Razer Thresher 7.1 Wireless Headset PS4 Review

Razer Thresher 7.1 Wireless Headset PS4 (Product volledig gesponsord)

Een PS4 headset die ook PC compatible is, maar bovenal interessant is wanneer je in elk geval een PS4 hebt (of beide wilt combineren) vanwege de optical-in waarmee je virtual surround krijgt in je draadloze headset; een zeldzame feature. Geluid is goed, comfort is erg goed, prijs is Razer.

Pluspunten

• Optical in op de USB dongle (geluidskaart) zorgt voor virtual surround wanneer je hem op de PS4 gebruikt; een zeldzame feature.
  • Ook PC compatible.
  • Geluid aangenaam, geen 'muddy mids', geen gebrek aan (maar ook geen opgeblazen) bass. Prima all-round game-, film-, muziek headset
  • Op papier zwaar, maar met mega oorschelpen met zachte voering opvallend aangenaam op het hoofd. Ook met bril vele uren zonder issues. Past op zeer kleine tot flink grote hoofden.
  • 16 uur accuduur claim in typische Razer stijl accuraat.
  • Uitrolbare mic prettig, kwaliteit zeer redelijk.
  • Voelt solide, geen zichtbare zwakke plekken.

Minpunten

• Puur als PC headset zien we vergelijkbare prestaties voor minder geld; Razer kent zoals altijd een premium prijs.
  • Voor PC gamers: geen synapse support, dus evt geluid tunen via je eigen software. (Aan de andere kant, geen verplichte registratie, woo!)
  • Enkele, zwart/blauwe kleurstelling

Razer Thresher 7.1 (PS4/PC)

- Inleiding
- Uitpakken, bouw en features
- Geluidskwaliteit
- Conclusie

Het arriveren van Razer producten hier in huis is altijd een interessant momentje. Deels omdat de verpakkingen bijna altijd wel wat bijzonders zijn, maar elke tech fanaat weet dat Razer altijd een pittige uitdaging te wachten staat als het op prijs-prestatie aan komt. Eén ding blijf ik altijd knap vinden, want er zijn weinig merken die zo veel emoties los weten te maken als het op randapparatuur aan komt dan Razer.

De Razer Thresher 7.1 is het nieuwste draadloze model welke inmiddels weer een tijdje op het bureau ligt. Beschikbaar in zowel PS4 als Xbox one uitvoering, met als voordeel dat beide het ook op de PC goed doen. Zoals het tintje blauw doet vermoeden hebben wij dus de PS4 versie in handen, maar de ervaring zal zich volledig op de PC richten want #PCMR. Maar we vergeven mensen die een PS4 naast hun pc hebben staan natuurlijk, love all platforms and all that.

Prijsje? 159 euro. Fors, maar een beetje draadloos model passeert de 100 euro snel. Daarbij dienen we ook rekening te houden met het feit dat console compatibiliteit geen gegeven is. Voor de geïnteresseerden die hun inkomsten vermoedelijk niet uit een zaterdagje bij de Appie moeten halen is er ook een Ultimate versie beschikbaar voor ca 249 euro. Hiervoor krijg je een basisstation en headset stand meegeleverd, met als voordeel (naast het kunnen ophangen van je headset) dat je zowel PC als Console tegelijk aangesloten kan laten en met een knopje kan wisselen. Een flinke meerprijs, maar als je PC en PS4 op je desk strak wilt afwerken zal dat wellicht even lonken.

Uitpakken, bouw, en features

Goed, niet de meest luxe doos die Razer ooit heeft gemaakt, maar wel weer netjes. Kabeltjes, boekjes, en ontvanger met de optische in erop. Ook het USB kabeltje ziet er weer netjes uit, en het optische kabeltje mag natuurlijk niet ontbreken.

We pakken ook meteen de specs even mee, niets wat verdere uitleg lijkt te vereisen.

