Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C7V Zwart Review

flappie88 25 november 2017, laatste update op 4 december 2017, 515 views Product gekocht

LG OLED55C7V Zwart

dikke pret met oled!

Pluspunten

• het beeld
  • het beeld
  • en nog eens het beeld

Minpunten

• sommige aansluitingen zeer onhandig bij ophangen
  • geen bijgeleverde schroeven voor ophangen

Ik zal beginnen met de echte onderscheidende factor van deze TV, het beeld. Dat kan ik met 1 woord beschrijven: wauw! Het contrast is oneindig en ook een ongelijke achtergrondverlichting (clouding e.d.) is geheel afwezig. Wat mij betreft kunnen alle niet-oled TV-bouwers ophouden met het proberen van het evenaren van oled, en ook gewoon oled tv's gaan bouwen. Dan worden ze misschien ook wat goedkoper want zolang alleen LG de panelen levert is denk ik het toch een beetje een monopolie.

Het Web OS werkt volgens mij prima, al ben ik zelf niet zo'n grote gebruiker van het smart-gedeelte. Het is wel al veel beter dan het Samsung OS op mijn oude tv, al was die natuurlijk ook wel alweer een paar jaar oud.

Geluid is redelijk tot goed voor gewoon TV kijken, met zelfs redelijk wat bass. Voor films/series zou ik het geluid via een extern systeem laten lopen.

Twee dingetjes die je moet weten als je de tv aan de muur wil hangen:
- de schroeven om de beugel aan de tv te monteren (M6x20) zitten niet in de doos. Die moet dus bij je beugel zitten of een extra ritje naar de bouwmarkt, dus.
- de aansluitingen die naar achter steken (LAN is denk ik de belangrijkste) zijn lastig te gebruiken omdat de speling met de muur minimaal is. Maar dat zal per beugel misschien ook weer anders zijn.

UPDATE 4-12-2017:
Hoe langer ik naar het beeld kijk, hoe mooier ik het vind worden; de TV is echt elke euro waard.

Na wat spelen met de beeldinstellingen heb ik de volgende instellingen ingesteld als persoonlijke voorkeur:

beeldmodus: expert lichte kamer

kleurtemperatuur: warm2
methode: 2 punten
patroon: buiten
RGB: allen op 0

kleurbeheerssysteem: allemaal op fabrieksinstelling.

beeldopties:
(MPEG)-ruisonderdrukking: gemiddeld
zwartniveau: laag
echte bioscoop: aan
motion eye care: uit
true motion: vloeiend

Heb jij ook een LG OLED55C7V Zwart?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim OnePlus 6 Battlefield V Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8