen.

Kwaliteit voeding Score: 5
Als je zoekt naar een stille computerkast zit je bij Antec aan het goede adres. Deze kast is gebouwd om stil te zijn en dat is goed te merken ook.

Ik heb de versie gekocht met een tunnel erin. Deze zorgt ervoor dat de processorkoeler geen warme lucht van in de kast aanzuigt, maar van buiten de kast. Gevolg hiervan is dat je koeler van je processor op een lager toerental dezelfde koeling kan halen. Ook zit er in de tunnel nog ruimte voor een tweede ventilator die dan de koele lucht naar de videokaart kan blazen. Zo krijgt ook deze een lagere temperatuur (of meer ruimte om te overclocken natuurlijk;) ). Ik gebruik deze kast in combinatie met Zalman-koelers voor mijn GPU en CPU. Deze draaien plezierig rustig en zijn regelbaar in toerental.

De kast heeft voorin twee luchtaanzuiggleuven. Deze zitten verwerkt in het design. Achter deze gleuven zit een filter. Dit filter valt te verwijderen en schoon te maken. M'n kast heb ik nu 1,5 maand en nog geen stof te bekennen. Verder is de kast erg mooi vormgegeven. Er zitten nog 2 felblauwe led's voorin. Maar gelukkig hoef je die niet per se aan te zetten. Scheelt een hoop lichtvervuiling 's nachts als ik slaap.

Ik heb deze kast gekocht omdat hij naast mijn bed staat en daarom is elk geluidje te veel. Deze kast is stil genoeg voor deze doeleinden. (Denk hierbij vooral aan als je 's nachts je downloads door wilt laten gaan)

De voeding is de Smartpower 2 450watt. Deze heeft een push-and-pull-ventilator. Een van deze ventilatoren staat meestal niet aan en zeker niet als je gewoon aan het dowloaden bent ('s nachts). Deze is echt bedoeld voor belastingen boven de 350-400 watt. Maar ook als deze aangaat heb je het amper door want ook deze is uiteraard weer erg stil. (Ik heb wel eens met een zaklamp gegeken wanneer hij nou aanstond ja of nee)

De deur waardoor alles bereikbaar is in de kast, is te openen als een gewone deur. Dit kan ook handig zijn. Het is in ieder geval zeker handig als de kast gewoon op z'n kant ligt (zoals ik er altijd aan sleutel).

Verder zitten er aan de voorkant de volgende aansluitingen:
Front mounted USB, IEEE 1394 (FireWire®,i.Link®) & Audio ports en de volgende ventilatoren (en opties aangegeven)
Cooling System:
- 1 rear 120mm Tricool fan (standard) with 3-speed control to balance quiet with cooling
- 1 front 120mm case fan (optional) 25mm thick
-1 92mm fan (optional) in the air duct to cool the CPU
- 1 80mm fan (optional) for graphics cards

9 Drive Bays:
- 3 x 5.25" external drive bays
- 2 x 3.5" external drive bays
- 4 x 3.5" internal drive bays in individual trays with rubber grommets to absorb hard drive vibrations

Uit onafhankelijke test is ook gebleken dat de Sonata II maar 20dB geluid produceert op 1 meter. Dit is echt helemaal niks. Ik kan geen goede vergelijking maken maar ik garandeer dat ik dit ervaar als praktisch echt stil. Als ik iets hoor is het meestal nog m'n zalman koeler die aan het opschakelen is.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata II Zwart?

als de kast gewoon op z'n kant licht (zoals ik er altijd aan sleutel).
Een kast ligt op z'n kant dacht ik.
Verder nette review, maar ik mis de tussenkopjes, hierdoor leest alles iets prettiger.
Ook een foto zou handig zijn.
En natuurlijk, het instalatiegemak van je moederbord, voeding, hd's, (ventilatoren), kabelmanagement, hoe zit het daar mee?

Groeten Wiethoofd