De Thesher 7.1 is groot, heel erg groot, en met ca 400 gram ook objectief best zwaar. De PS4 kleurstelling is natuurlijk overduidelijk, met de Xbone versie groen, maar dat houdt dus in dat er geen RGB ledjes o.i.d. inzitten die je op een PS4 aansluiting sowieso niet zou kunnen aanpassen.

Hadden we bij de ManO’War wat twijfels over sommige delen van de constructie zien we aan de Thresher eigenlijk geen zwakke plekken. Flinke stalen band bovenop, een binnenband met een brede, erg comfortabele feel, en daarmee ook ruim voldoende flexibiliteit. Het kunnen draaien van de schelpen is onmisbaar, want die grote units in je nek geeft je weinig flexibiliteit. Draai ze plat op je schouders en je kan rustig rondkijken.

Het uitrol-en-verstel mic systeem ben ik voorstander van. Het bergt lekker op zonder risico’s op beschadiging, en past zich prima aan naar elke mond.

Onderop. Op de linker schelp zien we een volumeknop voor de mic, USB poortje om op te laden, en de aan-/uitknop. Op de rechter schelp een wieltje voor het volume. Eenvoudig, maar wel functioneel.

De schelpen zijn ‘heel fors’, ca 5,5cm binnenin, dus het zit met grote oren er een beetje tegenaan maar ze zijn dermate zacht dat je daar niks van merk (althans ik niet). Die grote zachte schelpen zijn typisch Razer en in mijn optiek ook één van de grote selling points. Ze zijn wel redelijk gesloten, wat het geluid wel ten goede komt (in geval van gaming iig) maar ze op de lange duur wel wat warmer kunnen maken, maar ze zitten echt heerlijk op het hoofd, of je nu een klein koppie hebt of een groot model. Objectief mag hij dan zwaar zijn, je merkt daar heel weinig van, het gewicht wordt namelijk verdeeld over een groot oppervlak op je hoofd en rond je oren, en netto voelt het als één van de zachtere headsets op de markt. De clamping force is wat aan de lichte kant, maar net even iets meer dan we bij de Corsair Void zagen, waarbij dat beetje meer in mijn optiek wel gunstig is. Even je hoofd draaien of voorover buigen leidt minder snel tot een headset half op je hoofd. Hij voelt redelijk vergelijkbaar met de ManO’War wat dat betreft, en vergeleken met de Logitech G933 zit de Razer duidelijk lichter op het hoofd.

Hoewel we comfort een positief punt vinden moeten we niet vergeten dat dit ding bijna 160 euro kost, of 250 euro in de Ultimate versie, en dan kunnen we ook zeggen dat de Thresher ook wat luxe mist. Het mesh is staal, de bovenrand is staal, maar de plastic delen van de behuizing weten ons niet verder dan ‘it’s ok i guess’ te brengen. Niets piept, niets kraakt, niets doet je twijfelen aan de duurzaamheid, maar het mist wellicht ook wat flair.

Geluidskwaliteit

De vergelijking met de ManO’War kunnen we hier weer maken, want het geluidsprofiel klinkt verdacht gelijkwaardig. Je zou van Razer als groot gaming merk wellicht verwachten dat je een zwaar overtrokken bass hebt, maar dat is totaal niet het geval bij deze Thresher. Er is geen gebrek aan bass, maar hij is redelijk neutraal, en het mid en hoog blijft beter in balans dan we meestal in de fanatieke V-tuning van gaming headsets zien, en toont ook dat het echt geen slecht drivertje is wat Razer hier in heeft gestopt; ook als dikke 30’er (de specifieke invulling van die opmerking mag je zelf invullen) klinkt het als een hele aangename all-rounder. Out of the box is muziek luisteren in mijn optiek dan ook wat fijner dan met bijvoorbeeld de G933 of de Void Pro. Zoek je echt een dreunende bass knaller dan zit je verkeerd, maar zoek je iets neutraler (check) maar ben je bang dat je daardoor te kort gaat komen onderin kan ik je wel gerust stellen. Die verschillen werken natuurlijk ook door in games, maar geen van de genoemde modellen, of laten we de Arctis 7 er nog even bijhalen voor nog een ‘vergelijkbaar’ model, geeft mij de indruk dat ze noemenswaardig beter zijn.

