JBL Flip 2 Zwart Review

najdnera 26 november 2017, 193 views Product gekocht

JBL Flip 2 Zwart

Best aardig apparaat, met wat nare tekortkomingen

Pluspunten

• Geluid is goed!
  • Voelt stevig aan
  • Kan hard!

Minpunten

• Accu (te) snel leeg
  • fragiel USB aansluitinkje
  • bij Andriod telefoon begint geluid op max volume.

Muziekweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 4
Ik kocht deze Flip 2 om mee te nemen op vakantie, om muziek en podcastst te hebben op zolder of in de schuur of bij de afwas. Daar voldoet hij goed. Compact apparaat, koppeling met telefoon /Ipad gaat simpel en probleemloos.
Geluidskwaliteit is boven verwachting, niet te vervormd, hard genoeg (later meer daarover), hoge tonen niet te schel, midden wellicht iets te zacht bassen wellicht iets te hard. Voor gesproken woord prima te doen. Ik was positief verrast.
Bouwkwaliteit is ok, mooi zwaar stevig. Ik heb wel mijn twijfel bij het USB poortje. Dat voelt fragiel, en ik heb moeten zoeken naar een oplader die gewoon past en het ding wil opladen. (zit geen oplader bij, wel een snoertje. Samsung ladertje past goed, maar laad m niet op, Motorola lader past niet (fijn), Huaweij lader doet het dan maar.
Een probleem is het volume als je koppelt. Dan klinkt een zeer luid signaal dat de koppeling er is.
Verder: bij de Motorola telefoon staat dan het volume gelijk maximaal, dat is echt veel te hard. Je schrikt er van. Als je hem zachter zet moet hij heel zacht, en dan kan je het volume slecht instellen: het is ofwel te zacht, maar de volgende stap is het eigenlijk gelijk te hard. Dat is wel lastig. Ligt aan de Motorola G4 Play, de Ipad heeft deze hebbelijkheden niet.
Verder is de speelduur beperkt, hij is regelmatig leeg (na een uurtje of 2 / 3.
Al met al een heel aardig apparaat, maar ik zou 'm niet vervangen als ik een nieuwe ging kopen.

Heb jij ook een JBL Flip 2 Zwart?