Specificaties 49" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG 49SJ800V Zilver Review

Dirk IJntema 27 november 2017, 1.292 views Product gekocht

LG 49SJ800V Zilver

Voordelen: - 120hz - Quantum Dot IPS paneel (10bit) - Magic remote (soort Wii remote waardoor bediening eenvoudiger moet zijn) Nadelen: - de magic remote heeft geen pauze/play knop. Dit is toch wel ontzettend onhandig. - het menu voor het veranderen van de TV instellingen is niet makkelijk te vinden.

Pluspunten

• prachtig, rustig beeld met mooie kleuren
  • stevige voet
  • prima prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• magic remote heeft geen pauze/play knoppen
  • geen draaibare voet

Black Friday madness en in een opwelling een nieuwe TV gekocht. De vrouw klaagde al een tijdje dat de huidige UE40F6200 van Samsung toch niet meer geheel voldeed aan de huidige verwachtingen van een Smart TV. En zoals een goed Tweaker behoor je dan beter/groter/mooier bij de volgende aankoop.

De eisen waren: maximaal 50" ivm kijkafstand van 3m en de grootte van ons nieuwe TV meubel, minimaal 4k, geen curved, rustig beeld en vooral goede Smart TV functies.

Met deze keuzes de verschillende opties bekeken, waarbij de LG nog als goede extra heeft:

- 120hz
- Quantum Dot IPS paneel (10bit)
- Magic remote (soort Wii remote waardoor bediening eenvoudiger moet zijn)

In de Mediamarkt was het, uiteraard, ontzettend druk op Black Friday, maar de vriendelijke verkoper met z'n Sony Bravia shirt aan wilde toch graag dat ik enkele van 'zijn' merk als vergelijk bekeek. Helaas beschikten deze of niet over 100hz, of niet over dezelfde prijs (> 200,= extra). Uiteindelijk kon hij me niet overtuigen en hup hup de grote doos in de auto en naar huis.

Uit de doos is de TV in 2 minuten in elkaar te zetten (4 schroefjes in de 2 poten en stroomkabel erin). De bouwkwaliteit is erg netjes, mooie slanke bezel, goed afgewerkt en stevige pootjes. Nadeel, hij kan met de 2 pootjes niet draaien. Voordeel: de Sonos Playbar past er precies onder en met bezel en al, zit deze precies niet in het beeld.

De verschillende functies geprobeerd maar uiteindelijk op de normale fabrieksinstellingen op normaal met medium HDR en geen energie besparing geeft in het donker het mooiste beeld. Backlight bleeding blijf je toch een beetje houden met een IPS paneel, maar de zwartwaardes vallen mij niet tegen en stukken beter dan de 'vorige' TV.

Dan de nadelen:
- de magic remote heeft geen pauze/play knop. Dit is Netflix etc toch wel ontzettend onhandig.

Al met al voor de schitterende prijs van 799,= een dijk van een TV.

Heb jij ook een LG 49SJ800V Zilver?

Hoi Dirk, vraagje: is dit de 49SJ800V-ZB uitvoering, dus geschikt voor Ziggo? Als het de ZB uitvoering is en je toevallig (?) een CI+ module gebruikt kun je dan wat zeggen over het TV kijken, schakelen tussen kanalen, interactieve gebeuren ?
Wij kijken geen tv kanalen en gebruiken alleen de smart functies zoals Netflix en DLNA vanaf de pc’s etc. Uiteraard heeft de tv wel een C+ module
Prachtig toestel inderdaad, erg blij mee.

Over de pauzeknop: wieltje indrukken van je, overigens ideale, magic remote en Netflix pauzeert.

Werkt perfect met een 1.3 ci+ module icm Ziggo.
Ik heb dus hiervoor eens Samsung UE40B6000 serie gehad en de zwart waardes vallen mij enorm tegen, ik twijfel momenteel om het terug te sturen en de Sony Bravia XE850 of XE900 aan te schaffen.
Ik heb de XE850 en dat was echt een miskoop. Hij trekt het android gewoon niet goed. Veel te zwaar voor deze TV. Ik ga hem omruilen voor deze LG 49SJ.
Okey, Thx.

Android werkt helaas op veel tv's niet goed omdat ze idd te langzaam zijn.