1 review

3Dconnexion CadMouse - Reviews

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

3Dconnexion CadMouse Review

Tweaker_84 23 november 2017, laatste update op 14 december 2017, 181 views Product gekocht

3Dconnexion CadMouse

Tot heden geen spijt van deze aankoop, het is een kleine investering als je de bijbehorende muismat er ook bij besteld, maar als je er dagelijks mee werkt verdient hij zich snel terug..

Pluspunten

• Middelste muisknop went snel
  • Mogelijkheid van instellingen
  • Pasvorm / Ergonomie
  • 8200dpi & 1000Hz Poll Rate
  • Zoomen met buttons aan zijkant
  • Degelijke en lange kabel

Minpunten

• Redelijk aan de prijs i.c.m. met Muismat
  • De zijkanten/naden van de PTFE flapjes aan de onderzijde zitten snel vol stof
  • Soms is die zijn connectie met het CAD programma kwijt
  • Zoomniveau met buttons niet in te stellen

Gezien mijn werkzaamheden als CAD Engineer besloten om mezelf te 'upgraden'.

yrkjry[list]
• [/list] gr

Voorheen altijd gewerkt met een standaard HP muisje welke op een gemiddeld kantoorbureau te vinden is.. Deze hebben altijd hun werk gedaan totdat ik deze muis een dag van een collega kon lenen. Was meteen verkocht en zodoende zelf ook maar aangeschaft.. ;)

Heb hem nu een aantal maanden in gebruik (AutoCad & Revit) en moet zeggen dat ik hem veel eerder had moeten kopen! Heb destijds ook meteen de bijbehorende muismat gekocht en deze sluiten echt naadloos op elkaar aan. Het lijkt soms dat hij over de mat 'zweeft', je voelt geen weerstand bij het bewegen van de muis. Erg fijn dus!

Daarbij valt hij precies in de palm van mijn hand, bij wat kleinere handen kan dit een probleem zijn dat hij 'te' robuust is..Ook het verzwaarde metalen gedeelte onderaan bevalt erg goed, zo heb je al snel het idee dat je kwaliteit in handen hebt. Ook de middelste muisknop went snel en werkt perfect, waar je voorheen een vinger optrok om met je muiswiel te 'pannen' doe je dit nu gemakklijk met je middelvinger, je merkt pas wat het doet als je weer even een 'oude' muis van een collega vast pakt..

Nadeel is dat hij (voor mij net iets te vaak) zijn connectie kwijt is met het CAD programma (hij blijft dan hangen in de bv internetbrowser of office stand), het afsluiten en herstarten van de driver lost het probleem op..Geen wereldprobleem, maar toch het noemen waard. Ook het instellen van het zoomniveau is helaas niet in te stellen, het werkt goed, echter zoomt hij telkens hetzelfde in, zou mooi zijn als dit in te stellen was.

Verder gebruik ik de Gesture Button vrij weinig tot niet, dit omdat de instellingen gemakkelijk te vinden zijn in het programma zelf, zo heb ik de properties altijd open staan en is de virutal numpad beetje onhandig in gebruik.

Kortom: Voor mij een aankoop waar ik geen spijt van heb!

Heb jij ook een 3Dconnexion CadMouse?

Heh, ik ben nog steeds een béétje skeptisch maar na het zien van wat filmpjes kan dit inderdaad een beest van een CAD-muis zijn. Vooral die contextuele functievariabiliteit is goud waard. Ik heb zo een 3Dconnexion controllerknop die handig is maar ik helaas nooit gebruik, maar dit stukje radapparatuur kan wel eens een oplossing zijn om nog efficienter te CAD'den. Bedankt voor de tip!