Samsung i8910 HD Zwart Review

Steeffoon 3 februari 2010, laatste update op 29 mei 2011, 881 views

Samsung i8910 HD Zwart

Pluspunten

• Symbian
  • Geluid
  • Beeldkwaliteit
  • Camera
  • Agenda

Minpunten

• Digitaal inzoomen tijdens filmen

Ik heb de Samsung i8910HD, ongeveer 3 maanden geleden gekocht.

Reden
Ik heb hiervoor diverse Nokia telefoons gehad, en mijn reden tot de Samsung i8910HD te kopen was dan ook eigenlijk wel dat er Symbian op zit.
Ik vond Symbian wel vertrouwd en lekker makkelijk werken.
Ook de camera moest aan mijn eisen voldoen, en dat is zeker gelukt.

Bellen en berichten
Ik bel regelmatig met mijn i8910 en dat doet ie erg goed. Als het toestel zich bij mn oor bevindt, dan gaat het beeld op zwart, en als ik hem weer van mijn oor afhaal dan licht het AMOLED beeldscherm weer op.
E-mail instellen gebeurd niet automatisch, dus moet nog handmatig ingevoerd wordne, maar als je de instellingen weet van de mail-provider is het niet heel erg moeilijk.
SMS-en gaat via het nummerieke toetsenbord (op het touchscreen uiteraard), QWERTY of handschriftherkenning.
Jammer is dat als je het toestel draait niet gelijk eht QWERTY krijgt, als het toestel op numeriek staat. dan krijgt je een numeriek toetsenbord op zijn kant. Jammer.... maar ja,. is eff wennen...

Internet
Internetten is goed te doen op het toestel. Ik gebruik zelf Opera Mobile 5. Werkt net wat lekkerder dan de eigen Samsung browser.
Wat ik ook handig vindt,is dat wifi pas wordt gestart als ik Opera (of welke internet applicatie dan ook) opstart. Zo verbruikt ie geen batterij en is er toch snel een dataverbinding.

Geluid
Hier kan ik kort over zijn, GEWELDIG!
Niet te harde bass, niet te zachte bass.... de telefoon kan erg hard met aan boven en onderkant de stereo speakers.
Het geluid klinkt strak, en alles is luid en duidelijk te verstaan.
De FMradio doet ook goed zijn werk!

Beeld
De demo filmpjes heb ik serieus waar, bij de eerste keer kijken, met open mond bekeken. Echt heel erg mooi, hoe strak en helder en scherp de details op het scherm worden weergegeven. Ook hierbij is het geluid weer top. En de kleuren zien er erg kleurrijk uit.

Camera
De i8910 beschikt over een 8mp camera met led flitser, de led flitser is wel jammer, want de foto's willen weleens overbelicht zijn. De camera is verder helemaal geweldig. Ik vindt het niet gek dat ze dit toestel tot beste camera phone 2009-2010 hebben uitgeroepen (EISA awards red.)
Filmen doet ie ook erg mooi, zolang je niet gaat (digitaal) inzoomen is de kwaliteit erg nice!
De foto's die ik gemaakt heb met de i8910HD staan ook in mijn review.

Interface
Interface is een groot woord op de i8910, je hebt 2 soorten, dat is de Samsung UI en van Symbian zelf. Dus zeg maar la Nokia, die laatste gebruik ik zelf... mede omdat de agenda items op de hoofdpagina dan worden geplaatst. Gelukkig is het aantal items van agendaitems niet zoals bij Nokia maximaal 3, maar sowieso al 5.

Accu
Accu is goed voor een 3,7" telefoon.
Als ik achter elkaar internet is het na 6 a 7 uur uit met de pret.
Maar bij normaal gebruik dan gaat ie zo ongeveer 2 dagen wel mee.

Heb het toestel dus bijna 3 maanden, en het werkt perfect.
In mijn ogen de beste Samsung telefoon ooit. Heb het zelf nooit zo met Samsung telefoons gehad, maar deze i8910HD maakt dat weer helemaal goed!

• Opera Mobile 5 beta

Heb jij ook een Samsung i8910 HD Zwart?

Reviews door de redactie

oke, dank je wel voor je review. Ik zit te denken om dit toestel aan te schaffen.