Sony KD-55XE9005 Zwart - Reviews

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-55XE9005 Zwart Review

StayVisible 19 november 2017, laatste update op 19 november 2017, 1.358 views Product gekocht

Sony KD-55XE9005 Zwart

Een TV met erg goede zwartweergave, contrast en uniformiteit dankzij full array local dimming.

Pluspunten

• Full array local dimming
  • Goede motion handling
  • Goede upscaling
  • Zwartweergave
  • Lage input lag (game mode)
  • Android tv met ingebouwde chromecast

Minpunten

• Kijkhoek
  • Geluid kan beter

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Deze smart-tv met Android heeft alles in zijn mars wat je van een 4k HDR tv mag verwachten.
Hoog contrast, geweldige kleuren, haarscherp beeld en een goede motion handling.

Omdat OLED boven mijn budget ligt, ben ik opzoek gegaan naar een goed(koper) alternatief. Al snel kwam ik tot ontdekking dat deze Sony aan al mijn wensen voldoet.

Het bijzondere aan deze tv is, dat de backlights achter het panel geplaatst zijn en appart van elkaar kunnen dimmen en oplichten.
Hierdoor krijg je een geweldig contrast, maar vooral ook een erg goede zwartweergave.
Vooral om deze reden heb ik voor dit model gekozen.

Het geluid is prima. De tv klinkt helder, al mis ik wel een beetje de lage tonen.

De bediening is naar mijn mening prettig, al is Android-TV heel persoonlijk.
De apps starten over het algemeen snel op en de interface ziet er mooi uit.

Ik heb er zowel een gaming pc als PS4 pro erop aangesloten. De tv heeft een redelijk lage input lag (in game mode +/- 30ms zowel op 4k als 1080p). Dus prima geschikt voor gamen.
Uncharted 4 in HDR ziet er echt adembenemend uit.

Als ik toch een nadeel mag benoemen, dan is het de kijkhoek. Dit komt omdat de XE9005 gebruik maakt van een VA-paneel.

Op dit moment is dit de beste TV in zijn prijsklasse.

Heb jij ook een Sony KD-55XE9005 Zwart?