Philips 240V5QDSB/00 Zwart - Reviews

Specificaties 23,8" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

Philips 240V5QDSB/00 Zwart Review

leecher 28 november 2017, 162 views Product gekocht

Philips 240V5QDSB/00 Zwart

Je krijgt waar je voor betaald; niet zoveel maar wel genoeg.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit prima
  • Bouwkwaliteit ook prima

Minpunten

• 2 dode pixels
  • gezien de hoeveelheid ghosting meer dan 5ms reactietijd
  • helderheid valt tegen

Ik heb dit scherm gekocht ter vervanging van mijn defecte 17" samsung (2 monitor setup). Daarnaast gebruik ik een oude Samsung 226BW (TN paneel) en heb ik een duurdere HP EliteDisplay E242 om te vergelijken.

Wat mij vooral opvalt is dat de kleuren van het Philips scherm nogal flets zijn. Het TN paneel van Samsung dat inmiddels 10 jaar (!) oud is geeft de kleuren beter weer. Nu kostte dat scherm destijds ruim 2x zoveel maar ik had meer verwacht na het lezen van alle 'Hoera voor IPS' verhalen en 10 jaar ontwikkeling verder.

Het scherm is iets helderder dan de Samsung maar blijft een heel stuk achter bij het scherm van HP terwijl de specificaties hetzelfde zijn.

In de specs van het Philips scherm staat een reactietijd van 5ms vermeld, de Samsung heeft 2ms. Nu lees ik overal dat je dat zo'n klein verschil niet zou moeten zien maar het is wel degelijk zichtbaar. Het Philips scherm ghost aanzienlijk meer en je moet de 5ms specificatie dan ook met een korreltje zout nemen. Het is nu ook weer niet zo dramatisch dat je er niet fatsoenlijk mee kan gamen.

Verder zitten er 2 dode pixels in het scherm, een rechts onder en een linksboven. Ik zie ze eigenlijk alleen als ik er naar zoek (volledig scherm vullen met 1 kleur) dus ik ga niet de moeite nemen om daarover te klagen bij de verkoper. Nu in Windows+Firefox kan ik ze bijvoorbeeld niet vinden.

Een ander klein puntje is dat de onderste rij pixels out of de box niet zichtbaar was. In het scherm zelf kan je de offset blijkbaar niet instellen maar na resetten van het scherm was het al opgelost.

Ik heb 99 betaald (black friday) voor het scherm, ik zie dat hij nu weer 109 is. Voor dat geld is het echt een uitstekend scherm en kan je denk ik niks beters verwachten.

Heb jij ook een Philips 240V5QDSB/00 Zwart?