Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station

€ 149,99
Specificaties Docking station (Samsung-compatible) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station Review

lbuijk 21 november 2017, 421 views Product gekocht

Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station

Als test gekocht om te kijken of deze de laptop volledig kan vervangen. Het antwoord voor nu is nee. Idee is goed maar de praktische uitvoering te beperkt.

Pluspunten

• Handzaam
  • Simpele werking
  • DeX software ziet er prima uit

Minpunten

• Geen 3,5" aansluiting
  • DeX software niet volwaadige desktop software

Ik test nu een week of twee met de DeX icm Note8. Bewust mijn laptop niet meenemen naar 't werk en ik loop tegen een aantal zaken aan:

1. De Note8 gebruiken zonder DeX (in bijv. vergaderingen) is beperkt handig. Agenda's of documenten lezen gaat prima. Bewerken en snel opslaan is lastiger; de Samsung Note software is top...maar synct weer niet met bijv Exchange. Onenote heeft meer functionaliteit maar de Android Onenote app heeft beperkingen (probeer maar eens document in te voegen). Schrijven op het scherm is overigens fantastisch.

2. De DeX software ziet er prima maar heeft wel wat bugs. Niet alle apps werken (de melding "is gestopt" komt regelmatig voorbij); agenda en email integratie is met de standaard app zeer beperkt; alternatief is Nine maar die kost dan weer $ 15,-

3. Gaat je telefoon over als deze in de DeX zit? Als je geen BT headset hebt is het enige wat lekker werkt....de telefoon uit je DeX station halen...weg scherm. Waar is de mini jack plug? Beetje jammer.

4. De kabels...onze schermen (HP S231d) hebben alleen Displayport en VGA...de DeX alleen HDMI....converter, Displayport kabel, lader + kabel voor de stroom, toetsenbord (en liefst nog een externe muis)....het is niet minder dan een laptop maar uiteindelijk wel minder functionaliteit.
Zou mooi zijn als de DeX met deze docking van HP direct zou kunnen werken!

De aankondiging van Linux via de DeX zou zomaar een schot in de roos kunnen zijn.
Mijn plan: de testopstelling doorgeven aan een collega, terug naar de laptop met S7 Edge (qua telefoon bevalt die mij beter) en uitkijken naar een volgende testopstelling.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S8 / S8 Plus / Note 8 DeX Station?