Met de PS4 functionaliteit (of Xbox in geval van de groene broer) kiest Razer duidelijk om de deur open te zetten voor een doelgroep die flink minder keuze heeft dan de PC Gamer, of eigenlijk een doelgroep die beide platformen wil combineren met één headset. Kijken we echter vanuit een puur PC gamer perspectief dan mist de Thresher 7.1 de software ondersteuning die we bijvoorbeeld in de ManO’War zagen, of de Kraken V2 biedt. Nu ga ik zeker niet zeggen dat software per definitie beter is, en in mijn optiek zie ik ook weinig reden om het geluid te tunen, maar het punt is dat je dat dus niet in de Razer software kan doen. Iets kleins als de aanpasbare bass boost die je wellicht zou willen (in geval van de ManO’War vond ik +10 (schaal 0-100) net even wat fijner in de oren klinken, en hoewel ik aangeef dat de muziekweergave standaard bijvoorbeeld best sterk is kan je met een volledig instelbaar model natuurlijk met een beetje aandacht het geluidsprofiel naar je eigen wensen stellen. PC gamers die willen tunen zullen dus de software van hun moederbord of geluidskaart moeten gebruiken, en kunnen zich vervolgens richten op de andere plus- en minpunten van dit model. Aan de andere kant, geen verplichte registratie dus, woo!

De opname van de microfoon vatten we samen als ‘zeer redelijk’. Niet spectaculair, maar een nette opname met een redelijke noise reduction waarmee je in je game communicatie gewoon netjes voor de dag komt. Geen prijs-winnende mic, maar er is ook weinig mis mee en voor serieuzere doeleinden zal je altijd wel in iets separaat willen investeren.

Accuduur dan nog, Razer heeft een uitstekende reputatie om geclaimde accuduur te halen, en ook hier is dat het geval. 16 uur werd gepasseerd op een aangenaam volume voor wat muziek tijdens het schrijven, waarbij je uiteraard wat in zal leveren als je voluit stamt. 16 uur is niet extreem, maar redelijk standaard voor draadloze sets van dit kaliber.

Hoe ze het voor elkaar krijgen ontgaat mij, maar op één of andere manier weet Razer consequent een love-it-or-hate-it brand te zijn, met relatief weinig neutrale meningen er tussenin. Kijken we objectief dan moet ik stellen dat we er vaak wel degelijk tussenin horen te zitten. Zo is de Thresher aan de positieve kant ondanks het hoge gewicht een heerlijke headset op het hoofd en rond de oren, en met die grote schelpen voelt het alsof je twee stevige wolken om je oren hebt (net als de meeste Razer headsets overigens). Daarbij is het geluid van de Thresher net als de ManO’War goed, met de kanttekening dat hij veel minder V-tuned is dan de meeste gaming headsets. Voldoende bass, maar niet overheersend, maar dan ook geen mids waar je treurig om hoeft te zijn voor gaming, film of muziek. Het is een headset die op menig hoofd past, niet de kwetsbaarheid van de ManO’War lijkt te hebben, en wanneer je er zonder al te veel gedachte of vergelijking in stapt zal je vlot het gevoel hebben dat het een lekker headsetje is. Dito voor de mic, klinkt best aardig, prima mee te communiceren, je valt er niet mee op noch door de mand. Plak dat alles bij elkaar, Razer logo erop, net doosje erbij, en je hebt een hele groep kneiterblije gamers die geen specifieke minpunten aan hoeven te wijzen, of het nu iets beter of iets minder is dan model X, zonder klasse verschil ga je dat lastig ervaren.

