Acer Predator Helios 300 PH317-51-71FF

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Acer Predator Helios 300 PH317-51-71FF Review

z0r3n41991 20 november 2017, 1.075 views Product gekocht

Acer Predator Helios 300 PH317-51-71FF

Krachtpatser met details als minpunten.

Pluspunten

• Opstarttijd ( 1.5 seconden )
  • Speelt de laatste games zonder moeite op max. settings
  • Relatief licht voor een 17.3 laptop
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Oplaadpunt gammel gebouwd
  • Scherm ( Mits je kritisch bent )

Sinds enkele maanden deze laptop in bezit, helaas mijn oude MSI GE70 van de trap laten vallen. Dan moet je toch wat.

Hoe schrijf ik deze review?

Na een aantal maanden gebruik zie ik dat er nog steeds geen reviews zijn over deze laptop, daarom schrijf ik hem, helaas ben ik geen ervaren reviewschrijver. Daarom zal ik me beperkt uiten over echte details. Ik zal de criteria gebruiken als leidraad, mochten er naar aanleiding van de review vragen zijn over details kan ik altijd ernaar kijken voor de mensen die interesse hebben in deze laptop!

Waar wordt de laptop voornamelijk voor gebruikt?:

Gaming
Office ( Excel, word, Powerpoint ).

Featureset

Standaard op deze laptop zitten een aantal aansluitingen, waaronder uiteraard HDMI, koptelefoonaansluiting etc. Werkt allemaal prima, de dingen die me wel opvielen:

-Slechts 1 USB 3.0 aansluiting
-Ethernet aansluiting lastig los te koppelen
-Geen CD/DVD ( Wordt duidelijk aangegeven, dus je mist hem niet, maar voor deze prijs had je hem toch stiekem verwacht )
-Let op het oplaadpunt! deze is echt héél gammel gebouwd.. ik ben dan ook bang dat ik over 2 maanden een update mag geven dat hij kapot is, oplaadstekker laat heel makkelijk los als je de laptop beweegt ( Ik ben iemand die op zijn schoot gamed ;) )

Prestaties

Niks over te klagen. ( te ) snel ( First world problems much? )

-Opstarttijd 1.5 seconden, dus stand-by is verleden tijd.
-Speelt alles supersnel af.

Voorbeelden op max settings:

World of warcraft: Capped 60fps
ME: Andromeda : 53-70 FPS
GTA V : 45-55 FPS

Dus geschikt om mee te gamen als je het mij vraagt.

Beeldkwaliteit

Op het internet wordt heel veel geklaagd over de helderheid van het scherm.

Ja ik heb ze helderder gezien. echter bij gebruik binnen/overdag is het niet storend. Helemaal niet zelfs!

Toch ook voor het testen heb ik hem buiten geprobeerd, bij bewolkt weer is het nog goed te overzien, echter zodra de zon doorbreekt is het einde verhaal, echter moet ik erbij zeggen dat zelfs mijn oude MSI met 326 Nits dit ook niet kon! en deze heeft op papier 100 minder.. dus ik zou daar niet teveel aandacht aan besteden.

Wat me wel écht opviel was de OOTB Backlight Bleeding.. lichte vlekken bij het startscherm, dit is waarschijnlijk omdat het scherm te dicht op de behuizing zit geplakt. Heb je hier in het dagelijks gebruik last van? Ik niet. maar ik kan mij voorstellen dat het voor kritische ogen best een irritatie kan zijn.

Bouwkwaliteit en robuustheid

Enige minpunt is het oplaadgedeelte, verder is de laptop solide afgewerkt, bovenkant van de laptop wordt snel "Vettig" maar is ook makkelijk te onderhouden. laptop is relatief licht en neemt makkelijk mee.

Wat ik wel handig vind is de locatie van de fan aan de achterkant i.p.v de zijkant ( aangezien hij nogal vaak op me schoot staat ;) )

Ergonomie

Zowel als op mijn benen als op een bureau is de laptop fijn te bedienen, nu gebruik ik voornamelijk een losse muis, dus het trackpad is niet het meest relevante voor mij, echter merk ik soms wel dat als hij aan staat hij voor het fijne iets te ver naar links staat, ik kom er soms met mijn palm tegenaan. gelukkig kan je het trackpad heel gemakkelijk met FN+F7 uitzetten.

Toetsenbord typt fijner dan ik aanvankelijk had gedacht, backlight is ook een fijne bijkomstigheid. ( hoeft er 'savonds geen bouwlamp aan om te kunnen zien wat ik doe ;) )

Warmte- en geluidsproductie

bij dagelijks gebruik hoor en voel je de laptop nauwelijks, de bottleneck zit hem echter zoals alle laptops in deze klasse bij het gamen.

de laptop wordt OOTB geleverd met PredatorSense, een software waarmee je de fans kunt besturen en de GPU kunt overklokken.

Temperatuur op vol gamen kan flink oplopen, gelukkig gaat dit niet ten koste van de prestaties, en door de locatie van de Fan op de achterzijde merk je er weinig van, wel wordt de laptop luidruchtig als hij vol gas moet geven.

Mobiliteit en accuduur

Licht voor een 17.3 inch laptop, dus makkelijk mee te nemen, wat wil je nog meer weten? ;)

Accuduur is ook bij gaming meer dan ik verwachte, hij schakelt zodra je de stekker eruit haalt over naar gebalanceerd. ( Hier is ook geen keuze in! ) zodra je hem weer erin steekt schakelt hij automatisch weer terug naar Hoge Prestaties

vol geladen kan ik er dan ongeveer 2-2.5 uur mee gamen, dus zeker niet slecht, echter moeten dan uiteraard wel de instellingen flink omlaag om de framerate een beetje leuk te houden.

Geladen met een I7 processor en een 8gb GTX1060 videokaart is deze laptop een echte krachtpatser. ook voor de veeleisende amateur ( Ik ) is dit een laptop waar ik de komende jaren uitstekend mee uit de voeten kan!

Bij vragen, stuur me een berichtje! wellicht dat ik hem kan beantwoorden :)

Hopelijk hebben jullie wat aan deze review en mogen jullie net zoveel plezier aan deze laptop hebben als ik!

Heb jij ook een Acer Predator Helios 300 PH317-51-71FF?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.