Specificaties Chipsetkoeling - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-NB47J Review

antonyv 6 december 2005, 1.310 views

Zalman ZM-NB47J

Pluspunten

• Compleet stil
  • Goedkoop
  • Goede pasvorm
  • Werkt!

Minpunten

• Beetje lastig om het exact parallel te monteren zonder alle koelpasta weg te drukken

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Nadat ik verschillende verhalen las over de herrie die de standaard NorthBridge koeler maakte, heb ik meteen bij mijn moederbord een Zalman passieve koeler gekocht.
Ikz ag ald at de keoelr van het nieuwere type was maar ook die schijnt toch nog wel te horen te zijn.
Ik heb dat niet beluiterd omdat ik toch alles voor de tijd wil monteren alvorens het moederbord in de kast gaat.

De montage beschrijving die erbij verpakt is is goed.
Er zit ook een tybe koelpasta bij.
De pasvorm is goed aan te passen maar het is wel geadviserd om de juiste pasvorm voor de tijd in te stellen omdat je anders de koelpasta er wer onderuit drukt.
Dus even tijd aan besteden.

Als de PC lang aanstaat moet je de koeler eens voelen, dat getuigt van een juiste werking, mits je een goede airflow hebt.
Nu heb ik wel drie kast koelers en een voeding in- en outfan.

Maar als je het een beetje serieus neemt voldoet de koeler prima.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen superzware game gedraait heb maar al wel DVD bekeken, en dat is ook niet helemaal eerlijk omdat mijj grafische kaart daar prima mee om kan gaan (ook passief gekoeld)

Ik denk dat het goed blijft gaan helemaal als je het formaat bekijkt van de fan die origineel op de NB gemonteerd was.

Ik moet ook even vermelden dat het prima samen gaat met mijn moederbord : ASUS A8N-SLi de luxe en mijn Zalman 7700AlCu koeler en mijn ASUS EN6600GT Silencer 256MB. Deze hebben dus veel vinnen allemaal en dat gaat prima samen. Vandaar dat ik ook goede airflow adviseer. Drie rustige kastfans zijn altijd nog rustiger dan de originele NB fan en eventuele fan van de nonSilencer uitvoering van de vid.krt. samen.

Nog even een opmerking:
Ik geloof dat er ook een koperen versie bestaat van de Zalman NB koeler, dus als je echteen zeer zware gamer bent dan is die zeker goed genoeg.

• Asus A8N-Sli deLuxe
  • Asus EN6600GT Silencer
  • AMD 3200+ @2000
  • Kingston 2x 512ECC
  • Creative X-Fi Platinum
  • Western Digital WD2500JD SATA
  • Zalman 7700 Al/Cu
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman ZM-NB47J?

Ik heb een 754 moederbord van DFI en daar past deze koeler niet onder.
Of is het iemand gelukt om deze te plaatsen.
Want hij zit immers vlak onder de videokaart.
Thx voor deze survey,
heb ongeveer dezelfde specs en was aan het denken om ook de northbridge te passief te koelen.
Merk je echt een verschil in geluidsniveau? Bij mij zit er de tweede versie van de actieve northbridge-koeler op...