Razer weet dat, weet dat ze er een prijs voor kunnen vragen, en weet dat het de consequentie heeft dat er een groep gamers aan de andere kant van het spectrum staat die gaat roepen dat de prijs-prestatieverhouding niet heel scherp is (misschien in een iets minder vriendelijk verwoorde vorm gegoten). Kijken we even vanuit een puur PC gamer perspectief, dan is de Logitech G933 een tientje goedkoper en de Corsair Void Pro zelfs 50 euro goedkoper. En met die modellen naast elkaar is het echt heel erg lastig om objectief een winnaar aan te wijzen zonder dat we de prijs meenemen en wanneer we het tunen-via-software even laten voor wat het is gezien je moederbord of geluidskaart dat vrijwel altijd wel kan doen. Hoewel de Razer goed voelt, en we na inmiddels drie weken geen zwakke plekken kunnen aanwijzen, zien we in de Corsair en Logitech daar toch ook de nodige kwaliteiten zitten, plus dat er ongetwijfeld wat mensen zijn die liever wat meer kleur keuze hebben (of RGB opties) dan het blauw versus groen alternatief.

Als je je door gevoelens voor een merk wilt laten sturen dan ben je er wellicht al uit, want dan zijn de verschillen klein genoeg dat je dat kan doen, in de wetenschap dat je (meestal) gewoon wat extra betaalt voor ‘een Razer’. Objectief is er echter wel één hele sterke plus voor deze Razer Thresher, en dat is het feit dat je het geluid vanuit de optische uitgang van je PS4 naar de Thresher gaat, en je dus virtual surround hebt op je draadloze gaming headset, in tegenstelling tot wat feitelijk een stereo weergave is op de G933 (en praktisch elke andere PS4 compatible headset). Die combinatie is wel degelijk iets zeldzaams, iets anders, en we moeten opmerkingen uit eerdere reviews met betrekking tot virtual surround ook herhalen: Razer heeft virtual surround aansturing namelijk gewoon best goed voor elkaar. Heb je een PC en PS4 naast elkaar staan en wil je beide actief gebruiken, of heb je gewoon een PS4 dan biedt Razer hier gewoon objectief, ook met het oog op de wat hogere prijs (vooral vanwege een nauwelijks aanwezige hoeveelheid concurrenten), een hele interessante en zeker geen onredelijke optie. Natuurlijk klinkt het een beetje naar wanneer een headset een goede keuze is vanwege een uniek trucje, maar laten we de hele eerste alinea van de conclusie niet vergeten: het is een hele aangename headset an sich.

Het enige wat dan wellicht nog een kijkje waard kan zijn voor die PC+PS4 (of Xbox One als je de groene broer overweegt) is de Ultimate versie van deze Thresher 7.1, daar zit namelijk een headphone stand bij en een base station / controller die samen één geheel vormen. Op de foto ziet dat er in elk geval goed uit (die heb ik helaas niet in handen), en dan kan je met een schakelaartje wisselen tussen de twee bronnen. Nu heb ik geen PS4, dus ik weet niet of je deze niet-ultimate USB dongle in de PC kan zetten en dan de PS4 optical daar in kan prikken, maar het lijkt erop dat je bij het switchen van pc naar ps4 ook even de dongle over moet zetten; dongle in PC A en optical invoeren vanuit PC B lijkt in elk geval niet te werken (we hebben Razer gevraagd het even toe te lichten, update volgt). Wanneer je een beetje strakke uitstraling wilt en geen moeite wilt steken in het wisselen klinkt die Ultimate variant dus wel erg leuk. Aan de andere kant, 90 euro bovenop de headset zelf voor een beetje headphone stand en extra bron aansluiting? Dat is zelfs voor Razer standaarden gortig.

Feedback op de review of vragen? Laat gerust een reactie achter!
tweakers - nomineer voor review van de maand

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Tijd over? Hier vind je nog wat andere reviews om je door je werkdag te slepen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Razer Thresher 7.1 Wireless Headset PS4?

Top review weer Foritain !!!

