Specificaties Set - Bekijk alle specificaties

Philips MCD712 Review

revon94 4 februari 2010, 1.805 views

Philips MCD712

Pluspunten

• Goed geluid
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Meegeleverde afstandsbediening is slecht
  • Ecopower zeer irritant

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik hou het kort. Om te beginnen de vormgeving en de geluidsboxen: Zeker niet slecht, de boxen zijn zeer simpel aan te sluiten (wel opletten in welke gaatjes je de bedrading dauwt, straks heb je het linkse geluid rechts en andersom }:O ) en over het algemeen is het een erg mooi ding, lekker compact.

Featureset.

Niet slecht, alles zit er op plus dat het schakelen van usb/dvd/aux/tuner input zonder omwegen makkelijk gaat met gewoon 1 knop. Eigenlijk vind ik alleen de afstandsbediening tegenvallen omdat na een maand normaal gebruik (zeker niet intensief) sommige knoppen het bij verschillende soorten inputs niet meer doen, ik kan bijvoorbeeld geen cd meer op pauze zetten terwijl dat eerst natuurlijk wel gewoon kon. Ik weet niet of dit gewoon een kwaleit-fail is of eenn fabrieksfout of iets in die zin.

Prestaties

Over het algemeen speelt hij alles gewoon mooi af en met de usb functie daarbij is het alleen maar beter. Geluid is zeer goed en met een sterke bas. Dvdtjes speelt hij gewoon standaard goed af, niks op aan te merken.

Tot slot nog even 1 groot nadeel: De ecopower, erg leuk allemaal dat denken om het milieu, maar de ecopower modus (waarbij hij dus zomaar uit gaat na dat er een tijd niks gebeurt of er iets op pauze staat) is niet erg fijn in combinatie met een film of cd op pauze. Als je namelijk eens iets op pauze hebt staan gaat hij na een kwartier zomaar op ecopower ofwel uit. Je kan dan dood-leuk het stuk van de film helemaal opnieuw gaan opzoeken. Voor zo ver ik weet is er geen simpele instelling die het mogelijk maakt om ofwel de ecopower uit te schakelen of te zorgen dat hij pas uit gaat na een zelf ingestelde tijd.

Conclusie: Als je bereid bent een universele afstandsbediening te kopen of als je d'r al een hebt en je vindt de ecopower-fail niet erg: dan is dit misschien wel wat voor jouw, maar voor mij eigenlijk niet.

Heb jij ook een Philips MCD712?

Ik heb een vraagje over dit setje. Is het alleen op de bijgeleverde fm-antenne aan te sluiten of ook via coax op de kabel? Ik kan dit op de tekening in de handleiding niet
goed zien.