Cherry MW 3000

Specificaties Radiogestuurde muis en 1.750dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Cherry MW 3000 Review

Antonius 19 november 2017, 124 views Product gekocht

Cherry MW 3000

Eerste indruk: fijne muis, prettig in de hand en houdt het lang vol met oplaadbare NiMh batterijen. Echter, na verloop van tijd begint het softgrip materiaal aan de linkerkant op te lossen, vieze plakprut. Omdat daardoor de levensduur ernstig beperkt is, geef ik onder de streep een negatieve beoordeling.

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand
  • Goede wireless ontvangst
  • Lange levensduur batterijen

Minpunten

• Softgrip zijkant lost op
  • Rechtshandig (voor mij geen punt)

Ik had voorheen een Logitech wireless muis (onderdeel van een setje wireless keyboard + muis). Het was een heerlijke muis. Alleen het softgrip scroll wieltje begon na een tijdje een soort viezige siliconen drap te lekken. Toen was de pret voorbij, het was ook niet te herstellen. Vanwege de slechte ervaringen met die muis ben ik op zoek gegaan naar een vervanger van een ander merk. Mede dankzij positieve reviews hier kwam ik op de Cherry MW 3000 uit. Het bleek inderdaad opnieuw een fijne muis. Ligt goed in de hand, en vergeleken met de oude Logitech doet deze een eeuwigheid met een lading (ik gebruik NiMh oplaadbare batterijen).

Dat ging een tijdje prima, maar de laatste tijd was de zijkant steeds wat plakkerig, specifiek de linkerzijde bij de twee extra knopjes. Mijn eerste associatie was dat iemand met vieze vingers aan de computer had gezeten. Bij een poging tot schoonmaken viel me echter op dat er vieze prut onder het softgrip materiaal aan de linkerzijde vandaan komt. Dit is de softgrip of de onderliggende lijmlaag die kennelijk aan het oplossen is. Het voelt smerig en omdat het onder de softgrip vandaan blijft komen, is schoonmaken onbegonnen werk. Het eerste jaar is dit een fijne muis, maar verwacht geen lange levensduur. Terug bij af, ook geen Cherry muis meer voor mij.

Tot slot: twee vrijwel gelijke ervaringen met muizen van verschillende fabrikanten. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat fabrikanten dit soort trucs toepassen om de levensduur van hun produkt kunstmatig te beperken. Ik vind dat zeer ergerlijk, vandaar de slechte beoordeling.

Heb jij ook een Cherry MW 3000?