Even een nieuwsgierig vraagje van mijn kant ( en offtopic ... ) : Waar heb je die mooie headset standaard vandaan ? Ziet er prachtig uit namelijk.
Bedankt !
Pffff, wat een geld om je headset netjes op te bergen... Dacht dat de standaard van Razer met 40 euro al aan de prijs was, maar dit is nog een tandje erger |:(
Dit is redelijk geld inderdaad. Maar mooie houten kosten dat ook. Was toen 60 oid in de tijd wat stevig was, maar het is er niet beter op geworden.

Als je mooie alternatieven vindt laat het wel even weten :D
Ziet er goed uit. Ik ben eigenlijk beetje op zoek naar een nieuwe headset voor mijn ps4. Ik heb nu een turtle beach 800 elite. Hey enige wat ik er een beetje storend aan vind is dat er een constante zachte ruis is. Dit is goed te horen bij stilte en bij veel geluid minder.

Ik vroeg me ook af waarom ze niet overstappen op hdmi voor geluid. Er kwam een nieuwe headset van tritton (ark 300) die dit zou krijgen. Daar was ik zeer benieuwd naar.

Hebben jullie nog een goeie aanrader voor een ps4 headset met goede mic en goed (virtueel) surround en tevens draadloos uiteraard.
Hey, en thanks!

Ik ben zelf fanatiek pc'er, dus specifiek voor de PS4 zou ik meer ideetjes niet weten. Ik heb de populairste modellen uit de PW even gecontroleerd op hoe die worden aangesloten, maar dat was structureel stereo (of niet gespecificeerd). Voor surround moet je hoe dan ook digitaal uit, of dat dan optical is of HDMI, beide is in princiepe mogelijk.
Ah ok, echt een pc gamer dus. Hey gekke is dat bijna alle wireless "surround" headsets voor ps4 optisch gebruiken. Terwijl er uit hdmi ongecomprimeerd geluid komt. Weet niet of het uit maakt, want heb het nooit kunnen vergelijken. Maar zou dat dus graag willen doen.

En is een digitale mic beter? Wat heeft betere stemweergave? Ik hoor ook graag mezelf tijdens het praten, zodat ik niet zo hard praat. Hoe is de feedback van deze headset? Want bij mijn huidige hoor ik mezelf amper. Mede misschien omdat de mic in de headset zit en niet zo'n stokje voor me mond.

Ik heb nog niet zoveel verstand van headsets en mics.

[Reactie gewijzigd door Bokkoman op 20 november 2017 22:45]

Ervaring leert dat wanneer veel bedrijven die keuze maken dat er dan een goede reden voor is, veelal kostentechnisch, maar soms ook gewoon technisch. Either way, digitaal uit is digitaal uit, en hoe het product het daarna opvangt / verwerkt heeft dat normaliter dan ook weinig invloed op.

Wat bedoel je precies met digitale mic overigens, digitaal is het signaal sowieso. En stokje voor de mond is in 9/10 gevallen gewoon beter dan een gaatje in de schelp, maar dat wisselt wel per implementatie.
Dat is zo, alles draait om kosten uiteraard.

Over de mic, ik weet het zelf ook niet precies. Ik zag dit en keer bij een headset staan en stond erbij dat het beter was dan de "normale" mic. Waarschijnlijk ook marketing taal.

Denk dat ik gewoon goed moet zoeken naar headsets. Ik vind het alleen altijd lastig zoeken, omdat er niet veel headsets voor ps4 zijn gemaakt/geoptimaliseerd. En dat zoek ik wel (voor de surround, goeie mic etc).
Ik kijk gewoon naar hoe dat ding klinkt, en plak er dan een ruwe klasse aan vast. in mijn optiek maakt het praktisch allemaal niet extreem veel uit, totdat je modellen hebt met bijv stevige ruis (wat hier niet het geval is, ruisonderdrukking is wel nadrukkelijk merkbaar).

