BitFenix Spectre Pro Led Rood, 140mm Review

_GingerNinja 17 november 2017, 17 views

BitFenix Spectre Pro Led Rood, 140mm (Product gekocht)

De Spectre serie zijn prima fans voor een prima prijs, alleen de LED valt tegen

Pluspunten

• prima kwaliteit
  • goede luchtverplaatsing

Minpunten

• LED valt tegen

Geluid (min) Score: 4
Geluid (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
Luchtverplaatsing (max) Score: 4
De Spectre LED fans van BitFenix zijn op zich prima fans. De 120mm versie verplaatst een zeer respectabele 95m/h met een volume van 18,9dB. Vooral als je de fan rustig laat draaien is hij bijna onhoorbaar en verplaatst hij genoeg lucht om je systeem koel te houden.

Het grote minpunt aan deze fan is de LED verlichting. De LED is statisch rood, dat is iets war je voor kiest maar de fan wordt gedimd samen met de snelheid van de fan. Als je je fan dus lekker langzaam laat draaien om het geluidsniveau te drukken betekend dit dat je dus ook bijna geen licht meer hebt, zodra je fan sneller gaat draaien komt er ineens ook veel meer licht af!

Nu zeg ik veel meer, maar in totaal is de hoeveelheid licht die van deze LED's af komt nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Als je wil kan je de LED's loskoppelen en is het dus een gewone fan, maar daar koop je geen LED fan voor lijkt me. Dan kan je beter je geld investeren in een paar goede fans een een losse LED-strip.

Alles bij elkaar zou ik deze fans niet nog een keer kopen.

Heb jij ook een BitFenix Spectre Pro Led Rood, 140mm?