Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 46mm - Bekijk alle specificaties

Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II ASPH Zwart Review

Paula59 25 november 2017, laatste update op 25 november 2017, 62 views

Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II ASPH Zwart (Product gekocht)

Compacte lens met uitstekende optische eigenschappen. Na een aantal jaren met MFT aan de slag te zijn, kom ik er achter dat ik steeds vaker dit objectief op mijn camera zet.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtsterk
  • OPtische kwaliteiten (scherpte, ontbreken van vignettering en CA)

Minpunten

• Geen interne scherpstelling
  • Geen stabilisatie
  • Niet echt een koopje

AF-snelheid Score: 4
Lens flare Score: 5
Vignettering Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 5
Deze compacte lens heeft uitstekende optische eigenschappen: na een aantal jaren met MFT aan de slag te zijn, kom ik er achter dat ik steeds vaker dit objectief op mijn camera zet voor bijvoorbeeld avond foto's die uit de hand genomen worden. Het is lichtsterk, iets groothoekig en een all-round objectief (je). In combinatie met mijn GM5 (of oude GF3) is het werkelijk een kleine en compacte combinatie, die je altijd wel bij je kan hebben.

Heb jij ook een Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II ASPH Zwart?