Blijf zeker te spreken over deze, vooral met die PS4 in het achterhoofd, maar met de kanttekening dat ik niet bekend ben met alle andere PS4 opties :p
Mooie review weer! :)

[Reactie gewijzigd door Nemm op 20 november 2017 15:42]

Ja die sprak mij toch iets meer aan ;) Al zie ik wel wat overeenkomsten, zoals de microfoon bijvoorbeeld. Maar goed, dat alleen is geen reden genoeg natuurlijk.
Had hem gisteren nog op mijn hoofd. Weinig mis mee, review maar eens aan het afronden, maar niet het onmiskenbare succes van de 5 imo. Met mijn grote knar is een stevige stalen band soms eerder een nadeel dan een voordeel, maar jij bent niet zo groot he :D
Stap beter in zin van ? geluid kwaliteit of Pass comfort ? en de prijs zal ook wel x2 zijn.
Stap (of 2) beter geluid, iets beter gebouwd, beide hebben die mega ronde schelpen dus de pasvorm ontloopt elkaar niet heel veel, maar de Thresher voelt zeker net wat beter. Kraken V2 Mercury is 110 euro, Thresher is 160, en draadloos, dus dat bij elkaar vind ik wel een serieuze overweging, vooral omdat de Kraken op zich al aan de prijs is (Razer), en de witte versie weer wat duurder is. Je moet het dan echt voor die kleurstelling doen, of dit soort sexy combinaties, maar 110 euro is wel veel geld voor dat ding. Wellicht positief dat het de Thresher weer wat interessanter maakt xD
Hele mooi review Foritain. Hierdoor is mijn keuze dus gevallen voor de ultimate versie. Alleen merk ik op dat het switchen van pc naar ps4 niet zo gemakkelijk gaat. Usb zit in pc en optische kabel in ps4. Headset doet het op mijn pc, maar op de ps4 niet bruikbaar. Hiervoor moet je de usb kabel dus ompluggen naar je ps4.

Daarbij als je optische uit hebt gekoppeld, dan werkt dit alleen voor het geluid wat er in komt via optisch in. De optisch uit die zet dit geluid naar je koptelefoon en ook naar je speakers.

Heb jij al een update gekregen van Razer en/of gaan jullie de ultimate ook nog reviewen? Heeft het overigens nut om een optische kabel vanuit pc naar de headset te leggen of maakt dit geen verschil volgens jullie?
Kleine kans dat we een ultimate gaan zien met deze al gereviewd. Maar wel apart dat je moet switchen? Ik dacht dat dat dan juist het voordeel van die pittige extra prijs zou moeten zijn.

Ik wacht nog op antwoord op de vraag mbt het optische signaal en elders inprikken van de USB dongle. Gaat die dongle niet direct op de basis oid?
Met dongle bedoel jij waarschijnlijk de usb die bij deze versie meegeleverd wordt?

Het kastje welk bij de ultimate wordt bijgeleverd heeft 2 usb ingangen de mini usb naar usb voor koppeling met pc of ps4 en een usb (deze is bedoeld voor het opladen van de headset).

De ps4 heeft de mini naar usb nodig om de headset op de ps4 of pc te kunnen gebruiken. De switch op het apparaat zet ik dan netjes om zodat hij ander geluid afgeeft op de ps4. (Volgens mij is het een soort instelling zodat de headset weet op wat voor apparaat hij gebruikt word en daardoor ander soort ondersteuning geeft)
Ik doelde op de USB stick inderdaad.

Wel apart, ik wacht nog op antwoord vanuit Razer over het hoe of wat. Want juist het niet hoeven schakelen zou natuurlijk het tofst zijn.
Nadeel is als je de optische uitgang wilt gebruiken bij de PS4 dit niet kan als je bedraad internet gebruikt, zit de aansluiting in de weg.....

(Met de USB aansluiting op de achterkant)

Staat weer zo jammer die optische bedrading langs je PS4 laten lopen aan de voorkant, mochten ze wel even over nadenken

Zonder optisch neem ik aan dat het dus gewoon een stereo signaal doorgeeft?

Edit: Na deze review de headset vandaag binnen gekregen voor gebruik met de PS4 (en meteen geretourneerd)

Audio is topkwaliteit geen problemen mee (wel een lichte buzz in de achtergrond constant)

Microfoon is bagger op de PS4, iedereen klaagde dat ik moeilijk was te verstaan, modderig klonk e.d. Na geklooi met de microfoon volume in de party en op de headset zelf was er nog geen goed compromis te vinden, kwaliteit van mijn Golds waren velen malen beter (grappig gezien de ingebouwde microfoon)

Wat mij enorm stoorde is dat ik de party chat en het in-game geluid niet apart kon afstellen, niet via de headset, het in-game geluid overheerste de stemmen van mij vrienden constant, geen communicatie mogelijk, in de PS4 settings kan je het ook niet aanpassen gezien je de headset moet instellen op "chat only" waardoor deze functie vervalt. Zelfs toen ik de headset op "all audio had gezet (wat niet de aangegeven instelling is volgens Razer) en mijn chat audio boven mijn game audio had gezet, klonken mijn vrienden alsnog zacht.

Het is moeilijk om een goede vervanger voor mijn Golds te vinden, deze headset is perfect in alle opzichten naar mijn mening, alleen de microfoon en chat audio zijn bagger en dus een dikke nee voor mijzelf.

Kijk nu naar de Plantronics 800HS (weliswaar stereo) maar blijkbaar een goede mic en een dedicated chat/game audio knop op de headset.

[Reactie gewijzigd door Disker op 22 december 2017 14:15]

Ik kan mij totaal niet vinden in jouw commentaar. Ik heb mijn Razer thresher ultimate nu bijna 2 maanden en hij werkt gewoon perfect. Geen geklaag van andere, alleen positieve berichten dat ik goed hoorbaar ben en dat ik hun ook goed hoor.

Ook wat jij zegt met bedraad internet op PS4 dan kan het niet icm je optische kabel? Bij mij levert dit geen problemen op bij de eerste PS4. Weet niet welke model je hebt?

Daarbij bedoel je met optische bedraging niet gewoon je micro USB naar USB kabel die je dan in je PS4 moet doen aan de voorkant?
Headset werkt ook gewoon goed, geluid is geweldig zoals ik aangaf. De microfoon was de boosdoener bij mijzelf, mijn vrienden konden mij amper horen (alsof ik door een handdoek heen zat te praten was de vergelijking).

Het kan zijn dat ik een defect model heb gehad gezien ik ook andere positieve reacties heb gelezen m.b.t. microfoon. Mijn Golds klonken gewoon beter volgens mijn vrienden .

Tevens is het irritant dat de game/chat volume gewoon moet worden geregeld in het playstation menu i.p.v. een dedicated knop zoals vele headsets hebben voor de PS4 (zeker in dit prijssegment). Soms kon ik mijn vrienden amper horen over het gamegeluid terwijl ik het geluid bijna maximaal op de chat had staan door middel van de PS4 opties. Met mijn Golds kan de de chat en gamegeluid beide goed horen en zeker meer finetunen.

Wat betreft de USB, waar ik op doelde is dat ik deze niet in de achterkant van mijn PS4 PRO kan steken omdat mijn ethernet kabel dan in de weg zit, de USB uitgang zit hiernaast, en de optische uitgang op de Dongle kan niet worden gebruikt omdat er niet genoeg zit tussen de ethernet kabel en de zijkant van de dongle waar de optische kabel in moe ,dit is gewoon jammer (kon verholpen worden door de uitgang aan de rechterkant te zetten of zelfs aan de achterkant van de dongle), hierdoor moet ik de dongle in één van de twee voorste USB slots doen, waarna ik de optische bedrading naar achter moet werken, het ziet er gewoon rommelig en knullig uit.

[Reactie gewijzigd door Disker op 7 januari 2018 22:43]