Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart Review

mokumsgabbertje 20 november 2017, laatste update op 9 december 2017, 1.151 views Product gekocht

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

absolute "budget"topper voor een zeer schappelijke prijs, 4G ondersteuning voor alle nederlandse providers

Pluspunten

• android one/stock android, dus snelle updates, geen onnodige bloatware
  • 4GB ram/64GB rom
  • snelle accurate vinger afdruk scanner
  • prima bouw kwaliteit,zeer premium uistraling en gevoel
  • dual sim/ of 1 sim en sd card
  • dual camera
  • 5,5 inch zeer helder scherm
  • zeer hoog bang for buck gehalte,

Minpunten

• erg glad,hoesje is een must,tenzij je zuignappen aan je vingers hebt zitten

Altijd een fan van stock Android geweest, diverse nexus toestellen gehad,daarna overgeschakeld op motorola maar sinds lenovo de scepter zwaait is het met het update beleid droevig gesteld,dus op zoek naar wat anders.
Toen kwam Xiaomi eindelijk met een Android One telefoon en was de keuze snel gemaakt.
Altijd al met een verlekkerde blik naar Xiaomi gekeken vanwege de goede premium bouw kwaliteit,goede specs en hoog bang for buck gehalte van hun telefoons.
Maar altijd een beetje huiverig geweest voor het ontbreken van band 20 en MIUI.
Dat is bij deze als sneeuw voor de zon verdwenen.

Als je de telefoon uitpakt valt gelijk de zeer premium bouw kwaliteit op,mooi strak afgewerkt ,ziet er erg gelikt uit.
Na het opstarten zie je gelijk het mooie heldere 5,5 inch scherm,na het instellen staat de oktober security patch gelijk klaar.
Had in het begin wat problemen met de 5.0 ghz band ,maar na hulp van mijn ISP ziggo is dat ook opgelost.

Ambient display is aanwezig en adaptive brightness ook.
64GB rom is voor mij ruim voldoende dus heb er 2 simkaarten in gestopt en dat werkt feilloos.Ben op beide bereikbaar zonder steeds te hoeven omschakelen

Ik ben een middelmatige gebruiker,beetje appen,facebook,nieuws lezen,email,muziek luisteren,af en toe een belletje,niets bijzonders en zeer zeker geen zware gamer, de batterij gaat bij mij anderhalve dag mee.

De dual camera maakt leuke pics bij goed daglich,in het donker is de kwaliteit beduiden minder maar goed genoeg voor social media etc,voor echt goede pics gebruik ik sowieso mijn compact camera.
Maar als je een foto freak/purist bent is dit niet de juiste telefoon voor jou.
Camera app heeft vrij uitgebreid menu met beauty shot,panorama,timer,groeps selfies etc.

Volgens de technische gegevens ondersteunt het toestel quickcharge,maar de turbolader wordt niet meegeleverd,opladen gaat relatief langzaam,reken op 90/100 minuten van 0% naar volle bak.

Heb dit toestel nu een kleine maand in gebruik en moet zeggen dat ik super tevreden ben,het ziet er goed uit, ligt lekker in de hand,reageert rete snel,nog geen hapering kunnen ontdekken.

En nu alleen nog even afwachten of Google en Xiaomi daad bij woord voegen en hun beloftes houden wat security patches en gegarandeerde snelle updates naar android 8 en 9 betreft.

Mijn eind conclusie wat dit toestel betreft is dat het een absolute "budget"topper is,mooi helder scherm, snelle accurate vinger afdruk scanner,vlotte schone android versi en UI,goede dual camera,dual sim en voor deze prijs klasse 4GB/64GB kom je niet vaak tegen.
Ondersteunt alle nederlandse/belgische 4G banden.
Dus voor mensen die niet perse 800+ euro voor een smart phone willen uitgeven maar toch een leuk,snel en toekomst bestendig toestel willen hebben voor een zeer schappelijke prijs,zeg ik doen!!

november 21,net november security patch binnen gehad lijkt er op dat google en xiaomi hun belofte wat snelle updates etc houden,toppertje

december 9, krijg net december security patch binnen,dus maandelijkse updates via Google en Xiaomi klopt !! Toppertje

Heb jij ook een Xiaomi Mi A1 64GB Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen